printlogo


کد خبر: 206756تاریخ: 1397/12/4 00:00
کوتاه و گویا

 همزمان با روز زبان مادری، نخستین مهرواره‌ شعر آفرینش میزبان اساتیدی همچون بهاءالدین خرمشاهی، میرجلال‌الدین کزاری، محمدجواد محبت، محمدکاظم کاظمی، ساعد باقری، سیدعلی موسوی‌گرمارودی و دیگر مفاخر شعر و ادب فارسی بود. اعضای انجمن‌های شعر کانون ۲۶ استان کشور میزبان ده‌ها شاعر برجسته‌ زبان فارسی بودند. فاضل نظری، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخشی از این دیدار صمیمانه حضور این میهمانان فرهیخته را فرصتی مغتنم برای اعضای کانون دانست تا از اشعار و تجربه‌های این استادان به عنوان یک کلاس درس بهره ببرند.
 عضو شورای شهر گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند با ارائه اجناس باکیفیت، ارزان و متناسب با درآمد طبقات ضعیف شهری، خدمات  گوناگون را به مردم ارائه می‌کنند. محمدجواد حق‌شناس درباره نقش مدیریت شهری در تنظیم بازار و آرام‌سازی بازار شب عید گفت: سازمان شهرداری از نظر ذاتی در این حوزه وظیفه‌ای بر عهده ندارد و تنظیم بازار برعهده وزارت بازرگانی و وزارت صمت قرار دارد اما با توجه به اینکه شهرداری یک سازمان عمومی است که با اقشار عمومی جامعه به طور مستقیم در ارتباط  است، بر خود لازم می‌داند از طریق نهادهای خدماتی به تامین کالاهای اساسی مردم کمک کند.
 812 ساعت کارگاه آموزشی زیست‌محیطی به منظور ارتقای فرهنگ و توانمندسازی شهروندان و دانش‌آموزان در شهرداری منطقه 5  تهران برگزار شد. ساناز فتحی، رئیس اداره محیط‌زیست شهرداری این منطقه گفت: کلاس‌های آموزشی با عناوین زباله‌های اتمی و ارتباط آن با آلودگی هوا در دبستان پسرانه مبعث، محیط‌زیست سالم و پیشگیری از سرطان در مدرسه دخترانه لاله‌های انقلاب اسلامی محله مرادآباد، آلودگی هوا و محیط‌زیست در دبستان امام جعفر صادق در محله سازمان برنامه مرکزی، ترافیک و آلودگی هوا و ارتباط تولید زباله زیاد با آلودگی هوا در دبستان پسرانه آرهاشم، مصارف بهینه آب و راه‌های کاهش مصرف در مسجد قمربنی‌هاشم تنها پاره‌ای از این اقدامات است.
 طرح پیاده‌راه حدفاصل میدان قدس و تجریش با بهترین مسیریابی برای عبور سواره در یک رینگ ترافیکی و مسیری ایمن برای پیاده‌ها در شمال تهران اجرایی می‌شود. سیدحمید موسوی، شهردار منطقه یک تهران در نشست مشورتی با سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، سرکلانتر شمال تهران، معاون ترافیک پلیس راهور و روسای راهور مناطق یک و ۲۸، معاونان و مدیران شهری این منطقه با بیان این مطلب بر انجام مطالعات کاربردی که کمترین هزینه، زمان و بالاترین بهره‌وری را در اجرای پیاده راه تجریش داشته باشد تاکید کرد.


Page Generated in 0/0324 sec