printlogo


کد خبر: 206710تاریخ: 1397/12/2 00:00
اخبار

«حالا خورشید» تعطیل می‌شود
آخرین قسمت «حالا خورشید» ۲۲ اسفندماه روی آنتن می‌رود. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، آخرین قسمت برنامه تلویزیونی «حالا خورشید» با اجرای رضا رشیدپور  ۲۲ اسفندماه روی آنتن می‌رود. سری جدید برنامه «حالا خورشید» تابستان ۹۸ پخش خواهد شد.

برگزاری نخستین کارگاه تخصصی «فیلمنامه‌نویسی دفاع مقدس»
نخستین دوره از کارگاه تخصصی «فیلمنامه‌نویسی دفاع مقدس» با هدف تربیت فیلمنامه‌نویسان مستعد در حوزه دفاع‌مقدس برگزار می‌شود. به گزارش «وطن امروز»، نخستین دوره کارگاه تخصصی «فیلمنامه‌نویسی دفاع‌مقدس» به همت مرکز فیلم و سریال سازمان- هنری رسانه‌ای اوج  برگزار می‌شود. این دوره از کارگاه‌های تخصصی فیلمنامه‌نویسی در بازه زمانی 10 ماهه و با حضور اساتید برجسته این حوزه برگزار خواهد شد. نخستین دوره کارگاه تخصصی «فیلمنامه‌نویسی دفاع‌ مقدس» با هدف تربیت فیلمنامه‌نویسان مستعد در حوزه دفاع‌مقدس، به سرفصل‌هایی چون «موضوعات اجتماعی در دفاع‌مقدس»، «طنز دفاع‌مقدس» و سوژه‌های مرتبط با خطوط نبرد می‌پردازد و فیلمنامه‌های برتر و تصویبی این کارگاه برای ساخت از هنرجویان خریداری خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند تا تاریخ 29 اسفندماه سال جاری رزومه و همچنین طرح‌ها و ایده‌های خود را به آدرس
 @gmail.com filmnameh97 ارسال کنند. پس از تایید رزومه و طرح‌ها از افراد برتر برای حضور در این کارگاه مصاحبه انجام خواهد شد.


اولین مستند از حمله تروریستی زاهدان در تلویزیون
جدیدترین قسمت از برنامه تلویزیونی «۳۶۰ درجه» به ماجرای حمله تروریستی به اتوبوس حامل مرزبانان سپاه در سیستان‌وبلوچستان می‌پردازد. به گزارش «وطن امروز»، حمله تروریستی گروه‌های تکفیری به اتوبوس حامل مرزبانان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جاده خاش ــ زاهدان باعث شهادت 27 نفر از حافظان مرزهای ایران شد. این قسمت  از برنامه «360 درجه» با بررسی دقیق این حمله تروریستی، ابعاد  و انگیزه‌های مختلف این عملیات را از نظر کارشناسان داخلی و بین‌المللی جویا می‌شود. «360 درجه»  هر هفته با تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدهادی نعمت‌اللهی، جمعه‌ها ساعت 21:30 از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.


بازنمایی زن‌ها در یک سال اخیر در سینمای جهان بدتر شده است
یک مطالعه فاش کرده است تنها در ۳۵درصد فیلم‌ها بیش از ۱۰ شخصیت زن دیالوگی دارند. به گزارش تسنیم، ایندیپندنت در گزارشی از وضعیت بازنمایی زن‌ها در سینمای 2018 گفته است. در این گزارش آمده است: هرچند زنان پروتاگونیست [قهرمان اصلی] در فیلم‌ها برجسته‌تر شده است اما بازنمایی شخصیت‌های زن در کل بدتر شده است. طبق این مطالعه با عنوان «این یک جهان سلولیدی مردانه است» که توسط مرکز مطالعات زنان در تلویزیون و فیلم در دانشگاه سن‌دیگو منتشر شده است، شخصیت‌های مرد سهم بیشتری نسبت به سال گذشته به دست آورده‌اند. تنها 35درصد فیلم‌ها بیش از 10 شخصیت زن با دیالوگ دارد اما 82 درصد فیلم‌ها حداقل 10 شخصیت مرد دیالوگ‌گو دارد. اگر نگاهی به فیلم‌های پرفروش سال داشته باشیم، درصد فیلم‌هایی که پروتاگانیست زن دارند 31 درصد افزایش یافته است. سال گذشته این رشد برابر با 24 درصد بوده است. رکورد 2018 درواقع رکورد 29درصدی سال 2016 را شکسته است. شخصیت‌های اصلی کسانی هستند که «در بیشترین صحنه‌های فیلم حضور دارند و ابزاری برای روایت داستان هستند». زنان تنها 36 درصد شخصیت‌های اصلی فیلم‌های 2018 را بازنمایی کرده‌اند و تنها یک درصد نسبت به سال 2017 این رکورد افزایش یافته است.
 


Page Generated in 0/0057 sec