printlogo


کد خبر: 206926تاریخ: 1397/12/7 00:00
همزمان با روز مادر انجام می‌شود
گشایش ۲ صحن توسعه‌ای حرم امامین جوادین(ع)

گروه اجتماعی:‌ مدیر پروژه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات در شهر کاظمین از گشایش 2 صحن شرقی و غربی حرم مطهر امامین جوادین علیهما‌السلام در سالروز میلاد پربرکت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر خبر داد.
به گزارش تسنیم، عباس رضائی‌نسب با بیان اینکه 2 صحن توسعه‌ای حرم مطهر امامین جوادین طی آیینی با حضور مقامات ایرانی و عراقی شامگاه امروز (سه‌شنبه 7 اسفند) و در سالروز میلاد پربرکت دخت نبی اکرم(ص) به روی زائران گشوده می‌شود، اظهار کرد: با افتتاح این صحن‌ها نزدیک به 2 هزار و 200 مترمربع به فضای مسقف حرم مطهر امامین جوادین(ع) افزوده می‌شود.
وی ارتقای سطح رفاه حال زائران را هدف ساخت 2 صحن شرقی و غربی حرم مطهر اعلام کرد و گفت: با بهره‌برداری از این طرح، حدود یکهزار مترمربع به فضای زیارتی بخش بانوان و یکهزار و 200 مترمربع به بخش زیارتی آقایان افزوده می‌شود. این مقام مسؤول در ستاد بازسازی عتبات عالیات افزود: صحن‌های شرقی و غربی افزون بر اینکه موجب بهبود تناسب بین فضای روباز و مسقف حرم مطهر خواهد شد، فضای مناسبی را نیز برای برگزاری نماز جماعت، آیین‌های مذهبی و بیتوته بیش از 2 هزار زائر فراهم می‌کند. مدیر پروژه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات در شهر کاظمین با تجلیل از حمایت‌های مادی و معنوی دوستداران اهل بیت و همکاری مردم و مسؤولان عراقی، اضافه کرد: همه مصالح به‌کار رفته در این طرح از کارخانه‌های ایران خریداری شده و مهندسان، استادکاران و هنرمندان کشورمان اجرای آن را در کنار برادران عراقی بر عهده دارند. وی امکان توسعه در طبقه منفی یک را یکی از ویژگی‌های این طرح برشمرد و گفت: سازه صحن‌های شرقی و غربی به‌صورتی اجرا و مقاوم‌سازی شده است که در صورت نیاز، طی سال‌های آتی بتوان یک طبقه زیر زمین نیز ایجاد کرد. مدیر پروژه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات، استفاده از معماری ایرانی- اسلامی را از دیگر ویژگی‌های صحن‌های شرقی و غربی حرم مطهر امامین جوادین علیهماالسلام اعلام کرد و توضیح داد: با توجه به ارزش تاریخی و هویت معماری حرم که قدمت آن به عصر صفوی بازمی‌گردد، تلاش بسیاری شد طراحی صحن‌ها نیز همگون با بنای تاریخی حرم  و مکمل و احیا‌کننده معماری اصیل ایرانی و اسلامی آن باشد.


Page Generated in 0/0044 sec