printlogo


کد خبر: 206879تاریخ: 1397/12/6 00:00
اخبار

جانشین فرمانده ناجا اعلام کرد
درآمد 5 هزار میلیارد تومانی دولت از جریمه مشمولان غایب
جانشین فرمانده ناجا با اشاره به بسته شدن پرونده ثبت‌نام جریمه مشمولان غایب سربازی گفت: بر اساس آمار‌های موجود ۵ هزار میلیارد تومان از طریق دریافت جریمه مشمولان غایب وارد خزانه دولت شده است.
به گزارش میزان، سردار ایوب سلیمانی در حاشیه نشست معاونان وظیفه عمومی ناجا اظهار داشت: مردم به نظم و انضباط احتیاج دارند. ناجا رسما در قانون تامین آرامش امنیت مردم در همه ابعاد است.
وی با اشاره به وظایف ناجا در برقراری و پایداری امنیت در جامعه اظهار داشت: امنیت اقتصادی روحی- روانی کسب‌و‌کار، رفت و آمد، مسافرت خانواده و تحصیل علم توسط ناجا انجام می‌شود. ناجا بیشترین ارتباطات را در فضای مجازی با مردم برقرار کرده است.
وی درباره جرایم ناشی از غیبت سربازی گفت: افرادی که بیش از 8 سال از غیبت آنها می‌گذرد بنا بر نظر پلیس باید جریمه‌ای برای‌شان  در نظر گرفته شود.
سردار سلیمانی تصریح کرد: پلیس مخالف تداوم طرح جریمه غیبت سربازی است و در لایحه بودجه سال ۹۸ خبری از این ماجرا نیست و افراد فقط می‌توانند تا پایان امسال اقدام به ثبت‌نام کنند و پرداخت یک قسط از ۱۲ قسط را انجام دهند و مابقی را سال آینده پرداخت کنند. وی افزود: در حال حاضر حدود ۵ هزار میلیارد تومان از طریق دریافت جریمه مشمولان غایب وارد خزانه شده است. وی گفت: سال ۹۴ حدود 2 میلیون و 500 هزار نفر مشمول بلاتکلیف در حوزه وظیفه عمومی داشتیم اما با اجرای قانون جریمه غایبان بالای 8 سال وظیفه عمومی الان حدود یک میلیون و نیم نفر بلاتکلیف داریم که این افراد را نمی‌توانیم بگوییم همه جزو غایبان هستند و همه این افراد می‌توانند از جریمه مربوط به غایبان استفاده کنند.

اعلام نرخ جدید دیه در فروردین ۹۸
رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به اینکه بنا بر مصوبه مجلس، نرخ دیه را هر سال رئیس قوه تعیین و اعلام می‌کند، گفت: نرخ دیه سال ۱۳۹۸ نیز با توجه به افزایش قیمت شتر، گاو و گوسفند، پس از بررسی‌های کارشناسی در فروردین‌ماه اعلام می‌شود.
اللهیار ملکشاهی، رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در پاسخ به پرسشی مبنی بر نحوه تعیین نرخ دیه سال 1398 با توجه به قیمت فزاینده شتر، گاو و گوسفند به  تسنیم گفت: مجلس اختیار تعیین نرخ دیه هر سال را به رئیس قوه‌قضائیه داده است. وی با اشاره به اینکه قوه‌قضائیه هر سال با بررسی تورم و قیمت اقلام ششگانه‌ای که مبنای تعیین دیه هستند این نرخ را تعیین و اعلام می‌کند، افزود: رئیس قوه‌قضائیه پس از اظهارنظر کارشناسان در فروردین‌ماه این نرخ را اعلام خواهد کرد و با توجه به بالا رفتن قیمت شتر، گاو و گوسفند، برای دیه باید پایین‌ترین نرخ در نظر گرفته شود. با توجه به اینکه گفته می‌شود پیش از حلول سال 1398 رئیس جدید قوه‌قضائیه زمام امور این قوه را در دست خواهد گرفت، بدیهی است نرخ دیه سال 1398 توسط رئیس جدید تعیین و اعلام خواهد شد.


 آیین انتصاب و معارفه علیرضا خانی به عنوان مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در منطقه یک تهران و شهرستان شمیرانات توسط پرویز سروری، مسؤول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان تهران در حضور مسؤولان شمیرانات برگزار شد. در این مراسم، حکم انتصاب خانی توسط حضرت آیت‌الله موحدی‌کرمانی امام جمعه موقت تهران و نایب‌رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اهدا شد.
 فراخوان جشنواره ملی کرامت با هدف احیای نهضت خدمت‌رسانی به محرومان در 6 موضوع اعلام شد. علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع از جزئیات به سایت www.fest.bkr.ir مراجعه کنند. فراخوان جشنواره ملی کرامت در 6 محور خانواده، بانوان، کارآفرینی، تربیت و آموزش، بهداشت و سلامت و اطعام و معیشت در 2 قالب تجربه‌های موفق و ایده‌ با هدف احیای نهضت خدمت‌رسانی به محرومان اعلام شد. خیران، تشکل‌ها و گروه‌های جهادی می‌توانند پس از مطالعه دقیق متن فراخوان، آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
 


Page Generated in 0/0064 sec