printlogo


کد خبر: 206744تاریخ: 1397/12/4 00:00
اخبار

آغاز رزمایش دریایی «ولایت۹۷»
رزمایش بزرگ دریایی «ولایت ۹۷» با رژه یگان‌های سطحی، زیرسطحی و پروازی نیروی دریایی ارتش آغاز شد. به گزارش فارس، مرحله نمایش قدرت رزمایش بزرگ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با عنوان «ولایت۹۷»، با رمز مقدس یا زهرا(س) به مدت ۳ روز از صبح دیروز با انجام رژه دریایی انواع شناورهای سطحی و زیرسطحی و یگان‌های پروازی این نیرو در دریای عمان آغاز شد. در این مراسم بیش از یکصد فروند از یگان‌های نیروی دریایی اعم از ناوشکن‌های رزمی، ناوهای موشک‌انداز، ناوهای پشتیبانی، زیردریایی‌های سنگین و سبک، هواناوها، هواپیماهای بال ثابت و بالگردهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به سرفرماندهی ناو «خارک» حضور داشتند. رزمایش بزرگ «ولایت۹۷» در گستره‌ای به وسعت بیش از 2 میلیون کیلومتر مربع از شرق تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند (تا مدار ۱۰ درجه) اجرا شده و طی آن ضمن اجرای سناریوهای تاکتیکی آفندی و پدافندی برای حراست از آب‌های سرزمینی کشورمان و حفظ خطوط مواصلاتی و به اهتزاز درآوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران، برخی از مهم‌ترین سامانه‌های رزمی از جمله موشک‌های کروز دریایی، اژدر و سامانه‌های راکت‌انداز از روی شناورهای سطحی، زیرسطحی و یگان‌های پروازی مورد تست و آزمایش قرار خواهد گرفت.

زنگنه اراده‌‌ای برای دور زدن تحریم‌ها ندارد
نماینده مردم ورامین در مجلس با بیان اینکه آمریکایی‌ها تمام تلاش‌های خود را علیه کشورمان به کار بسته‌اند تا بتوانند تولید نفت و دیگر حامل‌های انرژی در ایران را تعطیل کنند، گفت: عزم و اراد‌ه‌ای در فروش نفت و مقابله با تحریم و دور زدن آن و بحران‌های پیش ‌رو در وزارت نفت و شخص زنگنه وجود ندارد.سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با فارس، درباره نامه اخیر ۷۲ نماینده مجلس درباره سوءمدیریت و سوءتدبیر بیژن نامدارزنگنه، وزیر نفت در شرایط تحریمی کشور گفت:‌ در شرایطی که فشار دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران با تحریم‌های ظالمانه آمریکا وجود دارد باید به دنبال راهکارهای نو و جدید بگردیم تا بتوانیم کشور را اداره کنیم. وی افزود: در چنین شرایطی در حالی که باید وزارت نفت به سمت شرکای سنتی می‌رفت و با همسایگان مبادلات ویژه و نو برای مبادله پیدا می‌کرد ولی بر همکاری با آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها و غربی‌ها در موضوعات نفت پافشاری کرد که آن هم شدنی نبوده و نیست.  

FATF تعلیق ایران از لیست سیاه را تمدید کرد
کارگروه اقدام مالی (FATF) تعلیق ایران از لیست سیاه گروه ویژه اقدام مالی را به مدت ۴ ماه دیگر تمدید کرد. به گزارش فارس، پیش از این گروه ویژه اقدام مالی (FATF) در مهرماه، مهلت ایران برای اجرای خواسته‌های خود را تا فوریه ۲۰۱۹  (نیمه اسفند) تمدید کرده بود. در نشست تازه این کارگروه در پاریس، FATF تا ماه ژوئن 2019 (خرداد - تیر 1398) به ایران فرصت داده است قوانین مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم را تصویب کند. مجمع تشخیص مصلحت نظام طی چند هفته گذشته نشست‌های کارشناسی برای تایید یا رد این لایحه برگزار کرده است اما برای بررسی بیشتر و دریافت نقطه نظرات همه اعضا تصمیم‌گیری نهایی در این زمینه را به هفته‌های آینده موکول کرده است.

شناسایی و دستگیری ۲ تیم تروریستی در کردستان
عناصر ۲ تیم تروریستی که به دنبال بمب‌گذاری و اقدامات ایذایی بودند، شناسایی و دستگیر شدند. به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات، 13 نفر از عناصر وابسته به گروهک داعش که در قالب 2 تیم تروریستی قصد کشتار مردم و ترور برخی روحانیون اهل سنت کشور را داشتند، توسط سربازان گمنام امام زمان (عج ) در استان کردستان شناسایی و دستگیر شدند. برخی از این افراد در خارج از کشور آموزش نظامی دیده و با هدایت یکی از سرکردگان عملیات نظامی گروهک داعش به دنبال اقدام تروریستی بودند.  از این عناصر بمب‌های کنترل از راه دور، اسلحه و مهمات کشف شد.
 


Page Generated in 0/0064 sec