printlogo


کد خبر: 207095تاریخ: 1397/12/11 00:00
اخبار

فرمانده مرزبانی ناجا مطرح کرد
گلایه از محقق نشدن اعتبارات مرزبانی
فرمانده مرزبانی ناجا گفت: مرزبانی طرح‌های مصوب و جامع برای الکترونیکی شدن مرزها دارد ولی تمام این طرح‌ها منوط به اعتبارات خاص است که امسال این اعتبارات واریز نشده است.
سردار قاسم رضایی، فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به اهمیت الکترونیکی شدن مرزهای شمال شرقی به مهر اظهار داشت: ما با کشور افغانستان و پاکستان حدود ۲ هزار کیلومتر مرز مشترک داریم که در این مرزها مشکلاتی از جمله ورود غیرمجاز اتباع بیگانه را شاهد هستیم. وی افزود: جدا از ورود غیرقانونی اتباع، ما در این مرزها متأسفانه با مشکل قاچاق موادمخدر مواجه هستیم که این رفتارها توأم با شرارت و درگیری است. فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای امنیت بیشتر این مرزها در سال‌های گذشته گفت: در سال‌های گذشته اقدامات خوبی برای ایجاد موانع فیزیکی، کانال‌، دیوار و سیم‌خاردار در مرزهای شمال شرقی انجام‌ شده است. سردار رضایی تصریح کرد: همچنین سیستم‌های فنی الکترونیکی هم در این مرزها به کار گرفته شد که تا به امروز بهره‌برداری خوبی داریم.
فرمانده مرزبانی ناجا خاطرنشان کرد: متأسفانه اعتبارات امسال تا به امروز که در آخرین ماه سال هستیم هنوز واریز نشده است و از سوی دولت تأمین اعتبار نشدیم. سردار رضایی با اشاره به واریز نشدن اعتبارات از سوی دولت گفت: مشکل جدی ما این است که همه برنامه‌های‌مان تحت‌الشعاع عدم تأمین اعتبارات قرار گرفته است. وی تأکید کرد: مرزبانی طرح‌های مصوب و جامع برای الکترونیکی شدن مرزها دارد ولی تمام این طرح‌ها منوط به اعتبارات خاص است که امسال این اعتبارات واریز نشده و امیدواریم در سال آینده واریز شود، در غیر این صورت مانند امسال نمی‌توانیم انتظار هیچ‌گونه پیشرفتی در الکترونیکی شدن مرزها داشته باشیم.

رئیس بنیاد شهید خبر داد
پرداخت قسمتی از معوقات بیمه تکمیلی ایثارگران
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از شروع پرداخت مطالبات مربوط به بیمه تکمیلی ایثارگران از بیمه دی خبر داد. محمدعلی شهیدی به مهر گفت: پرداخت قسمتی از مطالبات بیمه تکمیلی ایثارگران که باید بیمه دی بابت هزینه‌‌های درمانی به آنها پرداخت می‌کرد، چند روزی است آغاز شده است. وی افزود: متاسفانه فعلا قادر به پرداخت تمام این مطالبات نیستیم و در این مرحله بخشی از آنها را پرداخت خواهیم کرد. رئیس بنیاد شهید درباره پرداخت معوقات ایثارگران نیز تصریح کرد: معوقات ایثارگران و جانبازانی که از سال ۷۶ مانده بود، تا سال ۹۵ پرداخت شده و مبلغ آن نیز حدود ۵ هزار و ۲۸۵ میلیارد تومان بوده است. شهیدی اظهار داشت: زمان پرداخت باقی معوقات که مربوط به بعد از سال ۹۵ می‌شود هنوز مشخص نیست و هر زمان که قادر به تامین اعتبار شویم، پرداخت آن را شروع خواهیم کرد. گفتنی است، از مردادماه سال جاری بیمه دی هیچ‌گونه پرداختی درباره هزینه‌‌های درمانی و بیمه تکمیلی به ایثارگران نداشته است.

4 کشته به دلیل واژگونی اتوبوس در اتوبان قم-تهران
معاون سازمان عملیات امداد و نجات هلال احمر کشور گفت: واژگونی اتوبوس در کیلومتر ۴۸ اتوبان قم-تهران ۸ کشته و ۳۶ مصدوم بر جا گذاشت.
به گزارش  فارس، شاهین فتحی، معاون عملیات امداد و نجات هلال احمر کشور در ارتباط با جزئیات واژگونی اتوبوس در اتوبان قم اظهار داشت: این حادثه در کیلومتر ۴۸ اتوبان قم-تهران  ساعت ۷:۴۰ جمعه به وقوع پیوست که بر اثر آن ۸ تن کشته و ۳۶ نفر مصدوم شدند. وی افزود: مصدومان توسط نیروهای امدادی به نزدیک‌ترین مرکز درمانی انتقال یافتند‌. گفتنی است در لحظات آخر تنظیم این خبر محمدکرم درآبادی مدیر روابط عمومی اورژانس تهران تازه‌ترین آمار این حادثه را 4 نفر کشته و 10 نفر مصدوم اعلام کرد.
 


Page Generated in 0/0062 sec