printlogo


کد خبر: 206874تاریخ: 1397/12/6 00:00
اخبار

بهره‌برداری از بخش دوم طرح توسعه گلخانه هیدروپونیک  زرندیه
اجرای پروژه‌های کشاورزی در دستور کار برکت
بخش دوم طرح توسعه گلخانه‌ای 50 هکتاری هیدروپونیک زرندیه روز یکشنبه در‌ آیینی با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، استاندار مرکزی، نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت، امام جمعه و جمعی از مسؤولان در منطقه خشک‌رود بهره‌برداری شد. به گزارش ایرنا، مدیرعامل هلدینگ کشاورزی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در این باره گفت: این طرح پایدار گلخانه‌ای با استفاده از فناوری‌های پیشرفته ایجاد شده و دارای سطح تولید بالا همتراز با کشورهای پیشرو در حوزه صنعت گلخانه مانند هلند، فرانسه و اسپانیا است.  علیرضا بزرگی اظهار داشت: در این مجتمع گلخانه‌ای کشت محصولات به صورت هیدروپونیک و با فناوری روز دنیا انجام می‌شود.  وی ادامه داد: سامانه گلخانه بنا شده در این مجتمع به صورت کامل مکانیزه و اتوماسیون است و تغذیه گیاه نیز به صورت مکانیزه انجام می‌شود.  بزرگی با بیان اینکه میزان تولید محصول در گلخانه‌ها نسبت به فضای باز حدود 10 برابر است، افزود: مجموع تولید صیفی در 10 هکتار از گلخانه هیدروپونیک زرندیه حدود 2 هزار و 900 تن است در حالی که میزان تولید در فضای باز در همین مقیاس حدود 10 درصد (290 تن) این حجم برآورد می‌شود. به گفته مدیرعامل هلدینگ کشاورزی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره)، حجم سرمایه‌گذاری انجام شده در این مجتمع گلخانه‌ای با مشارکت بانک کشاورزی، افزون بر 700 میلیارد ریال است که با بهره‌برداری از بخش دوم آن، اکنون 10 هکتار از مجموع 15 هکتار به بهره‌برداری رسیده است. بزرگی بیان کرد: مجتمع گلخانه‌ای 15 هکتاری ویژه سبزی و صیفی هیدروپونیک زرندیه با هدف اجرای رسالت و ماموریت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) برای محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی در این خطه ساخته شده است. به گفته این مسؤول، با بهره‌برداری از بخش دوم این گلخانه به گستره 5 هکتار، برای 70 نفر به صورت دایم و 90 نفر نیز به صورت جانبی و غیرمستقیم ایجاد اشتغال شده است. وی ادامه داد: محصول تولیدی این مجتمع در بازارهای داخل کشور توزیع یا به کشورهایی مانند روسیه صادر می‌شود و توان ارزآوری نیز دارد. بزرگی تاکید کرد: با توجه به افزایش جمعیت و همچنین کاهش منابع آبی، تامین غذا از راه ساخت واحدهای گلخانه‌ای برای جامعه بسیار ضروری است و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) و بنیاد برکت نیز در همین راستا قصد توسعه فضاهای گلخانه‌ای در کشور  را دارند.  شهرستان زرندیه در استان مرکزی به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی مطرح است که توسعه فضاهای گلخانه‌ای و کشت پسته در آن رواج دارد.


صعود شاخص بورس  به ارتفاع ۱۶۶هزار واحد
شاخص بورس در جریان معاملات دیروز بازار سرمایه ۱۷۶۲ واحد دیگر رشد کرد. در جریان دادوستدهای دیروز بازار سرمایه، تعداد 2 میلیارد و 6 میلیون سهم و حق‌تقدم به ‌ارزش 699 میلیارد تومان در 243 هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 1762واحدی در ارتفاع 166هزار و 30 واحد قرار گرفت.  شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم دیروز، روز متعادل و مثبتی را پشت سر گذاشتند به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) 510 واحد، کل (هموزن) 118واحد، قیمت (هموزن) 83 واحد، آزاد شناور 2019 واحد و شاخص‌ها‌‌ی بازار اول و دوم به ترتیب 1646 و 1865واحد رشد را به‌ثبت رساند.


تأمین مالی ۳ ایرباس از محل فاینانس
مدیرعامل ایران‌ایر گفت: 3 فروند ایرباس ۳۱۹ برای ناوگان ایران‌ایر خریداری شد که تأمین مالی آن از محل فاینانس است.  فرزانه شرف‌بافی دیروز در حاشیه ورود 3 فروند ایرباس به ناوگان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: پس از تغییر نگرش در وزارت راه در تأمین ناوگان هوایی و با حمایت‌های هیأت دولت و سازمان برنامه و بودجه و رئیس‌جمهور برنامه توسعه ناوگان در هما با مدل‌های متفاوت آغاز شد. وی افزود: 3 فروند ایرباس ۳۱۹ بتازگی خریداری شده است که وارد ناوگان هما می‌شود و تولید سال ۲۰۰۲ میلادی است. مدیرعامل ایران‌ایر گفت: تأمین مالی این هواپیماها از طریق فاینانس که تجربه آن را پیش از این داشتیم، انجام شده است. وی افزود: با ورود این 3 فروند هواپیما ۳۸۰‌صندلی به ناوگان هما افزوده می‌شود.
 


Page Generated in 0/0056 sec