printlogo


کد خبر: 206836تاریخ: 1397/12/5 00:00
استقلال امروز میزبان ذوب‌آهن است
بازگشت منصوریان به آزادی

زهره فلاح‌زاده: 2 تیم استقلال و ذوب‌آهن امروز در دیداری معوقه از هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال به مصاف هم می‌روند. این دیدار با توجه به حضور علیرضا منصوریان روی نیمکت ذوب‌آهن، می‌تواند دیدار جذابی باشد.
منصوریان که اوایل فصل پیش هدایت آبی‌پوشان را بر عهده داشت، نتایج خوبی با این تیم نگرفت و درست بعد از بازی با همین تیم ذوب‌آهن از همراهی آبی‌پوشان کناره‌گیری کرد؛ بازی‌ای که به تساوی یک - یک رسید اما هواداران آبی را راضی نکرد و در استادیوم بارها علیه مربی جوان خود شعار دادند. تازه هفته هفتم لیگ بود اما به دلیل نتیجه‌ نگرفتن تیم استقلال و اختلاف با صدر جدول، به زعم هواداران، دیگر باید استقلال خواب قهرمانی را می‌دید و آنها امیدی به قهرمانی با منصوریان نداشتند.
این مربی هم در کنفرانس مطبوعاتی رکورد طولانی‌ترین نشست مربیان را زد و از استقلال جدا شد.
یک سالی از منصوریان خبری نبود تا اینکه به جای امید نمازی روی نیمکت ذوب‌آهن نشست. البته منصوریان هنوز نتوانسته جواب اعتماد مدیران تیم اصفهانی را بدهد و در واقع تا اینجای لیگ، رفتن نمازی و آمدن منصوریان دردی از ذوب‌آهن دوا نکرده است. این مربی هنوز با تیم ذوب‌آهن به بردی در لیگ برتر دست پیدا نکرده و با 2 باخت و 3 تساوی به بازی با استقلال رسیده است. اگر منصوریان در ورزشگاه آزادی به پیروزی برسد، خاطره تلخ سال گذشته در همین استادیوم را به دست فراموشی می‌سپارد. در واقع منصوریان می‌تواند با برد در آزادی بازگشتش به لیگ را اعلام رسمی کند.
از طرفی استقلال هنوز امیدوار به رسیدن به صدر جدول است و می‌خواهد با برد مقابل ذوب‌آهن به صف مدعیان بازگردد. البته وینفرد شفر، سرمربی آبی‌پوشان هم نمی‌خواهد بازنده جدال 2 مربی استقلالی باشد و قصد دارد ثابت کند استقلال با مربیگری او متحول شده و تفاوت‌های زیادی با تیم فصل گذشته منصوریان دارد. شفر نمی‌خواهد همان اتفاقی که برای منصوریان افتاد، برای او هم بیفتد، چرا که خوب می‌داند منصوریان هم با تشویق هواداران آبی به استقلال آمد اما در پی نتیجه نگرفتن، همان طرفداران دوستدار منصوریان، در خروج را به او نشان دادند. شفر می‌خواهد در استقلال خاطره شیرینی رقم بزند، قبل از آنکه از تیم کنارش بگذارند.
آنچه مشخص است هر دو تیم برای برد به میدان خواهند رفت و شاید همین تفکر، بازی جذابی را رقم بزند، چرا که منصوریان با شکست احتمالی لبه پرتگاه قرار می‌گیرد و با آمار ضعیف خود در لیگ، بعید نیست مدیران ذوب‌آهن عذر او را بخواهند.
از آن طرف شفر هم نمی‌خواهد در خانه و مقابل دیدگان هوادارانش شکست بخورد. استقلال در صورت باخت در دیدار با ذوب‌آهن شانس خود را برای قهرمانی کم و کمتر می‌بیند و زنگ خطر برای مربی آلمانی و تیم پرمهره‌‌اش به صدا درمی‌آید.
استقلال آنقدر مهره دارد که برخی بازیکنان گران‌قیمتش حتی فرصت یک دقیقه بازی کردن در زمین را هم ندارند و باید دید در صورت عدم نتیجه‌گیری استقلال، مربیان و مدیران این تیم چه جواب منطقی‌ای به هواداران‌شان خواهند داد.
آمار 2 تیم استقلال و ذوب‌آهن نشان می‌دهد هیچ‌گاه تیمی از قبل برنده نبوده و در واقع هیچ‌یک برتری عددی بر دیگری ندارند. 2 تیم ۳۵ بار با هم بازی کرده‌اند که سهم هر تیم ۱۱ برد بوده و ۱۳ دیدار هم به تساوی انجامیده است. آخرین مصاف آنها هم با نتیجه مساوی ۲ - ۲ به اتمام رسیده است.
قطعاً نتیجه تساوی به درد هیچ‌کدام از دو تیم نمی‌خورد، چرا که جایگاه‌شان در جدول تغییر محسوسی نمی‌کند و استقلال در همان رده پنجم و ذوب‌آهن در رده چهاردهم باقی می‌ماند. در واقع با نتیجه تساوی انگار نه خانی آمده و نه خانی رفته است.
باید منتظر ماند و دید که دیدار امروز شاگردان شفر و منصوریان با چه نتیجه‌ای به پایان می‌رسد؛ برد ذوب‌آهن و بازگشت منصوریان به لیگ یا برد استقلال و بازگشت به صف مدعیان؟


Page Generated in 0/0058 sec