printlogo


کد خبر: 206820تاریخ: 1397/12/5 00:00
اخبار

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی جوانان اعلام کرد
۱۴۳ هزار و ۴۲۳ نفر در صف وام ازدواج
سرپرست دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان ضمن تشریح شرایط تضامین مربوط به دریافت وام ازدواج گفت: براساس تبصره ۱۶ لایحه بودجه سال ۹۸، بانک مرکزی موظف است از محل پس‌انداز جاری و قرض‌الحسنه سیستم بانکی، وام ازدواج را به متقاضیانی که تاریخ عقد آنها بعد از یکم فروردین سال ۹۶ (1/۱/96) است و تاکنون وام قرض‌الحسنه دریافت نکرده‌اند، ۳۰‌میلیون تومان پرداخت کند.
سکینه سیف‌جمالی با بیان اینکه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر فرد زوج متقاضی ۳۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت ۵ ساله و با اخذ یک ضامن معتبر و سفته امکان‌پذیر است، به ایسنا افزود: طبق تبصره ۱۶ لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور، بانک مرکزی می‌تواند یارانه پرداختی به اشخاص را به عنوان تضمین بپذیرد. وی تاکید کرد: همچنین بر اساس تبصره یادشده، به منظور حمایت از ازدواج، بانک مرکزی موظف است از محل پس‌انداز جاری و قرض‌الحسنه سیستم بانکی کشور، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به متقاضیانی که تاریخ عقد آنها بعد از یکم فروردین سال ۹۶ است و تاکنون وام قرض‌الحسنه دریافت نکرده‌اند، ۳۰ میلیون تومان و با اولویت پرداخت کند. سیف‌جمالی تعداد افراد متقاضی وام ازدواج را که در صف انتظار دریافت این وام هستند تا پایان دی‌ماه امسال ۱۴۳ هزار و ۴۲۳ نفر عنوان کرد و افزود: بر اساس استعلامی که از بانک مرکزی گرفتیم، بیشتر افراد به دلیل مشکل معرفی ضامن و سیکل اداری همچنان در صف انتظار وام هستند. با این وجود می‌توان ادعا کرد پرداخت وام به‌روزرسانی شده است. یعنی متقاضیان ظرف یک ماه در سامانه ثبت‌نام می‌کنند و اگر مانعی برای تأمین ضامن و مدارک نداشته باشند، وام آنها طی مدت یاد شده پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان امداد و نجات خبر داد
۳۱۷ مأموریت امداد و نجات در 72 ساعت
رئیس سازمان امداد و نجات درباره امدادرسانی گفت: در  ۷۲ ساعت گذشته ۳۱۷ ماموریت از سوی ۷۳۷ امدادگر در مناطق متاثر از برف و کولاک انجام شده است.
مرتضی سلیمی در تشریح گزارش عملیات امداد و نجات طی ٧٢ ساعت گذشته به مهر اظهار داشت: تعداد ۳۱۷ ماموریت از سوی ۷۳۷ امدادگر در مناطق متاثر از برف و کولاک انجام شده است. وی افزود: امدادگران به ۲۱۶ نفر خدمات امدادی ارائه دادند و ۱۵۳ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند. رئیس سازمان امداد و نجات در پایان درباره امدادرسانی گفت: ۱۸۰ نفر از هموطنان خدمات سرپایی دریافت کردند و ۳۳ مورد (۴۴ مصدوم) از مصدومانی که در سوانح ترافیکی دچار حادثه شده بودند از خدمات امدادی بهره‌مند شدند.

وزیر آموزش و پرورش تشریح کرد
جزئیات اجرای طرح رتبه‌بندی فرهنگیان
وزیر آموزش‌وپرورش رتبه‌بندی معلمان را اصولی‌ترین راه برای حل مشکلات معلمان دانست و گفت: رتبه‌بندی به این معنا نیست که اگر رتبه‌بندی اجرا شد از فردا همه حقوق‌شان 3-2 برابر شود. هدف اصلی رتبه‌بندی این است که آن کسی که شایستگی، توانایی و توانمندی بالاتری را پیدا می‌کند باید نظام پرداخت‌ها به وی بیشتر توجه کند.
به گزارش ایسنا، سیدمحمد بطحایی اظهار داشت:  به دنبال آن هستیم یک بار برای همیشه وضع آموزش‌وپرورش رو به بهبودی برود.
وی رتبه‌بندی معلمان را اصولی‌ترین و دقیق‌ترین راه برای حل مشکلات معلمان دانست و افزود: رتبه‌بندی به این معنا نیست که اگر رتبه‌بندی اجرا شد از فردا همه حقوق‌شان 3-2 برابر شود. هدف اصلی رتبه‌بندی این است که آن کسی که شایستگی، توانایی و توانمندی بالاتری را پیدا می‌کند باید نظام پرداخت‌ها به او بیشتر توجه کند. رتبه‌بندی می‌خواهد آن که بیشتر تلاش می‌کند آن که شایستگی بیشتری دارد، آن که سختی‌های بیشتری را تحمل می‌کند، آن که در کارش موفق‌تر است، در نظام حقوق و مزایا باید بالاتر بگیرد؛ این اصل حرف اصلی رتبه‌بندی است.


Page Generated in 0/0074 sec