printlogo


کد خبر: 206779تاریخ: 1397/12/4 00:00
شکست تیم‌ملی بسکتبال ایران مقابل ژاپن
قطعی کردن صعود با کانگوروها

تیم‌ملی بسکتبال ایران دیدار برابر ژاپن در مرحله انتخابی جام‌جهانی را واگذار کرد تا کسب سهمیه قطعی به تاخیر بیفتد و طلسم بازی‌های بدون باخت در تالار آزادی هم شکسته شود.
دیدار تیم‌های ملی بسکتبال ایران و ژاپن در چارچوب پنجره ششم و پایانی مسابقات انتخابی جام‌جهانی ٢٠١٩ چین، پنجشنبه در تالار بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی آغاز شد و طی آن ملی‌پوشان کشورمان مقابل حریف خود با نتیجه ۹۷ بر ۸۹ شکست خوردند.
این در حالی است که تیم‌ملی بسکتبال ایران سایر دیدارهای خود در انتخابی جام‌جهانی را که میزبان آنها بود با برد به پایان رسانده بود. بدین ترتیب با رقم خوردن این نتیجه، طلسم شکست‌ناپذیری تیم‌ملی بسکتبال در تالار آزادی شکست.
محمد حسن‌زاده، سجاد مشایخی، بهنام یخچالی، محمد جمشیدی و میثم میرزایی بازیکنانی بودند که مهران شاهین‌طبع در ترکیب اولیه تیم‌ملی بسکتبال از آنها استفاده کرد.
تیم‌ملی بسکتبال ایران در حالی مقابل ژاپن تن به شکست داد که در دیدار رفت برابر این تیم که در پنجره چهارم برگزار شد هم نتیجه را واگذار کرده بود.
پیش از دیدار پنجشنبه و از مجموع ١٠ دیدار گذشته تیم‌ملی بسکتبال ایران در رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی، ٧ برد و ٣ باخت در کارنامه ملی‌پوشان کشورمان ثبت شده بود. آنها با چنین عملکردی گام بلندی برای صعود به جام‌جهانی برداشته بودند اما برای نهایی کردن این مهم نیازمند یک برد بودند که در دیدار برابر ژاپن حاصل نشد.
در مقابل اما تیم‌ملی بسکتبال ژاپن با برتری برابر ایران ١٨ امتیازی شد و با قرار گرفتن در رده دوم جدول گروه F  شانس کسب سهمیه حضورش در جام‌جهانی را افزایش داد.
بدین ترتیب دیدار پایانی تیم‌ملی بسکتبال در انتخابی جام‌جهانی، تکلیف سهمیه قطعی جام‌جهانی را مشخص می‌کند. این دیدار یکشنبه برابر استرالیا و در تالار آزادی برگزار می‌شود.
در صورتی که تیم‌ملی بسکتبال ایران از دیدار با استرالیا هم به نتیجه نرسد، ارزیابی وضعیت این تیم نسبت به تیم چهارم گروه مقابل (E) تعیین‌کننده خواهد بود.
از گروه F انتخابی جام‌جهانی  استرالیا صاحب سهمیه شده است. از گروه E این مسابقات هم تیم‌های نیوزیلند، کره‌جنوبی و چین (میزبان) سهمیه لازم را در اختیار دارند.
خداحافظی بازیکن تیم‌ملی بسکتبال ایران از بازی‌های ملی
عضو تیم‌ملی بسکتبال ایران در پایان دیدار برابر ژاپن از حضور در تیم‌ملی خداحافظی کرد.
در پایان این دیدار آرن داوودی پس از سال‌ها حضور در تیم‌ملی بسکتبال ایران اعلام خداحافظی کرد.
وی بعد از خداحافظی از حضور تماشاگران در سالن تشکر کرد و از آنها خواست در دیدار یکشنبه مقابل استرالیا هم تیم‌ملی را تنها نگذارند.
 


Page Generated in 0/0077 sec