printlogo


کد خبر: 206835تاریخ: 1397/12/5 00:00
بازی سرد و کسل‌کننده پرسپولیس مقابل نفت مسجد سلیمان
مفت بازی

روند بازی‌های کسالت‌آور پرسپولیس همچنان ادامه دارد؛ شاگردان برانکو که در نیم‌فصل نخست لیگ برتر فوتبال یکی از مدعیان اصلی قهرمانی لیگ هجدهم بودند با شروع نیم‌فصل دوم، نتوانستند دست‌کم از حیث زیبایی بازی، هواداران پر تعداد خود را راضی کنند. قرمزها روز گذشته در ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان میهمان نفت این شهر بودند که به نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل دست پیدا نکردند. آنچه فوتبا‌ل‌دوستان شاهد بودند 90 دقیقه بازی سردرگم و کلافه‌کننده از سوی 2 تیم بود، البته برای نفتی‌ها که به دنبال یک امتیاز و حفظ تیم‌شان در لیگ برتر هستند شاید ارائه این بازی چندان عجیب نباشد اما برای پرسپولیس که در کورس قهرمانی است از دست دادن 2 امتیاز قطعا عواقب سختی را در پی خواهد داشت.
خرید‌های جدید برانکو هیچ‌کدام در حد و اندازه‌های خود نیستند و هواداران این تیم شاهد بازی‌های عجیب سروش رفیعی در میانه میدان هستند که جز توپ لو دادن و راه رفتن کار دیگری انجام نمی‌دهد. مهدی ترابی به عنوان یک ملی‌پوش به جمع قرمزها اضافه شد اما همچنان سردرگم و بی‌تاثیر است. بدون شک با ادامه این روند، برانکو قادر به کسب سومین جام متوالی با پرسپولیس نخواهد بود و مقصر اصلی هم کسی نیست جز خودش که تغییرات بی‌موردی را در نیم‌فصل به وجود آورد. از خرید بازیکن عجیبی مثل بودیمیر که آمده روزهای پایانی فوتبالش را در تهران راه برود و پولی را به جیب بزند تا سروش رفیعی که گویی فوتبالش عملا تمام شده اما همچنان شماره 7 پر آوازه پرسپولیس را بر تن می‌کند و ناباورانه بشار رسن جای خود را به این بازیکن تمام شده داده است. دیروز خبری از بودیمیر در ترکیب و حتی تعویض هم نبود و این یعنی برانکو متوجه شده منشا را چقدر مفت از دست داد. همچنین به نظر می‌رسد بعد از تمدید قرارداد بشار رسن با پرسپولیس این بازیکن عراقی جای ثابتش را در ترکیب پیدا می‌کند و این سروش است که به نیمکت باز خواهد گشت. پرسپولیس به هیچ وجه در حد و اندازه‌های خودش ظاهر نمی‌شود و حالا مهم‌ترین سوال از برانکو این است: چه شد که خودت با میراثت چنین کردی؟
گزارش یک بازی سرد
با مصدومیت شجاع خلیل‌زاده و سیدجلال حسینی 2 مدافع مرکزی پرسپولیس، کمال کامیابی‌نیا در این پست در کنار محمد نادری قرار گرفت و بازی کرد. به خاطر وضعیت نامناسب زمین ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان، بازی در نیمه اول کیفیت مطلوبی نداشت. بازیکنان 2 تیم با وجود سرعت بالای مسابقه، اشتباهات زیادی در پاسکاری داشتند. همچنین برخورد فیزیکی بین بازیکنان دو تیم زیاد بود. بهترین موقعیت تیم نفت ضربه کاشته این تیم در دقیقه ۴ بود که به تیرک دروازه پرسپولیس برخورد کرد. همچنین بازیکنان نفت در دقیقه ۱۶ می‌توانستند روی فرار هاشمی‌زاده پشت مدافعان پرسپولیس به گل برسند ولی مهدی شیری، مدافع سرخپوشان در آخرین لحظه مانع شوتزنی بازیکن نفت شد. کیفیت بازی در نیمه دوم تغییر چندانی نکرد. نفتی‌ها به دنبال استفاده از فضای پشت مدافعان پرسپولیس بودند و سرخپوشان هم به سرعت مهاجمان خود دل خوش کرده بودند. یکی از موقعیت‌های خوب نفت حرکت و نفوذ یوسف وکیا از زمین این تیم تا پشت محوطه جریمه پرسپولیس بود ولی شوت او از کنار دروازه به بیرون رفت. سرمربی پرسپولیس در این نیمه، مهدی شریفی را به جای سروش رفیعی و امین اسدی را به جای مهدی ترابی به زمین فرستاد تا نفس تازه‌ای به قدرت هجومی تیمش بدهد. در دقیقه ۸۴ هم بشار رسن به جای امید عالیشاه وارد زمین شد ولی این تعویض‌ها هم نتوانست راهگشای گلزنی پرسپولیس باشد. در این نیمه بازیکنان نفت مسجد سلیمان در یک صحنه اعتقاد به خطای پنالتی داشتند و همین مساله باعث شد تا بازی لحظاتی به تنش کشیده شود. علیرضا مرزبان، سرمربی نفت هم به خاطر اعتراضاتش از حسین زرگر داور بازی تذکر جدی گرفت. در نهایت مسابقه با همان نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید. پرسپولیس با یک امتیاز این مسابقه ۳۸ امتیازی شد و به خاطر تفاضل گل بهتر، جای خود را در رده دوم از پدیده پس گرفت. نفت مسجد سلیمان هم ۱۷ امتیازی شد و از رده سیزدهم جدول تکان نخورد.


Page Generated in 0/0073 sec