printlogo


کد خبر: 206821تاریخ: 1397/12/5 00:00
اخبار

رئیس پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی پایتخت خبر داد
کشف ۱۱۳ هزار عدد مواد محترقه در پایتخت
رئیس پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی پایتخت از کشف ۱۱۳هزار و ۲۳۸ عدد مواد محترقه غیرمجاز و پرخطر خبر داد.
به گزارش ایلنا، سرهنگ صادق قره‌باقری گفت: با دریافت خبری مبنی بر اینکه یکی از فروشندگان مواد محترقه در جنوب پایتخت با راه‌اندازی کارگاهی در شهرک صنعتی شریف‌آباد درصدد تولید مواد محترقه غیرمجاز است، شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار ماموران پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی پایتخت قرار گرفت. رئیس پایگاه هشتم امنیت عمومی بیان داشت: در تحقیقات انجام شده مشخص شد خبر صحت دارد و کارگاه تولیدی مواد محترقه متهم شناسایی و ماموران نتیجه تحقیقات انجام شده را در اختیار مقام قضایی قرار دادند. وی گفت: ماموران موفق شدند ضمن دستگیری متهم در بازرسی انجام شده از مخفیگاه وی ۱۱۳ هزار و ۲۳۸ عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز و پرخطر را کشف کنند.


چگونگی استعلام اصالت فرآورده‌های غذایی
مدیرکل امور فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو از فراهم شدن امکان استعلام اصالت فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی تولید داخل در سامانه TTAC خبر داد.
به گزارش «وطن‌‌امروز»، وحید مفید اظهار داشت: مجموعه کنترل‌های سازمان غذا و دارو بر مواد خوراکی و آشامیدنی در سامانه تیتک در 2 بخش محصولات وارداتی و همچنین کنترل پروانه‌های تاسیس، بهره‌برداری، مسؤول فنی، ساخت کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی در داخل کشور انجام می‌شود. وی افزود: تا پیش از این، سامانه TTAC صرفا در بحث واردات استفاده می‌شد اما بر اساس برنامه‌ریزی‌ها مقرر شد تمام فرآیندهای تولید در داخل نیز به این سامانه منتقل شود. مدیرکل امور فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با اشاره به مزایای این سامانه خاطرنشان کرد: تمام پروانه‌های تاسیس، بهره‌برداری و ساخت محصولات تولید داخل کشور نیز مانند محصولات وارداتی در چارچوب سامانه، متمرکز و در عین حال سراسری خواهد شد. وی توضیح داد: در حال حاضر تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی سیستم‌های جداگانه‌ای دارند که از این پس در قالب یک سامانه جامع پروانه‌ها را صادر خواهند کرد و به پروانه صادر شده دسترسی خواهند داشت. به گفته مفید، همچنین از این پس همان‌گونه که درباره کالاهای وارداتی می‌توان با وارد کردن بارکد از طریق سامانه تیتک اصالت آن را استعلام کرد، درباره اصالت کالاهای داخلی نیز این امکان مهیا خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های این سامانه آماده شده و از اسفندماه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و امیدواریم سال آینده تمام واحدهای تولید داخل به این سامانه متصل شوند.


کاهش مهاجرت دانشجویان  به دلیل افزایش نرخ ارز
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به وضعیت خروج دانشجویان از کشور گفت: از منظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، خروج دانشجویان برای تحصیل یک روال عادی دارد و بین کشورهای دیگر هم آمار خروج دانشجویان ما خیلی بالا نیست.
منصور غلامی درباره اظهارات دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور مبنی بر نگران‌کننده بودن آمار مهاجرت دانشجویان ایرانی به خارج از کشور به ایلنا گفت: آمار خروج دانشجویان از کشور 2 بخش دارد؛ یک بخش آنهایی هستند که برای تحصیل به خارج از کشور می‌روند و وزارت علوم تا حدودی آمار آنها دارد، زیرا اقدام به تایید مدرک و آزادی‌‌سازی مدارک تحصیلی‌شان می‌کنند. وی  افزود: آمار دانشجویانی که برای ادامه تحصیل به دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم می‌روند نیز یک روال عادی دارد. در حال حاضر آمار دقیق خروج این دانشجویان را نداریم اما از سال گذشته به‌خاطر افزایش قیمت ارز، آمارها کاهش داشته است.


Page Generated in 0/0106 sec