printlogo


کد خبر: 206928تاریخ: 1397/12/7 00:00
آلودگی هوای پنجشنبه‌های پایتخت

گروه اجتماعی:‌ بر اساس اعلام معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، حذف طرح زوج یا فرد پنجشنبه‌ها امسال باعث افزایش ۳۰ درصدی حجم ترافیک و حتی افزایش ۵۰ درصدی طول صف ترافیک خودروها شد.
 افزایش تردد خودروها در محدوده زوج یا فرد در روزهای پنجشنبه‌ بر کیفیت هوای پایتخت نیز اثرگذار بوده و به گفته سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، پنجشنبه‌های امسال نسبت به سایر روزهای ایام هفته تقریبا در تمام ساعات آلودگی هوای بیشتری داشت.
حسین شهیدزاده به ایسنا گفت: بیشتر ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا متعلق به شرکت ما در خارج از محدوده طرح‌ ترافیک زوج یا فرد قرار دارند، بنابراین مقایسه پنجشنبه‌های نیمه دوم امسال با سال گذشته برای کل شهر تهران انجام شده است. وی با اشاره به مقایسه کیفیت هوای 5 ماه اخیر تهران با مدت مشابه در سال گذشته تصریح کرد: طی سال گذشته غلظت ذرات معلق کمتر از 5/2 میکرون چه در روزهای کاری و چه در روزهای پنجشنبه‌ که طرح زوج یا فرد اجرا می‌شد، نسبت به امسال بیشتر بود. سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ادامه داد: طی پنجشنبه‌های سال گذشته طرح زوج یا فرد از ساعت 13 آزاد می‌شد و پس از آن در برخی مناطق مرکزی شهر میزان آلاینده‌ها افزایش پیدا می‌کرد اما امسال در بازه زمانی که طرح زوج یا فرد پنجشنبه‌ها حذف شد، غلظت برخی آلاینده‌ها از جمله ذرات معلق کمتر از 5/2 میکرون از حدود ساعت ۷ صبح افزایش پیدا می‌کرد و تا عصر ادامه داشت. شهیدزاده با بیان اینکه این افزایش غلظت آلاینده‌ها طی روزهای پنجشنبه نسبت به سال گذشته کمتر اما نسبت به روزهای غیرتعطیل امسال بیشتر بود، اظهار کرد: درست است که پنجشنبه‌های امسال خودروهای بیشتری در محدوده زوج یا فرد تردد داشتند اما خوشبختانه امسال تعداد خودروهایی که معاینه‌ فنی گرفتند نیز بیشتر بود و این موضوع توانست تا حد زیادی مانع تولید آلودگی زیاد توسط خودروهایی شود که در طرح ترافیک تردد می‌کنند. وی افزود: در نهایت می‌توان جمع‌بندی کرد پنجشنبه‌های امسال نسبت به سایر روزهای ایام هفته در تمام ساعات آلودگی بیشتری داشت، در صورتی‌ که  سال گذشته در روزهای کاری هفته در اغلب ساعات بعدازظهر، آلودگی بیشتری مشاهده می‌شد. سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان با اشاره به اینکه پس از حذف طرح زوج یا فرد پنجشنبه‌ها علاوه بر افزایش آلودگی نسبت به روزهای اجرای طرح، مشکل ترافیک سنگین نیز ایجاد شده بود، گفت: از این نظر بهتر است طرح زوج یا فرد پنجشنبه‌ها همچنان در پایتخت ادامه داشته باشد.
 


Page Generated in 0/0055 sec