printlogo


کد خبر: 206899تاریخ: 1397/12/6 00:00
چهارگوشه

سفر احتمالی رئیس‌جمهوری لبنان به سوریه
یک روزنامه لبنانی از سفر احتمالی رئیس‌‌جمهوری این کشور به دمشق به منظور دیدار با همتای سوری‌اش خبر داده است. روزنامه الجمهوریه نوشت: میشل عون در آینده‌ای نه‌چندان دور جهت دیدار با بشار اسد به منظور رایزنی درباره پرونده‌های پناهجویان سوری در لبنان، به سوریه سفر می‌کند. این روزنامه به نقل از 2 منبع آگاه نوشت: میشل عون در جریان دیدار با نزار العلولا، مشاور دیوان پادشاهی عربستان تاکید کرد بیروت به بازگشت سوری‌ها به کشورشان که تعداد آنها به 5/1 میلیون آواره می‌رسد، پایبند است و این امر تنها با ایجاد تعامل با بشار اسد امکان‌پذیر می‌شود. لبنان بر حل بحران پناهندگان سوری و بازگشت آنها به طور داوطلبانه و امن به کشورشان با ضمانت روسیه اصرار می‌ورزد.

یونیسف: یمن جهنمی  برای کودکان شده است
صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف)، روز گذشته در بیانیه‌ای سوءتغذیه را قاتل خاموش کودکان یمنی توصیف و اعلام کرد ۳۰ هزار کودک یمنی زیر 5 سال هر ساله به دلیل ابتلا به بیماری‌هایی که عامل آنها سوءتغذیه است، جان خود را از دست می‌دهند. یونیسف در ادامه هشدار داد: یمن امروز به جهنمی برای کودکان تبدیل شده و هر روز که می‌گذرد، به دلیل درگیری‌ها وضعیت بدتر می‌شود. این سازمان بین‌المللی افزود: بیش از ۱۱ میلیون کودک در یمن یعنی حدود ۸۰‌درصد کودکان یمنی به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند. ائتلاف متجاوز سعودی از سال 2015 مناطق مختلف یمن را آماج حملات گسترده جنگنده‌های خود قرار داده است.

کشته‌‌ شدن 9 نظامی انگلیسی  در خاک عربستان
9 نظامی انگلیسی همدست مزدوران سعودی در درگیری با ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در منطقه نجران عربستان کشته شدند. پایگاه رسمی اینترنتی انصارالله یمن شنبه‌شب اعلام کرد نظامیان کشته‌شده انگلیسی هدایت هجوم مزدوران عربستان به جبهه‌های مرزی یمن را برعهده داشتند. روزنامه دیلی اکسپرس هفته گذشته از زخمی شدن 2 نظامی انگلیسی عضو گردان‌های ویژه SAS خبر داده بود. مسؤولان یمن بارها بر نقش مستقیم آمریکا و انگلیس در جنگ ائتلاف تحت رهبری ریاض علیه این کشور تأکید کرده‌اند. رسانه‌ها در عربستان نیز از کشته ‌شدن یک افسر سعودی به همراه 5 محافظش روز شنبه در جبهه‌های «الحد الشمالی» در یمن خبر دادند.

هشدار کره‌شمالی به آمریکایی‌ها
در آستانه دومین نشست رهبران کره‌شمالی و آمریکا، یک رسانه کره‌ای درباره تبعات شکست احتمالی این دیدار هشدار داد. KCNA، روز گذشته در مطلبی هشدار داد در صورت شکست مذاکرات کیم جونگ‌اون و دونالد ترامپ که قرار است در ویتنام انجام شود، مردم آمریکا همچنان با تهدید مواجه خواهند بود. این رسانه کره‌ای افزود: اگر مذاکرات آتی آمریکا و کره‌شمالی همانگونه که دشمنان می‌خواهند بدون نتیجه به پایان برسد، آنگاه مردم آمریکا هیچگاه از تهدیدهای امنیتی رها نمی‌شوند و مسؤولیت این وضعیت بر عهده خود آنها خواهد بود. دومین دیدار رهبران کره‌شمالی و آمریکا قرار است ظرف روزهای آینده در هانوی برگزار شود و کیم جونگ اون از روز گذشته با یک قطار سفر خود را برای رسیدن به ویتنام آغاز کرده است.

احتمال نامزدی پسر ترامپ در انتخابات
دونالد ترامپ جونیور، پسر ارشد رئیس‌جمهوری آمریکا با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود نشان داد مانند پدرش اشتهای خوبی برای قدرت دارد. این پست اینستاگرامی تصویر کاربر دیگری را نشان می‌دهد که در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ۵ سال دیگر، نامزدهای احتمالی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا چه کسانی خواهند بود؛ به نام دونالد ترامپ جونیور اشاره می‌کند. البته وی هیچ توضیحی در ادامه این تصویر ارائه نمی‌دهد، حال آنکه گمانه‌زنی‌ها حاکی از تمایل وی برای حضور در رقابت انتخاباتی ۲۰۲۴ است. ترامپ جوان از حامیان سرسخت سیاست‌های پدرش است و دائماً دموکرات‌ها را مورد حمله قرار می‌دهد. ماه میلادی گذشته، وی دیوار مرزی مکزیک را که ساخت آن از آرزوهای پدرش است به میله‌های باغ‌وحشی تشبیه کرد که انسان‌ها را از حیوانات جدا می‌کند!
 


Page Generated in 0/0087 sec