printlogo


کد خبر: 206877تاریخ: 1397/12/6 00:00
انتقاد تند دادستان کل کشور از وزیر ارتباطات

گروه اجتماعی:‌ دادستان کل کشور گفت: امروز فضای مجازی بستر ننگ‌آوری برای تحقق جرائم اخلاقی و مالی شده است. مردم گرفتار هستند؛ چه کسی مسؤول است؟ خطاب من به شخص وزیر ارتباطات است و باید جوابگو باشد.
به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در همایش ملی پلیس، عدالت ترمیمی و پیشگیری از جرم با بیان اینکه اگر همه مدیران کشور عادل بودند، امروز آثار عدالت را در زندگی مردم می‌دیدیم، گفت: کشور ما کم ظرفیت ندارد، چرا باید وضعیت اقتصادی اینگونه باشد؟ در کشور ما هر آنچه برای پیشرفت باید باشد را داریم اما چرا شاهد برخی نابسامانی‌ها هستیم؟ چون از مسیر عدالت الهی گاهی اوقات لغزش می‌کنیم و به مسیر دیگری می‌افتیم.
دادستان کل کشور ادامه داد: در اینجا وظیفه دستگاه قضایی سنگین است و باید مجری عدالت باشد، وظیفه نیروی انتظامی بسیار سنگین است. وای به حال مدیری که سوءاستفاده می‌کند و باید روزی در پیشگاه خداوند جوابگو باشد، امروز نمی‌خواهم بگویم فساد همه‌گیر شده اما در نظام اسلامی این مقدار فساد بسیار زیاد است، مسؤولان باید زمینه از بین بردن فساد را فراهم کنند. دادستان کل کشور متذکر شد: در نظام اسلامی هرگز این مقدار جرم، گناه و فساد و تخلف شایسته نیست، چهار صباحی مسؤول هستیم و نباید غرق در خودپرستی‌ها و خود‌خواهی‌ها شویم. منتظری افزود: باید از روزی که خداوند ما را به محاکمه می‌کشد بترسیم که چرا زمینه گناه را فراهم کردیم، یکی از حرف‌ها و اعتراضات ما به مسؤولان فرهنگی و سردمداران مدیریت فضای مجازی این است که چرا فضای مجازی باید آنقدر رها باشد که شاهد ایقدر جرم و گناه باشیم؟ وی خاطرنشان کرد: بنا بر آمار 10 ‌ماه واصله، کلاهبرداری‌های رایانه‌ای با 300 درصد رشد، بیشترین جرم رایانه‌ای را در کشور رقم می‌زند، این آمار هشدار به مسؤولان است، چه کسی مسؤول این موارد است؟ برخی مسؤولانی که مدیریت فضای مجازی را در اختیار دارند، در اجرای دستور صریح و موکد رهبری مقابله می‌کنند؛ مقام معظم رهبری در چه زمانی بحث شبکه ملی فضای مجازی را مطرح کردند؟ چه کسی مسؤول پاکسازی این فضاست؟ قائل به بستن این فضا نیستیم اما بحث سر این است که این فضا را باید از آلودگی‌ها پاک کرد. منتظری افزود: امروز فضای مجازی بستر ننگ‌آوری برای تحقق جرائم اخلاقی و مالی شده است، مردم گرفتار هستند، چه کسی مسؤول است؟ خطاب من به شخص وزیر ارتباطات است و باید جوابگو باشد که برای پاکسازی فضای مجازی همکاری نکرده‌اند و مصوبات را اجرا نمی‌کنند، با الفاظ بازی کردن هیچگاه کارساز نخواهد شد، ما تلاش می‌کنیم اما جور دیگری عمل کرده و در مقابل فرمایش دستور اکید رهبری مقابله می‌کنند.


Page Generated in 0/0057 sec