printlogo


کد خبر: 206698تاریخ: 1397/12/2 00:00
اخبار

ممنوعیت تردد از ساعت 6:30 تا 13 اجرا می‌شود
آغاز پنجشنبه‌های طرح‌دار پایتخت
اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد در پنجشنبه‌های اسفندماه از امروز آغاز خواهد شد؛ این ممنوعیت تردد در محدوده‌های مشخص شده از ساعت 6:30 تا 13 اعمال خواهد داشت.
جزئیات اجرای طرح ترافیک و زوج ‌‌و فرد
 دستیار ویژه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره اجرای همزمان طرح ترافیک و زوج ‌و فرد در ۴ پنجشنبه آخر سال گفت: رانندگان برای ورود به طرح باید به سامانه به my.tehran.ir مراجعه و نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند.
سیدمحمدمهدی شریفی با اشاره تصمیم اخذ شده از سوی پلیس راهور و معاونت حمل‌و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ارتباط با اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد در روزهای پنجشنبه، اظهار داشت: این تصمیم در راستای درخواست شهروندان بوده و تا پایان اسفند ادامه پیدا می‌کند. وی تصریح کرد: بر همین اساس از 2 اسفند، طرح ترافیک و زوج فرد در روزهای پنجشنبه اجرا خواهد شد و در سایر پنجشنبه‌های هفته‌های آتی این طرح ادامه پیدا می‌کند.  شریفی گفت: در همین ارتباط شهروندان می‌توانند نسبت به رزرو کردن و اخذ مجوز برای ورود به طرح ترافیک اقدام کنند و در صورتی که بدون مجوز وارد محدوده شوند جریمه می‌شوند و باید عوارض ورود به طرح ترافیک را نیز پرداخت کنند.

تعداد روزهای پاک تهران
 در ۸ سال گذشته تعداد روزهای پاک در طول ۸ سال گذشته توسط معاونت حمل‌و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام شد.
به گزارش تسنیم، براساس آخرین اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا، بهبود مشهود کیفیت هوای تهران در بهمن‌ماه رکورد شکست، به طوری که تاکنون تهران در 25 روز از سال 97 هوای پاک را تجربه کرده و یک رکورد 8 ساله را شکسته است.
از سال 1389 اندازه‌گیری ذرات معلق زیر 5/2 میکرون در تهران آغاز و این عدد به عنوان شاخص اصلی کیفیت هوای پایتخت تعیین شد. از آن زمان تا امسال، در هیچ سالی تعداد روزهای پاک به 25 روز نرسیده بود و البته هنوز یک ماه دیگر تا پایان سال باقی است و احتمال افزایش این عدد نیز وجود دارد. تعداد روزهای پاک در 8 سال گذشته را در جدول مشاهده می‌کنید.




 نخستین نشست علمی تخصصی استفاده از منابع انرژی‌های تجدیدپذیر و بهینه‌سازی مصرف انرژی در مدیریت شهری کلانشهرها با محوریت انرژی‌های تجدیدپذیر و بهینه‌سازی مصرف انرژی برگزار می‌شود. صدرالدین علی‌پور، مدیرکل محیط‌زیست با اشاره به برگزاری نخستین همایش مدیریت انرژی و اصلاح الگوی مصرف منابع در کلانشهرها در تاریخ 6 اسفند ماه سال جاری، گفت: این نشست به منظور همسو کردن سایر کلانشهرها و ارگان‌های شهرداری با برنامه اصلاح الگوی مصرف انرژی و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر برگزار می‌شود.
 قاسم جان‌بابایی،  معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه تاکنون ۱۷ هزار و ۶۹۴ مورد پیوند عضو و پیوند مغز استخوان در کشور انجام شده است، ‌گفت: سالانه
۲ هزار و 500 پیوند کلیه در ایران انجام می‌شود که ۵۷ درصد از آنها از بیماران مرگ مغزی است. تعداد بخش‌های پیوند عضو افزایش یافته و بانک اطلاعات اهداکنندگان عضو و بیماران لیست انتظار در راستای ترویج فرهنگ اهدای عضو در کشور، راه‌اندازی شده است.


Page Generated in 0/0052 sec