printlogo


کد خبر: 206743تاریخ: 1397/12/4 00:00
اخبار

بیانیه «گام دوم انقلاب» آغاز فصلی جدید برای ملت ایران است
امام جمعه موقت تهران گفت: انقلاب اسلامی از جهت پایبندی 40 ساله به آرمان‌ها، استثنایی است.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های دیروز نماز جمعه تهران با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب افزود: این بیانیه تبیین‌کننده فصل نوین حرکت انقلابی و عمل جهادی ملت بزرگ ایران و امت اسلام و جبهه مقاومت است.  انقلاب اسلامی از جهت پایبندی 40 ساله به آرمان‌ها، استثنایی است. 3 عامل کلیدی راه را برای این موفقیت هموار کرده است و ما باید به این عوامل سه‌گانه توجه داشته باشیم و از آن حراست کنیم. ابوترابی‌فرد ادامه داد: در این منشور با تحلیلی روشن از گذشته، نقشه راه برای تحکیم نظام انقلابی پویا، توانمند و پیشتاز در راستای دستیابی به تمدن اسلامی و بهبود جدی عملکرد ارکان نظام ارائه شده است. خطیب موقت جمعه تهران گفت: در این بیانیه دستاورد‌های شگرف گذشته در حوزه‌های امنیت، ثبات سیاسی، علم و فناوری و ایجاد زیرساخت‌های حیاتی و تثبیت اراده ملی در کانون مدیریت کشور و نگاه به مسائل بین‌المللی، سنگین کردن کفه عدالت در تقسیم امکانات عمومی کشور و افزایش عیار معنویت و اخلاق و ایستادگی شکوهمند در برابر قدرت‌های استکباری بویژه آمریکای جهانخوار تبیین شده که قابل تحلیل‌های جدی است.

کناره‌گیری آیت‌الله سلیمانی  از امامت جمعه زاهدان
آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه زاهدان، دیروز در خطبه‌های نماز جمعه از مردم سیستان‌وبلوچستان خداحافظی کرد. به گزارش مهر، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه زاهدان، دیروز در خطبه‌های نماز جمعه از مردم سیستان‌وبلوچستان خداحافظی کرد و علت آن را تفکر رهبر معظم انقلاب مبنی بر جوان‌گرایی عنوان کرد.وی افزود: البته چون بنده نماینده خبرگان رهبری هستم قطعا تا پایان دوره پیگیر مسائل استان سیستان‌وبلوچستان خواهم بود و بعضی از کارها را از طریق حوزه نمایندگی تعقیب خواهم کرد. وی ادامه داد: اما نگاه رهبر معظم انقلاب و دفتر حضرت آقا مساله جوان‌گرایی است که نام من هم در این لیست قرار گرفته است که به گفته رئیس دفتر مقام معظم رهبری بنده نخستین شهید این تفکر زیبا هستم که در ادامه نیز سایر عزیزان به این شهادت نائل می‌شوند. آیت‌الله عباسعلی سلیمانی گفت: از همه مردم عذرخواهی می‌کنم و حلالیت می‌طلبم و امیدوارم شما مردم عزیز استان کاستی‌ها، ضعف‌ها و نارسایی‌ها را بر من ببخشید و قطعا من هرکجا باشم دعاگوی لطف مردم شیعه و سنی استان سیستان‌وبلوچستان خواهم بود.

با اشاره به عدم خرید نفت ایران توسط اروپا
ظریف: قبل از برجام  نفت بیشتری می‌فروختیم
وزیر امور خارجه با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت اکنون فروش نفت ایران در مقایسه با قبل از توافق هسته‌ای، کمتر شده است. به گزارش خبرگزاری‌ها، محمدجواد ظریف این موضوع را در گفت‌وگو با روزنامه سوییسی «بازلرتسایتونگ» مطرح کرد.  این روزنامه سوییسی از ظریف درباره اینکه آیا صادرات نفت ایران از 5/2 میلیون بشکه در روز به بیش از یک میلیون بشکه کاهش یافته است  و اینکه آیا این مقدار در درازمدت کافی است، پرسید که ظریف گفت: «خیر، اینطور نیست و کمتر از مقداری است که ما قبل از توافق هسته‌ای و زمانی که تحریم‌های سازمان ملل متحد وجود داشت، می‌فروختیم اما اکنون آمریکا تمام تلاش خود را به کار گرفته تا همه را به زانو درآورد. کلمات زیبا در درازمدت کارآیی ندارند».  ظریف در ادامه به این موضوع هم اذعان کرد که با وجود عدم خروج فرانسه، انگلیس و آلمان از برجام، کشورهای اروپایی دیگر از ایران نفت نمی‌خرند. ظریف در این‌باره اظهار داشت: اگر همگی مشتریان (نفت) ایران تصمیم بگیرند در برابر تهدیدهای آمریکا سر فرود آورند، در این صورت ایران هم ابزار دیگری خواهد داشت. من در این مورد چیزی نمی‌گویم. ترامپ از غافلگیری خوشش می‌آید و  به همین دلیل ما هم با او همین‌طور رفتار خواهیم کرد. هم‌اکنون تمام بازار ما خارج از اروپاست و اروپا در حال حاضر از ما نفت نمی‌خرد و  با احتیاط به تحریم‌ها توجه دارد».


Page Generated in 0/0066 sec