printlogo


کد خبر: 207085تاریخ: 1397/12/11 00:00
اخبار

پیام سفر اسد به تهران ثبات و امنیت سوریه است
امام جمعه موقت تهران با اشاره به سفر بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه به ایران گفت: ورود رئیس‌جمهور محترم سوریه به ایران در هفته گذشته که در رأس اخبار خبرگزاری‌ها و رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفت از جمله رویدادهای بی‌نظیر تاریخی است که نمایش اقتدار ایران در آن نام برده شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه دیروز تهران افزود: سفر بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه از جهات مختلف قابل اهمیت و بررسی است و بسیار مورد توجه محافل سیاسی جهان قرار گرفت؛ از 8 سال قبل این نخستین‌بار است که بشار اسد به ایران سفر می‌کند. امام‌جمعه موقت تهران افزود: مخالفان بشار اسد اذعان می‌کنند سرزمین او عملا در دمشق محاصره شده و همه می‌دانند آسمان سوریه هنوز محل جولان جنگنده‌های آمریکایی و کشورهای غربی است و با اشراف اطلاعاتی و همه ماهواره‌های جاسوسی که دارند اوضاع را رصد می‌کنند و در این شرایط بشار اسد به تهران سفر می‌کند و به سلامت به کشورش بازمی‌گردد؛ این یعنی ثبات و امنیت در منطقه وجود دارد.

«جوان» و «امید»  ۲ نکته مهم بیانیه گام دوم است
کارشناس مسائل فرهنگی و سیاسی با بیان اینکه انتشار بیانیه گام دوم به منزله آغاز فصل جدیدی از انقلاب اسلامی است، گفت: در محیط‌های علمی و آکادمیک تبیین و بررسی این بیانیه صورت بگیرد. به گزارش تسنیم، حمیدرضا مقدم‌فر در نشست علمی- تخصصی «محورهای رسانه‌ای بیانیه گام دوم انقلاب و مسؤولیت رسانه‌ها» که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز و به میزبانی دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه این دانشگاه برگزار شد، درباره بیانیه گام دوم انقلاب  اظهار داشت: انتشار این بیانیه به منزله آغاز فصل جدیدی از انقلاب اسلامی است. وی در ادامه خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب به واقعیت‌های انقلاب اسلامی اشاره فرموده‌اند که در این بیانیه دو نکته یعنی «جوان» و «امید» بسیار برجسته است، به طوری که روح این بیانیه حاکی از امید است. امروز اصلی‌ترین سرمایه کشور جوانان هستند که باید با امید رو به جلو حرکت کنند و امید است رسانه‌های داخلی بخوبی به تبیین این بیانیه بپردازند. مقدم‌فر در پایان با بیان اینکه جوانان امروز پای کار انقلاب اسلامی هستند، گفت: همانطور که در دوران دفاع‌مقدس، جوانان نقش‌آفرین و حماسه‌آفرین بودند، امروز نیز جوانان می‌توانند نقش‌های مهمی را در جهت پیشرفت کشورمان ایفا کنند.

بی‌بی‌سی فارسی برای ایجاد تغییرات سیاسی در ایران ایجاد شد
حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در لندن در کانال تلگرامی خود نوشت: بی‌بی‌سی فارسی نمی‌تواند یک شبکه خبری مستقل باشد چون بودجه آن از بودجه عمومی کشور و لذا فعالیت آن تحت نظارت دولت انگلیس است. کمیته‌ای از مجلس بریتانیا نیز 3 سال قبل از تشکیل این شبکه، موکدا به شبکه بی‌بی‌سی توصیه کرده بود برای ایجاد تغییرات سیاسی در ایران به ایجاد سرویس فارسی اقدام کنید. وی افزود: شبکه بی‌بی‌سی از حق اشتراک تأمین می‌شود ولی حق اشتراکی که توسط هر انگلیسی دارنده تلویزیون باید پرداخت شود فعلاً برای هر شخص حدود 145 پوند در سال است. بودجه بی‌بی‌سی توسط دولت تعیین، توسط مجلس تصویب و توسط عموم مردم پرداخت می‌شود. طبیعتاً هزینه‌کرد بودجه بر‌اساس سیاست‌های کلان کشور تحت نظارت دولت است. از سال ۲۰۱۴ سرویس جهانی بی‌بی‌سی شامل شبکه زبان‌های خارجی از جمله فارسی نیز هزینه‌های خود را از همین بودجه دریافت می‌کنند. لذا مسؤولیت نظارت بر هزینه‌کرد اموال عمومی برعهده دولت است که البته گزارشات نظارتی خود را به مجلس می‌فرستد. توصیه مجلس نمایندگان به ایجاد تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی هم به همین علت بوده است. بعیدی‌نژاد همچنین خاطرنشان کرد: در اسناد محرمانه منتشره توسط بریتانیا، به نارضایتی مسؤولان بی‌بی‌سی از دخالت‌های زیاد مستقیم نمایندگان وزارتخانه‌های دولتی در تنظیم مطالب در دوره‌های متفاوت تاریخی ایران از جمله سال‌های ملی شدن صنعت نفت اشاره شده است.


Page Generated in 0/0057 sec