printlogo


کد خبر: 206776تاریخ: 1397/12/4 00:00
اخبار

انتشار مشروح هزینه‌های فیلم فجر سال گذشته
مشروح هزینه‌های انجام‌شده در سی‌وششمین جشنواره ملی فیلم فجر (دوره گذشته) اعلام شد. به گزارش «وطن امروز»، روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، در خبری که آن را در راستای «سیاست شفاف‌سازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در چارچوب قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات» دانسته، جزئیات هزینه‌های انجام شده در سی‌وششمین جشنواره ملی فیلم فجر را منتشر کرده است. بر‌اساس جدول منتشر شده، جوایز و هدایا حدود ۷۱۴ میلیون تومان بوده است. آماده‌سازی و پشتیبانی ۳۹۳ میلیون تومان هزینه داشته و امور سینماها با ۲۳ سالن نمایش، ۶۳۳ میلیون تومان را به خود اختصاص داده است. کتاب جشنواره، بولتن، ستاد خبری و مستندسازی جشنواره نیز ۲۴۰ میلیون تومان سال گذشته هزینه داشت و طراحی و اجرای استودیو و گروه تولیدی تلویزیونی در جشنواره نیز ۷۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خرج برداشته است. هزینه‌های طراحی و چاپ پوستر، بلیت، تبلیغات محیطی و غرفه‌آرایی و سازه‌های تبلیغاتی سینماها حدود ۶۰۰ میلیون تومان و افتتاحیه و اختتامیه و بخش تجلی اراده ملی نیز ۳۵۶ میلیون تومان قید شده است. هزینه‌های جاری اجرایی اعم از پذیرایی، تشریفات، تدارکات و... حدود ۶۴۲ میلیون تومان بوده است. همچنین حق‌الزحمه شورای سیاست‌گذاری، هیأت‌های انتخاب و داوری بخش‌های مختلف و عوامل اجرایی ۹۷۱ میلیون تومان جمع‌بندی شده است.

بخش ملی جشنواره «نهال» فراخوان داد
فراخوان ملی شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دانشجویی «نهال» منتشر شد. به گزارش «وطن امروز»، فراخوان ملی شانزدهمین جشنواره «نهال» منتشر شد و دبیرخانه این رویداد از اول اسفندماه ۹۷ لغایت اول اردیبهشت‌ماه ۹۸  آماده دریافت آثار دانشجویان در 3 بخش فیلم کوتاه (داستانی، مستند، تجربی، انیمیشن و سال اولی)، عکس و پوستر فیلم و فیلمنامه کوتاه است. شانزدهمین جشنواره «نهال» به دبیری رضا باستانی با هدف معرفی دانشجویان به جریان فیلمسازی کشور در خرداد ۱۳۹۸ برگزار می‌شود.

خاطرات ۶ شهید روحانی مدافع حرم کتاب شد
۶ جلد کتاب با محتوای خاطرات شهدای روحانی مدافع حرم در کنگره بین‌المللی ۱۴۰ شهید روحانی مدافع حرم رونمایی شد. به گزارش «وطن امروز»، این کتاب‌ها خاطرات شهدای روحانی مدافع حرم است که در دومین کنگره بین‌المللی بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم رونمایی شد. آثار منتشرشده برای نخستین بار و از زبان نزدیکان و بستگان این شهدا نقل‌شده و زیر نظر مرتضی سرهنگی به رشته تحریر درآمده و در ۲۵۰۰ نسخه منتشر شده است. کتاب‌های «خانه‌ای با عطر ریحان»، خاطرات شهید محمدهادی ذوالفقاری، «تپه العیس» خاطرات شهید میلاد بدری،‌ «راز قلعه‌حمود» خاطرات شهید سیداصغر فاطمی‌تبار، «یک جرعه دیدار» خاطرات شهید محمد رضایی، «سه‌گاه ابوهادی» خاطرات شهید علی تمام‌زاده و «رستگاری در سحرگاه مبعث» خاطرات شهید مجید سلمانیان است که توسط انتشارات خط مقدم منتشر و در کتابفروشی‌های معتبر کشور ارائه‌ شده است.

وقایع مسجد گوهرشاد سوژه رمان جدید «مصطفی جمشیدی»
تازه‌ترین اثر «مصطفی جمشیدی» با عنوان «اسرار نهال» به ناشر سپرده شد تا مراحل انتشار را سپری کند. به گزارش فارس، مصطفی جمشیدی درباره جدیدترین اثرش اظهار داشت: «اسرار نهال» پیرامون وقایع مسجد گوهرشاد در هجوم نظامی‌های رضا شاه از زبان دختری به اسم «نهال» روایت می‌شود. این رمان گردش سیال ذهن دختر جوانی است که پدرش جزو متمولین بازار مشهد است و در یک خانه قدیمی زندگی می‌کند. رمان شرح شاعرانگی نهال و سپس برخورد با هجوم نظامی‌های شاه به مسجد گوهرشاد در جریانات مربوط به کشف حجاب است. این خانه قدیمی محل خاطرات و نحوه برخورد با موضوعات تاریخی آن زمان و ایضا روزنامه‌نگاری نهال است. این نویسنده افزود: «همه چیز درباره نهال دختر طرخان» نام دیگر این رمان است که با مشارکت جبهه انقلاب فرهنگی در مشهد مقدس نگاشته شده است.


Page Generated in 0/0061 sec