printlogo


کد خبر: 206923تاریخ: 1397/12/7 00:00
اخبار

نامه ۱۵۷ نماینده به «روحانی» درباره قیمت کالاهای اساسی
۱۵۷ نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور خواستار کنترل قیمت کالاهای اساسی شدند. به گزارش تسنیم، احمد امیرآبادی‌فراهانی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی روز گذشته در صحن علنی پارلمان نامه 157 نماینده به حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور، درباره ضرورت کنترل قیمت کالا‌های اساسی را قرائت کرد. در این نامه آمده است: «جناب حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی؛ حضرتعالی آگاهی دارید که با توجه به ضعف مدیریت دولت در کنترل قیمت کالاهای اساسی از جمله قیمت سرسام‌آور گوشت قرمز، مرغ، لبنیات و برخی دیگر از کالاها نظیر خودرو که فشار فوق‌العاده‌ای را به ملت عزیز و بااستقامت ما وارد می‌کند، از طرفی تبلیغات سوء دشمنان در فضای مجازی و سایت‌های بیگانه که تشدید بحران‌ها در ایران اسلامی را مدیریت می‌کند، ضرورت دارد که هرچه سریع‌تر تدبیری برای حل مشکلات مردم در زمینه کالاهای اساسی و تأمین حداقل رفاه مردم اندیشیده و اقدام شود.‌ ما نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی اکیداً خواستاریم که با حل این مشکلات اجازه ندهید بازیگران استکبار جهانی در میدان موضوعات اقتصادی مردم بازیگر شوند و اعتقادات پاک مردم انقلابی را به‌بازی بگیرند».


آغاز به کار کریدور ترانزیتی افغانستان- ایران- هند
گمرک از آغاز به‌کار کریدور ترانزیتی افغانستان- ایران- هند خبر داد و اعلام کرد: اولین محموله ترانزیتی تحت صحابت «کارنه‌تیر» از افغانستان بارگیری و به گمرک چابهار ترانزیت شد تا به هند انتقال یابد. به گزارش گمرک، در راستای توسعه ترانزیت درکریدور میلک- چابهار، رویه کارنه تیر در مسیر افغانستان- ایران- هند و از مسیر گمرک میلک با اولین کارنه به سمت گمرک چابهار اجرایی شد. با عملیاتی شدن این رویه، امکان ترانزیت کالا از مبدا افغانستان به مقصد منطقه آزاد چابهار و دیگر کشورها و از جمله کشور هندوستان و بالعکس تحت صحابت کارنه تیر فراهم شد. بر این اساس افغانستان برای نخستین‌بار شروع به صادرات کالا به هند از طریق بندر چابهار ایران کرد. طبق گفته مقامات، 23 کامیون حاوی 57 تن غذای خشک‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، منسوجات، فرش و محصولات معدنی از شهر غربی زرنج افغانستان به بندر چابهار ایران فرستاده شد. این محموله به شهر بمبئی هند ارسال خواهد شد. سال گذشته میلادی نیز هند 1/1 میلیون تن گندم و 2 هزار تن عدس از طریق چابهار به افغانستان فرستاد.
 

دپوی ۱۲۰ هزار خودرو در کارخانه‌ها
دبیر انجمن قطعه‌‌‌سازان همگن با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۲۰ هزار دستگاه خودرو در کف کارخانه ایران‌خودرو و سایپا قرار دارد، افزود: وقتی این خودروها راهی بازار شود به‌طور حتم قیمت خودرو در بازار کاهش پیدا می‌کند. آرش محبی‌نژاد در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: با توجه به افزایش حجم تولید شرکت‌های خودروساز، مردم نباید درگیر هیجانات شده و اقدام به خرید خودرو از بازار کنند. وی تصریح کرد: تاکنون 1500 میلیارد تومان کمک دولت به قطعه‌‌‌سازان پرداخت شده است. در همین حال ایران‌خودرو در راستای طرح فروش فوری تعدادی از محصولات خود برای تنظیم بازار خودرو از 6 اسفند، دو خودروی سمند ال‌ایکس و رانا را با قیمت‌های 66 میلیون و 528 هزار تومان و 66 میلیون و 990 هزار تومان به‌فروش می‌رساند.


سکه به 5 میلیون تومان نزدیک شد
قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید دیروز به ۴ میلیون و ۷۹۸ هزار تومان رسید. به گزارش مهر، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، نیم‌سکه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۷۲۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۸۵۰ هزار تومان بود. هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۳۲۸ دلار و ۶۲ سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۴۴۰ هزار و ۴۶۲ تومان بود. همچنین هر دلار آمریکا13600، یورو 14800، پوند 17600 و درهم امارات 3700 تومان بود.
 


Page Generated in 0/0052 sec