printlogo


کد خبر: 206812تاریخ: 1397/12/5 00:00
اخبار

جزئیات رزمایش ولایت۹۷
در دومین روز از رزمایش دریایی «ولایت ۹۷» یگان‌های زیرسطحی و بالگردهای نیروی دریایی ارتش اقدام به شلیک اژدر و انهدام اهداف از پیش تعیین شده کردند. به گزارش فارس، در دومین روز از مرحله نمایش قدرت رزمایش دریایی  «ولایت ۹۷»، یگان‌های زیرسطحی نیروی دریایی با به کارگیری انواع اژدرها به مقابله با تهدیدات سطحی و زیرسطحی پرداختند. در جریان این تمرین، زیردریایی طارق اقدام به پرتاب اژدر الکتریکی کرد و زیردریایی غدیر نیز اژدر بومی والفجر را شلیک کرد. یک فروند بالگرد SH نیز در ادامه این رزمایش، با پرتاب اژدر مارک۴۶، هدف خود را در دریا مورد اصابت قرار داد. رزمایش «ولایت ۹۷» به مدت ۳ روز در آب‌های جنوب و جنوب شرق کشور در گستره‌ای به وسعت بیش از یک میلیون کیلومتر مربع از شرق تنگه هرمز تا مدار ۱۰ درجه اقیانوس هند در حال برگزاری است.

نسل جدید«هواناو» سال آینده می‌آید
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: نسل جدید هواناوها که صددرصد ساخت فرزندان این مملکت است را سال آینده در عرصه رزم خواهیم داشت. امیر دریادار خانزادی در گفت‌وگو با مهر گفت: نسل جدید هواناوها که صد درصد ساخت فرزندان این مملکت است را در سال آینده در عرصه رزم خواهیم داشت که ویژگی‌های بسیار برجسته‌تری دارد. هواناوهای ما امروز در منطقه حرف اول را می‌زنند و بدانید ما همچنان قدرت برتر هواناو در منطقه خواهیم بود. وی همچنین درباره بالگردها نیز اظهار داشت: در عرصه بالگردهای رزمی ورود کرده‌ایم، این بالگردها تولید داخل کشور است؛ همانند هواپیمای جنگنده‌ای که با افتخار ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع در ماه‌های گذشته آن را نمایش دادند که به این معنی است که ما به دانش و توان تولید این حوزه از تجهیزات دست یافته‌ایم  و بالگردهای پیشرفته داخلی بزودی به این عرصه ملحق خواهد شد. امیر دریادار خانزادی همچنین از رزمایش دریایی مشترک با کشورهای منطقه نیز خبر داد و اظهار داشت: در آینده یک رزمایش دریایی را با کشورهای دوست بویژه کشورهای حوزه آیونس در منطقه برگزار می‌کنیم.

چهاردهمین گزارش آژانس پایبندی ایران به تعهداتش را تأیید کرد
نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اشاره به چهاردهمین گزارش آژانس، گفت: به‌رغم تلاش‌های دشمنان برای منحرف کردن توجه آژانس و جامعه بین‌المللی، همکاری‌ها بین ایران و این نهاد در مسیر سازنده‌ای قرار دارد.
به گزارش فارس، کاظم غریب‌آبادی همزمان با انتشار چهاردهمین گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره راستی‌آزمایی اجرای برجام، آن را بار دیگر دلیلی محکم برای اثبات پایبندی ایران به تعهداتش عنوان کرد و افزود: در این گزارش، همانند 13 گزارش قبلی مدیرکل، تصریح شده است که از روز اجرای برجام، آژانس به نظارت و راستی‌آزمایی اجرای تعهدات مرتبط هسته‌ای از سوی ایران بر اساس مفاد برجام ادامه داده است. سفیر و نماینده دائم کشورمان همچنین اظهار داشت که به‌رغم تلاش‌های فراوان برخی بدخواهان و دشمنان جمهوری اسلامی ایران برای منحرف کردن توجه آژانس و جامعه بین‌المللی، همکاری‌های بین ایران و آژانس در مسیری سازنده قرار دارد و این گزارش بار دیگر تصریح می‌کند که آژانس دسترسی‌های لازم را داشته است.
در این چارچوب، غریب‌آبادی بر لزوم تداوم بی‌طرفی و حرفه‌ای‌گری آژانس در اجرای ماموریت محوله تاکید و همچنین از اعمال فشار برخی بر آژانس با مقاصد سیاسی، انتقاد جدی کرد.
نماینده دائم کشورمان با تأکید بر اینکه ایران رفتار مسؤولانه‌ای را اتخاذ و تاکنون به تعهدات خود عمل کرده است، عنوان کرد: همانگونه که مکررا اعلام شده، اجرای کامل و صادقانه تعهدات همه طرف‌ها، یک مبنای اساسی برای تداوم برجام است و چنانچه خواهان تداوم توافق هسته‌ای هستیم، اعضای باقیمانده این توافق باید بهره‌مندی ایران از منافع برجام را با اتخاذ اقدامات عملی مناسب، تضمین کنند.
 


Page Generated in 0/1967 sec