printlogo


کد خبر: 207092تاریخ: 1397/12/11 00:00
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در آستانه سالروز تأسیس کمیته امداد اعلام کرد
افزایش 20‌درصدی مستمری کمیته‌امدادی‌ها در سال آینده
جشن نیکوکاری در هفته احسان و نیکوکاری در سراسر کشور برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه مسکن ایتام در کشور سال آینده احداث می‌شود، گفت: سال آینده صف پشت نوبتی نخواهیم داشت.
به گزارش ایسنا، پرویز فتاح در سخنان پیش از خطبه نمازجمعه تهران‌ با بیان اینکه 14 اسفند  سالروز تاسیس «کمیته‌ امداد» در سال 57 است که تقارن با 40 سالگی انقلاب اسلامی دارد، در این باره گفت‌: افتخار این است که در نهاد مقدس کمیته‌ امداد خادم مردم و محرومان و نیازمندان هستیم. ما تنها نهادی هستیم که نام مقدس امام راحل را در قید حیات امام همام با افتخار بر سر در خویش آراست و به همه مددکاران، خیران و حامیان در سراسر کشور تبریک می‌گویم.
فتاح در ادامه با اشاره به اینکه درمان اصلی فقر در گرو رشد اقتصادی کشور، مهار گرانی و تورم افسارگسیخته، حفظ ارزش پول ملی، افزایش درآمد سرانه هر ایرانی، حمایت از تولید داخلی، پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی و توجه ویژه‌ به نیازمندان و رفع محرومیت در راس برنامه‌های نظام اسلامی و مبارزه جدی با اشرافی‌گری است. در حال‌ حاضر حدودا 5 میلیون نفر تحت حمایت مستقیم و غیرمستقیم کمیته‌ امداد امام خمینی(ره) هستند که البته افراد تحت پوشش خیریه و سازمان بهزیستی را باید جداگانه در نظر گرفت.
وی گفت: بیش از یک میلیون زن سرپرست خانوار، یک میلیون و 400 هزار سالمند نیازمند، 150 هزار یتیم، 42 هزار بیمار صعب‌العلاج، 330 هزار دانش‌آموز، 55 هزار دانشجو و 30 هزار خانواده‌ با سرپرست زندانی تحت پوشش این نهاد قرار دارند.
فتاح با بیان اینکه 70 هزار خدمت مسکن ارائه می‌شود، در این باره گفت‌: 60 هزار جهیزیه تهیه و تحویل داده شده است و همچنین 300 هزار فقره وام ضروری به ارزش هزار میلیارد تومان طی امسال پرداخت شده و تا پایان سال نیز پرداخت خواهد شد. وی در ادامه اظهاراتش با بیان اینکه حدود 2 هزار میلیارد تومان وام اشتغال طی سال 97 به بیش از 100 هزار نفر پرداخت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: در این زمینه صمیمانه از مردم، دولت و همکاری مجلس شورای اسلامی تشکر و قدردانی می‌کنم که از ماموریت‌های کمیته‌ امداد حمایت و اعتبارات ما را به صورت کامل پرداخت کردند. در تبصره‌های «14» و «16» بودجه و سایر ردیف‌ها که به نفع محرومان هزینه می‌شود شاهد هستیم که اقدامات موثری انجام می‌شود. در سال 98 برای پشت‌نوبتی‌ها مجلس ظرفیتی را ایجاد کرده است، طی 5 ماه گذشته 620 هزار خانواده‌ با همکاری دولت و مجلس وارد چرخه موقت حمایتی شده‌اند و در حال‌ حاضر پشت نوبتی نداریم. فتاح  گفت: ما صف وام ضروری را شکستیم و قول داده بودیم و سال آینده هم در این زمینه به لطف خدا صف نخواهیم داشت.
رئیس کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه کارمزد وام‌های کمیته‌ امداد از صندوق امداد ولایت 3 درصد بوده است، در این باره افزود: قول می‌دهیم در سال آینده کارمزدی نخواهیم داشت و وام‌های ما صفر درصد پرداخت خواهد شد تا به معنای واقعی قرض‌الحسنه را در نظام اسلامی اجرا کنیم. فتاح با اشاره به اینکه با وجود سختی‌های فراوان 11 ماه گذشته با کمترین معوقات بانکی و لاوصولی مواجه بودیم، اظهار کرد: ساختمان سوهانک به دانشگاه آزاد فروخته شد و همه پول واصله صرف قرض‌الحسنه نیازمندان شده است. سرمایه اصلی ما اعتماد مردم است. ما با عنایت و کمک مردم در زلزله کرمانشاه به وعده خود عمل کردیم و 9000 خدمت ساخت و تعمیر را به لطف خدا تا پایان سال به نتیجه می‌رسانیم، بدون آنکه مددجویان آن منطقه از جیب خود هزینه‌ای پرداخت کنند.
 وی با بیان اینکه جشن نیکوکاری را در پیش داریم، خاطرنشان کرد: مطمئن هستم که مردم مثل همیشه به یاری ما خواهند شتافت. ما ملت را به نیکوکاری و احسان دعوت می‌کنیم. به فضل الهی و کمک‌های مردم در سال آینده هیچ یتیمی در کشور نخواهیم داشت که بدون حامی باشد. مسکن ایتام در کشور سال آینده تمام و احداث می‌شود. وام ضروری را تا 5 میلیون بدون کارمزد و بدون صف در سال آینده خواهیم داشت. همچنین پشت‌نوبتی برای ورود به امداد را برداشته‌ایم و سال آینده صفی تشکیل نخواهد شد.


Page Generated in 0/0054 sec