printlogo


کد خبر: 207089تاریخ: 1397/12/11 00:00
اخبار

۷۰ درصد نیاز پوشاک از داخل تأمین می‌شود
 رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک گفت:۷۰ درصد نیاز بازار پوشاک را تولیدکنندگان داخلی تامین می‌کنند. ابوالقاسم شیرازی افزود: در سال‌های گذشته سهم داخل از تولید پوشاک ۳۰ درصد و واردات ۷۰ درصد بود اما امسال با حمایت دولت، رسانه‌ها و مردم نسبت تولید داخلی ۷۰ درصد و واردات ۳۰‌درصد است. وی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان بهره‌وری را افزایش داده‌اند، ادامه داد: پوشاک بسیار متنوع و با کیفیت بالا در داخل تولید می‌شود. شیرازی گفت: به‌رغم اینکه سرانه مصرف به علت رکود، پایین آمده است اما در روزهای پایانی بهمن خرید مردم آغاز شده و تا پایان اسفند افزایش خواهد یافت. وی تاکید کرد: تولیدکنندگان پوشاک با افزایش تولید و کیفیت، بازار پوشاک شب عید را تامین خواهند کرد. رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک گفت: برخورد با قاچاق پوشاک به تولید داخلی رونق داده است و برای سال آینده در زمینه صادرات، برنامه‌ریزی خوبی خواهیم داشت. شیرازی با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی و صنفی پوشاک هزینه‌ها را کاهش و بهره‌وری را افزایش می‌دهند، افزود: بزودی این شهرک‌ها در ۲ نقطه تهران راه‌اندازی خواهند شد.

آهن ۲۰ تا ۵۰ تومان گران شد
رئیس اتحادیه فروشندگان آهن با اعلام اینکه در اسفندماه تجار به صورت سنتی خریدهای سال آینده خود را انجام می‌دهند، افزود: در حال حاضر قیمت آهن ۲۰ تا ۵۰ تومان گران شده است. حمیدرضا رستگار در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه به دلیل توقف ساخت‌وساز همچنان رکود در بازار خرید و فروش آهن حاکم است، اظهار داشت: البته به خاطر عرضه بیش از تقاضای کالا در بازار ما شاهد رشد قیمت‌های زیادی در بازار نیستیم. وی تصریح کرد: خریدهای سنتی تجار عاملی شده تا برخی خریداران هم نسبت به خرید به دلیل نگرانی از وضعیت قیمت‌ها اقدام کنند. به گفته وی، در حال حاضر هر کیلو تیرآهن با قیمت 4500 تومان و میلگرد 4800 تومان مورد معامله قرار می‌گیرد. رستگار بر لزوم همفکری مسؤولان با تشکل‌های تولیدی تأکید کرد و گفت: با این همفکری‌ها مدیریت تنظیم بازار و تصمیم‌گیری‌ها بسیار موفقیت‌آمیز خواهد بود.

درآمد‌های مالیاتی ۱۲ درصد رشد کرد
در ۹ ماهه سال جاری، مالیات‌های غیرمستقیم با رقم 7/404 هزار میلیارد ریال، سهم 5/52‌درصدی در سبد مالیاتی کشور داشته که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد‌5/16‌درصدی داشته است. به گزارش میزان، طبق آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی در بخش درآمد‌های دولتی حوزه مالیات‌های مستقیم طی ۹ ماهه سال جاری، حدود 5/366 هزار میلیارد ریال، سهم 5/47 درصدی را از آن خود کرده که میزان مصوب آن برای این مدت 3/480‌هزار میلیارد ریال بوده است. رقم ثبت‌شده برای مالیات مستقیم برای مدت مشابه سال گذشته 3/336 هزار میلیارد ریال است. آمار مالیات‌های مستقیم طی ۹ ماهه سال‌ ۱۳۹۵ حاکی از رقم ۳۴۸ هزار میلیارد ریال بوده که در مقایسه با سال ۱۳۹۶ از کاهش 4/3 درصدی خبر می‌دهد.  درآمد‌های دولت از بخش مالیات در مدت یادشده 2/771  هزار میلیارد ریال بوده که مصوب این رقم به میزان 3/1074 هزار میلیارد به ثبت رسیده و در مقایسه با مدت سال گذشته خود رشد 8/12 درصدی داشته است.

صادرات سیب و پرتقال ممنوع شد
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در جلسه ستاد تنظیم بازار مقرر شد فعلا صادرات سیب و پرتقال تا بعد از عید ممنوع شود. رضا رحمانی افزود: جلسه اخیر به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور و با حضور همه دست‌اندرکاران تنظیم بازار از جمله وزارت جهاد کشاورزی، وزارت کشور، وزیر صنعت و رئیس بانک مرکزی، نمایندگان تعزیرات حکومتی و اصناف و بخش خصوصی تشکیل شد. وی گفت: وزارت کشاورزی که مسؤولیت تأمین اقلام اساسی مانند گوشت و مرغ را بر عهده دارد، در این جلسه گزارشی از میزان ذخایر اقلام اساسی ارائه کرد که بر اساس آن وزیر جهاد کشاورزی درباره تامین کالا‌های اساسی اطمینان داد. وی افزود: تصمیم گرفته شد واردات در مقابل صادرات انجام شود و کسانی که صادرات داشته‌‌اند بتوانند در قبال آن اقلام مصرفی را وارد کنند. همچنین مقرر شد صادرات سیب و پرتقال تا بعد از عید ممنوع شود.
 


Page Generated in 0/0150 sec