printlogo


کد خبر: 206752تاریخ: 1397/12/4 00:00
مدیرعامل بیمه سلامت خبر داد
پرداخت بیمه سلامت برای هر فرد ۴۴ هزار تومان

گروه اجتماعی:‌ مدیرعامل بیمه سلامت ایران گفت: طبق قانون 5 ساله برنامه ششم توسعه، بیمه سلامت اجباری است و اگر کسی فاقد بیمه اجباری تامین اجتماعی است باید با معرفی خود به بیمه سلامت از خدمات این بیمه استفاده کند.
طاهر موهبتی به میزان اظهار داشت: طبق قانون 5 ساله برنامه ششم توسعه، برنامه بیمه سلامت اجباری است، یعنی همه شهروندان باید بیمه باشند، حالا برخی افراد در بخش‌‌های گوناگون خصوصی و دولتی مشغول به کار بوده و از آن طریق تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند. وی در ادامه افزود: اما اگر کسی فاقد بیمه اجباری تامین اجتماعی باشد با معرفی خود به بیمه سلامت از خدمات این بیمه استفاده کند.
موهبتی با بیان اینکه اگر کسی فاقد بیمه است خودش در این مورد کاهلی کرده است، افزود: هر فردی که فاقد بیمه است می‌تواند با مراجعه به یکی از 1100 دفتر پیشخوان دولت به بخش مربوط به بیمه سلامت که از قضا پرکارترین قسمت این دفاتر است مراجعه کند و بیمه شود. وی در پایان خاطرنشان کرد: پرداختی برای بیمه سلامت به ازای هر فرد 44 هزار تومان است اما اگر فردی توان مالی کافی نداشته باشد و اظهار کند توان کافی برای پرداخت این مبلغ را ندارد، می‌تواند 2 هزار تومان پرداخت کند.
 


Page Generated in 0/0203 sec