printlogo


کد خبر: 206947تاریخ: 1397/12/7 00:00
اخبار

چاپ اول خاطرات رهبر انقلاب ۳روزه تمام شد
چاپ نخست خاطرات خودگفته رهبر معظم انقلاب که به‌تازگی به‌زبان عربی منتشر شده، تنها در 3 روز به اتمام رسید. قرار است بنا به درخواست عراقی‌ها، توزیع این اثر در بازار کتاب این کشور نیز آغاز شود. به گزارش
«وطن امروز»، کتاب «إنّ مع الصبر نصراً»، خاطرات خودگفته رهبر معظم انقلاب به‌زبان عربی است که از سوی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به‌تازگی منتشر شده است. تمرکز عمده خاطرات نقل‌شده در این کتاب، بر دوران مبارزات معظم‌له در سال‌های پیش از انقلاب، دستگیری و زندانی شدن‌شان در زندان‌های شاه است؛ هر چند خاطراتی از دوران کودکی ایشان نیز نقل شده است. این اثر همزمان با چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در کشور لبنان رونمایی و توزیع شد. ذکر خاطرات از زبان ایشان بر اهمیت کتاب افزوده و سبب استقبال گسترده در کشور لبنان شده است به‌طوری که طی 3 روز پس از رونمایی، چاپ نخست این اثر که در 5 هزار نسخه منتشر شده بود، به اتمام رسید.

پیش‌فروش چاپ اول  کتاب فاضل نظری
با پایان زمان تعیین‌شده از سوی انتشارات سوره مهر برای پیش‌فروش دفتر شعر تازه فاضل نظری با عنوان «اکنون» که از سوی این موسسه نشر در دست انتشار است، یک چاپ از این دفتر شعر از سوی مخاطبان این شاعر پیش‌خرید شد. این کتاب‌ها در آستانه رونمایی از آن اواخر این هفته به دست خریداران می‌رسد. به گزارش مهر، عبدالحمید قره‌داغی، مدیرعامل سوره مهر با اعلام این خبر افزود: پیش‌فروش این کتاب دومین تجربه ما در پیش‌فروش کتاب بود که از دوم بهمن شروع و تا اول اسفندماه ادامه داشت. ما در این مدت کتاب را با تخفیف جزئی 10 درصد پیش‌فروش کردیم و حدود یک چاپ از آن که تقریبا ۲۵۰۰ نسخه را در برمی‌گیرد پیش‌فروش شده است. وی ادامه داد: پیش از این ما کتاب «آبنبات هل‌دار» را به صورت پیش‌فروش به مخاطبان عرضه کرده ‌بودیم که در ژانر خودش کتاب قابل توجهی بود و دفتر شعر آقای نظری نیز تجربه تازه ما در این زمینه بود و تا پیش از نمایشگاه کتاب، این اتفاق بار دیگر نیز برای کتاب‌های دیگری رخ خواهد داد. مدیرعامل سوره مهر در ادامه از آیین رونمایی دفتر شعر تازه فاضل نظری در ۱۴ اسفندماه جاری در فرهنگسرای ارسباران خبر داد. 


تداوم حضور جشنواره عمار در المتنبی بغداد
مستند «بدون مرز عشق3» از آثار برگزیده جشنواره مردمی فیلم عمار با همکاری حشدالشعبی عراق در بغداد پایتخت این کشور به نمایش درآمد. به گزارش «وطن امروز»، روز جمعه گذشته خیابان المتنبی بغداد باز هم میزبان جشنواره عمار بود. رزمندگان حشدالشعبی عراق پس از پیروزی در جبهه‌های نبرد نظامی این بار سر از بزرگ‌ترین مجامع فرهنگی عراق درآورده‌اند. اکران فیلم‌های جشنواره عمار در عراق، آن هم در خیابان المتنبی، قلب فرهنگی عراق و بغداد، یکی از این فعالیت‌های فرهنگی فرزندان مقاومت عراق است. آنها غالبا فیلم‌هایی را برای اکران انتخاب می‌کنند که دربردارنده مفاهیم حماسی و خصوصا نبرد بسیج و ارتش عراق با داعش است و  حالا بچه‌های حشدالشعبی دور هم می‌نشینند و صحنه‌های نبردی را که احتمالا خود در آن صحنه‌ها حضور داشته‌اند از دریچه دوربین فیلمسازان عماری تماشا می‌کنند. فیلم این هفته هم مستند «بدون مرز عشق 3» به کارگردانی وحید فراهانی بود که روایتگر دلاوری‌های یکی از گروه‌های مقاومت عراق به نام «کتائب سیدالشهدا» در مبارزه با داعش است. گفتنی است پیش از این نیز مستند بدون مرز به کارگردانی حمید عبدالله‌زاده درباره زندگی شهید حسن شاطری در بغداد اکران شده بود.


Page Generated in 0/0041 sec