printlogo


کد خبر: 207090تاریخ: 1397/12/11 00:00
اخبار

صف دریافت وام ازدواج در سال آینده یک میلیون نفر است
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه صف دریافت وام ازدواج در سال ۹۸ بین ۹۰۰ هزار تا یک میلیون نفر است، گفت: شرایط ضامن نیز در پرداخت وام ازدواج تسهیل شده به گونه‌ای که اخذ یک ضامن معتبر و سفته کفایت می‌کند. رحیم زارع‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به مصوبه مجلس برای پرداخت وام ازدواج 30 میلیون تومانی به هر یک از زوجین گفت: منابع قرض‌الحسنه موجود برای پرداخت وام ازدواج کفایت می‌کند و بر اساس مصوبه مجلس پرداخت این وام در سال 98 تسهیل می‌شود. وی با بیان اینکه بازپرداخت وام ازدواج در سال 98،  ۶۰ ماهه بوده یعنی زوجین باید طی 5 سال اقساط این وام را پرداخت کنند، افزود:  شرایط ضامن نیز در پرداخت وام ازدواج تسهیل شده به گونه‌ای که اخذ یک ضامن معتبر و سفته کفایت می‌کند که بانک مرکزی می‌تواند کارت یارانه زوجین را به عنوان تضمین دریافت کند. وی ادامه داد: وام ازدواج در سال 98 به زوجینی پرداخت می‌شود که تاریخ عقد آنها پس از ابتدای فروردین سال 96 است و اولویت پرداخت با زوجینی بوده که تاریخ عقد آنها زودتر است. این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه بر اساس برآوردهای انجام‌شده بین ۹۰۰ هزار تا یک میلیون نفر مشمول دریافت وام ازدواج می‌شوند، اظهار داشت: بانک مرکزی بر اساس آیین‌نامه اجرایی بانک‌‌های عامل برای پرداخت وام ازدواج را مشخص می‌کند و  باید هر ۶ ماه یکبار گزارش پرداخت این وام را به مجلس ارائه دهد.

پرداخت سپرده‌های تا سقف یک میلیارد تعاونی‌های مؤسسه کاسپین
برنامه تسویه مطالبات سپرده‌گذاران تعاونی‌های اعتبار غیرمجاز منحله «الزهرا مشهد»، «پیوند مشهد»، «حسنات اصفهان»، «عام کشاورزان مازندران»، «امیدجلین گرگان»، «دامداران و کشاورزان کرمانشاه» و «بدرتوس مشهد» اعلام شد.
به گزارش ایسنا، در اطلاعیه‌ای با موضوع پرداخت سپرده‌های تا سقف یک میلیارد تعاونی‌های مؤسسه کاسپین، آمده است: بدین وسیله به اطلاع کلیه سپرده‌گذاران محترم تعاونی‌های اعتبار غیرمجاز منحله می‌رساند: در ادامه فرآیند اجرایی ساماندهی مطالبات سپرده‌گذاران تعاونی‌های یادشده و پرداخت‌های صورت گرفته در مراحل قبل، حسب تصمیمات اتخاذ شده در جلسات کمیته منتخب سران محترم قوای سه‌گانه مبنی بر تأمین خط اعتباری لازم از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که از محل دارایی‌ها جبران خواهد شد، مقرر گردید در این مرحله به هر یک از سپرده‌گذاران مشمول طرح پس از کسر دیون مربوطه، حداکثر تا سقف ۱۰ میلیارد ریال پرداخت شود.
بر این اساس مقرر شده سپرده‌گذاران با در دست داشتن مدارک لازم مطابق جدول زمان‌بندی اقدام کنند.

رئیس اتحادیه املاک:
 مشاوران مرجع قیمت‌گذاری مسکن هستند
رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه فعالیت سایت‌های املاک اگر به ریشه اصلی مشاوران املاک متصل باشند، به نفع مردم است، گفت: با یکی از بانک‌های داخل به توافق رسیده‌ایم تا با ایجاد یک راهکار از خروج ارز برای خرید املاک در ترکیه جلوگیری به عمل آید. به گزارش تسنیم، مصطفی قلی‌خسروی در حاشیه برگزاری ششمین نمایشگاه املاک و مستغلات با اشاره به فروش واحدهای مسکونی در این نمایشگاه با 8 تا 10 درصد زیر قیمت اظهار کرد: در حوزه بازار مسکن نمی‌توانیم با فناوری مقابله کنیم، بلکه باید با آن همراه شویم.  وی با بیان اینکه با سایت‌هایی که از ریشه مشاوران املاک نباشند، برخورد می‌کنیم، افزود: در کل سایت‌‌های مسکن نباید مرجع قیمت‌گذاری باشند. مشاوران املاک مرجع برای قیمت‌گذاری هستند، مردم برای قیمت‌ها نباید به سایت‌های فروش مسکن استناد کنند، چرا که بعضا قیمت‌های نجومی را درج می‌کنند.


Page Generated in 0/0112 sec