printlogo


کد خبر: 206875تاریخ: 1397/12/6 00:00
اخبار

 در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مطرح شد
تأکید بر اجرای کامل بیانیه گام دوم
سران قوا در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی بیانیه گام دوم انقلاب را که توسط مقام معظم رهبری صادر شد، نقشه راه پیشرفت و تحکیم انقلاب و نظام اسلامی در دهه آینده قلمداد و بر اجرای کامل آن تأکید کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران 3 قوه روز یکشنبه به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور و با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس قوه قضائیه و دیگر اعضای این شورا تشکیل جلسه داد. سران قوا در ابتدا ضمن قدردانی از حضور مردم فهیم ایران در راهپیمایی شکوهمند چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که نقشه بدخواهان این مرز و بوم را در ایجاد یأس در مردم با شکست روبه‌رو کرد، بیانیه گام دوم انقلاب را که توسط مقام معظم رهبری صادر شد، نقشه راه پیشرفت و تحکیم انقلاب و نظام اسلامی در دهه آینده قلمداد و بر اجرای کامل آن تأکید کردند. در این جلسه شرایط اقتصادی کشور مورد بررسی قرار گرفت، گزارشی از وضعیت قیمت و تنظیم بازار کالاهای اساسی ارائه شد و پیشنهادهای سازمان برنامه و بودجه و وزارت صنعت، معدن و تجارت در جهت بهبود شیوه تخصیص ارز و تأمین کالاهای اساسی و حمایت از قدرت خرید خانوارهای کم‌درآمد مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم برای اصلاح سیاست‌ها و تقویت اختیارات مدیریتی برای اجرای هماهنگ سیاست‌های تنظیم بازار و حصول اطمینان از برخورداری خانوارها از سیاست حمایتی دولت اتخاذ شد.

تبدیل کارت ملی هوشمند  به کارت بانکی
رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی از تبدیل کارت‌های ملی هوشمند به کارت‌های بانکی خبر داد و گفت: از این پس، با هماهنگی سازمان ثبت احوال، کارت‌های ملی هوشمند در شبکه بانکی خدمات می‌گیرند. به گزارش مهر، محمدرضا حسین‌زاده در مراسم رونمایی از دستاوردهای نوین بانک ملی که با حضور وزیر اقتصاد در حال برگزاری است، گفت: بانک ملی به آحاد مردم تعلق دارد و همواره یک موسسه نهادساز بوده که تشکیل شده است. وی با بیان اینکه بانک ملی با ٣٣٠٠ شعبه داخلی و ٢٠ شعبه خارجی  نقش بی‌بدیلی در ایجاد ساختارها ایفا می‌کند، افزود: این درحالی است که بانک مرکزی یک برنامه ٤ بعدی را طراحی کرده است. مدیرعامل بانک ملی ادامه داد: بانک ملی اکنون با حضور تیم‌های مختلف، محصولات پرشمار و نوینی را طراحی کرده که سوپرمحصول‌هایی را در حوزه بانک ارائه می‌کند، این در حالی است که نمونه برخی سامانه‌های بانکی و پرداخت‌های الکترونیکی طراحی‌شده در ایران، در دنیا بی‌نظیر است.

بازار متشکل ارزی  در آستانه راه‌اندازی
یک منبع آگاه گفت: بر اساس آخرین خبرها، شیوه‌نامه و دستورالعمل بازار متشکل ارزی تدوین و نهایی شده و تا چند روز آینده این بازار آغاز به کار خواهد کرد. 28 آبان ماه امسال عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی از راه‌اندازی بازار متشکل ارزی خبر داد و از آن زمان تاکنون مطالب متعددی درباره این بازار منتشر شده است؛ از طراحی نرم‌افزار تا افتتاح شرکت بازار متشکل ارزی و تعیین سهامداران این بازار تا تصویب کلیات آن در شورای پول و اعتبار.  یک منبع آگاه در این باره به مهر گفت: شیوه‌نامه و دستورالعمل بازار متشکل ارزی تدوین و نهایی شده و تا چند روز آینده این بازار آغاز به کار خواهد کرد.

تولید گوشت قرمز  20 درصد کاهش یافت
براساس اسناد مرکز آمار ایران وزن گوشت قرمز تولیدشده در کشتارگاه‌های کشور در فصل پاییز ۹۷ جمعاً 2/84 هزار تن گزارش شده که نسبت به فصل مشابه سال گذشته ۲۰ درصد کاهش یافته است. به گزارش فارس، امیدعلی پارسا با ارسال گزارشی در تاریخ ۱۷ بهمن ۹۷ با شماره ۹۷.۲۴۲۴۳ به جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور و وزرای جهاد کشاورزی، صنعت و معدن، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر بهداشت و رئیس‌کل بانک مرکزی وضعیت تولید گوشت قرمز را تشریح کرد. در این گزارش آمده است:  وزن گوشت قرمز تولیدشده در کشتارگاه‌های کشور در فصل پاییز ۹۷ جمعاً 2/84 هزار تن گزارش شده که نسبت به فصل مشابه سال گذشته ۲۰ درصد کاهش یافته است.
 


Page Generated in 0/0051 sec