printlogo


کد خبر: 206870تاریخ: 1397/12/6 00:00
اخبار

اقدام مجلس فرانسه در دعوت از سرکرده منافقین خصمانه است
نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اقدام مجلس فرانسه در دعوت از سرکرده گروهک منافقین و سخنرانی این عنصر تروریست در مجلس ملی این کشور اقدامی خصمانه علیه جمهوری اسلامی ایران است. مرتضی صفاری‌نطنزی در گفت و گو با خانه ملت تصریح کرد: اسناد جنایات منافقین در ایران و در سراسر دنیا مشهود بوده و پرونده فعالیت‌های تروریستی این  گروه تندرو هنوز باز است و خانواده‌های بسیاری در کشورمان بدون هیچ فعالیت سیاسی یا نقش تاثیرگذاری در دوران انقلاب شکوهمند اسلامی قربانی وحشی‌گری منافقین شدند و هرگونه بها دادن و خدمت به اینها خدمت به تروریسم است. وی افزود: نظام فرانسه در اداره کشور دچار واماندگی شده و به همین دلیل میدان برای سوءاستفاده جریانات وابسته به صهیونیست‌ها فراهم شده تا آنها سیاست‌های خود را در فرانسه دنبال کنند و شاید اتفاق اخیر در مجلس این کشور تحت تاثیر همین جریانات باشد. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برخی کشور‌ها پس از شکست اجلاس ورشو به دنبال روتوش چهره شکست‌خورده خود و اتخاذ مواضع تندتر علیه جمهوری اسلامی هستند و باید دستگاه دیپلماسی و وزارت امور خارجه کشورمان نسبت به این اتفاق واکنش جدی و محکم نشان دهد و با احضار سفیر فرانسه در ایران مراتب اعتراض خود را به اینگونه رفتارهای دولت و پارلمان این کشور اعلام کند.

میزان بودجه تقویت بنیه دفاعی کشور مشخص شد
نمایندگان مصوب کردند برای تقویت بنیه دفاعی 5/1 میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی برداشت شود. به گزارش تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت عصر  دیروز قوه مقننه بند الحاقی 2 تبصره 4 لایحه بودجه را تصویب کردند که براساس آن به دولت اجازه داده می‌شود مبلغ 2 میلیارد و 375 میلیون یورو از منابع ورودی سال 98 صندوق توسعه را به ‌صورت تسهیلات ارزی با تضمین دولت به ‌شرح ذیل برداشت کرده و منابع یادشده را با رعایت شرایط زیر به‌مصرف برساند.
- طرح‌های آبیاری تحت فشار و نوین تا سقف 150 میلیون یورو
- آبخیزداری و آبخوان‌داری تا سقف 150 میلیون یورو
- مقابله با اثرات مخرب ریزگردها و تأثیر آن بر شبکه‌های برق تا سقف 100 میلیون یورو
- تقویت بنیه دفاعی در اجرای ماده 106 قانون برنامه ششم تا سقف 5/1 میلیارد یورو
- تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه‌های وزارت علوم تا سقف 40 میلیون یورو
- طرح‌های نوآورانه جهاد دانشگاهی تا سقف 15 میلیون یورو
- طرح‌های نوآورانه معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور تا سقف 70 میلیون یورو
- سازمان صداوسیما در اجرای ماده 93 قانون برنامه ششم، کمی و کیفی، برنامه‌های تولیدی، پویانمایی، مستند، فیلم و سریال تا سقف 150 میلیون یورو
- طرح‌های آبرسانی روستایی و توسعه شبکه‌های آن تا سقف 150 میلیون یورو
- پایداری و ارتقای کیفی آب شرب شهرهای پرتنش تا سقف 50 میلیون یورو
این بند با 160 رأی موافق، 22 رأی مخالف و 12 رأی ممتنع از مجموع 221 نماینده حاضر به‌ تصویب رسید. پیش از تصویب این رأی برخی نمایندگان قصد ارائه پیشنهاداتی برای تغییر این مبالغ را داشتند که علی لاریجانی، رئیس مجلس گفت: براساس درخواست نمایندگان حدود 15 مورد برداشت از صندوق توسعه را پیشنهاد دادیم که در نهایت برای 10 مورد یادشده از آنها از مقام معظم رهبری اذن گرفتیم و برای همین نمی‌توانیم این مبالغ را تغییر دهیم.

تصمیم‌گیری مجمع درباره FATF 6 ماه به تعویق بیفتد
وزیر اسبق امور خارجه کشورمان پیشنهاد کرد تصمیم‌گیری مجمع تشخیص درباره FATF 6 ماه به تعویق بیفتد، چرا که تصویب آن در شرایط حاضرکمکی به مبادلات پولی و بانکی ما نمی‌کند. به گزارش فارس، منوچهر متکی در صفحه توئیتر خود در این باره نوشت: «پیشنهاد می‌کنم تصمیم‌گیری مجمع تشخیص درباره FATF 6 ماه به‌ تعویق افتد، چرا که تصویب آن در شرایط حاضر کمکی به مبادلات پولی و بانکی ما نمی‌کند». متکی می‌افزاید: «این مهلت ٦ ماهه تقریبا سرنوشت آخرین نبرد اقتصادی ما و آمریکا درباره تحریم‌ها را روشن می‌کند. هر چند آمریکا هنوز نفهمیده آزموده را آزمودن خطاست».


Page Generated in 0/0044 sec