printlogo


کد خبر: 206948تاریخ: 1397/12/7 00:00
اخبار

21 فیلم نامزد اکران نوروزی
سخنگوی «کارگروه اکران» با بیان اینکه 21 عنوان فیلم برای اکران نوروزی کاندیدا شده‌اند، گفت: اولویت بر حضور تمام ژانرهای سینمایی در بسته نوروزی است و مانند سال گذشته 7 سرگروه سینمایی اعلام خواهند شد. به گزارش ایسنا، فرجی با بیان اینکه نام این ۲۱ عنوان فیلم اعلام نخواهد شد، اظهار کرد: اولویت‌مان بر این است از تمام ژانرهای سینمایی در برنامه نوروز داشته باشیم تا خانواده‌ها بتوانند انتخاب‌های متعددی داشته باشند. همچنین به محض آنکه فیلم‌های قطعی مشخص شوند، سرگروه‌ها هم اعلام خواهند شد تا توزیع‌کنندگان بدانند باید با کدام سینماها صحبت کنند ولی در نهایت تعداد سرگروه‌ها همان ۷ تاست. سخنگوی کارگروه اکران اضافه کرد: فیلم سینمایی «دایان» نخستین‌ ساخته بهروز نورانی‌پور از چهارشنبه 8 اسفندماه در گروه سینمایی «آزادی» و فیلم «بهشت گمشده» به کارگردانی حمید سلیمیان نیز از همان روز در باغ کتاب اکران‌شان آغاز خواهد شد.


هومن حاجی‌عبداللهی:
طنزی ماندگار می‌شود که مردم را به هر قیمت نخنداند
هومن حاجی‌عبداللهی، بازیگر نقش «رحمت» در سریال پایتخت با اشاره به تک‌قسمت سینمایی این سریال در نوروز 98 گفت: اتفاق خوبی است که شب عید دوباره با «پایتخت» به خانه‌های مردم می‌رویم. امسال «پایتخت6» نداریم، بلکه قرار است فیلم سینمایی 90دقیقه‌ای تولید شود. هنوز داستان را نمی‌دانم اما در گفت‌وگو با محسن تنابنده گفت که «می‌خواهم 90 دقیقه مردم قهقهه بزنند». به گزارش تسنیم، وی در پاسخ به این سوال که چرا آثاری چون «پایتخت» برای مردم نوستالژی می‌شود، تصریح کرد: وقتی گروهی هنرمند سعی می‌کنند مردم را به هر قیمتی نخندانند این اتفاق می‌افتد، چون مردم به تفکر طنزآمیز و کمدین فاخر خندیده‌اند! هم در سریال «نون.خ» سعید آقاخانی که حضور دارم چنین اتفاقی را شاهد هستم و در «پایتخت» هم که یک اسپیشیال اپیزود برای شب عید را تولید می‌کند برایش چنین اتفاقی افتاده است. وقتی بتوان بهانه‌های قشنگ و مناسبی پیدا کرد برای اینکه همه کنار هم بتوانند شاد باشند و بخندند، نوستالژی به‌وجود می‌آید. به هیچ‌ چیز و هیچ‌کسی توهین نشود و هر قشری بتواند آن برنامه را ببیند و بخندد و لذت ببرد یا نگویند برای فلان قشر مناسب نیست. وی درباره نقش رحمت در این اپیزود گفت: رحمت «پایتخت» جا افتاده و این نقش با فضاسازی‌های جدید ادامه پیدا می‌کند.

به اضافه مستند با «قصه 2 زن»
جدیدترین قسمت از فصل سوم «به اضافه مستند»، با پخش و بررسی مستند «قصه ۲ زن» به کارگردانی مریم‌السادات مومن‌زاده از شبکه مستند پخش خواهد شد. این مستند به مناسبت گرامیداشت روز زن تدارک دیده شده است. به گزارش «وطن‌امروز»، در این قسمت و پس از پخش مستند، مرضیه افضلی، مدیر کارآمدی و سازندگی سازمان بسیج جامعه زنان کشور و مریم‌السادات مومن زاده، کارگردان این مستند میهمان برنامه خواهند بود و با موضوع حاشیه‌نشینی و علل آن، راهکارهای جلوگیری و همچنین پتانسیل بالای بانوان برای ایفای نقش در فعالیت‌های مهم اجتماعی صحبت خواهند کرد. علاوه بر این، محمدتقی فهیم و سعید قطبی‌زاده به نقد و بررسی فرمی این مستند خواهند پرداخت. مستند «قصه ۲ زن»، روایتی از داستان زندگی دو خانم است که دست به فعالیت‌های مهم اجتماعی در امور خیریه می‌زنند. این 2 نفر که تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند، به واسطه تاسیس یک مدرسه خیریه در شهر قم، به همدیگر پیوند خورده و زمینه‌ساز موفقیت‌های بزرگی برای دانش‌آموزان این منطقه می‌شوند. «به اضافه مستند»، مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که به پخش مستندهای دیده نشده در تلویزیون و بحث کارشناسی پیرامون موضوع مستند می‌پردازد. این برنامه با اجرای سیدمحمدعلی صدری‌نیا و کارگردانی محمدرضا رضاییان با دکوری جدید و آیتم‌هایی متنوع سه‌شنبه‌ هر هفته ساعت ۲۰:۳۰ روی آنتن شبکه
مستند می‌رود.


Page Generated in 0/0052 sec