printlogo


کد خبر: 207096تاریخ: 1397/12/11 00:00
اخبار

درود به شرف پلیس وظیفه‌شناس!
میکائیل دیانی: داستان جریمه شدن چرچیل را تقریبا همه می‌دانند؛ راننده چرچیل برای رسیدن به یک جلسه مهم تخلف می‌کند و وسط خیابان ناگهان افسر راهنمایی‌ و رانندگی قبض جریمه به دست در حین بمباران پیدا شد و دستور توقف داد. راننده گفت: «نخست‌وزیر است و به جلسه محرمانه‌ای می‌رود و باید راس ساعت به جلسه برسد و به همین دلیل از خیابان ورودممنوع استفاده کردم». افسر با خونسردی گفت: «هم ماشین و هم نخست‌وزیر و هم وظیفه‌ام را خوب می‌شناسم». وقتی راننده مشغول دور زدن شد چرچیل با لبخندی خاص سیگار برگش را روشن کرد و گفت: «جنگ را می‌بریم ...!!» راننده گفت: «قربان، جریمه شدیم، زیر بمباران ماندیم، به جلسه نمی‌رسیم، افسر راهنمایی اجازه نداد چند قدم دیگر جلو برویم که بموقع به جلسه برسیم و شما از پیروزی می‌گویید؟!» چرچیل پاسخ می‌دهد: «جنگ را می‌بریم، چون قانون حاکم است و خیابان‌های لندن به رغم بمباران سنگین دشمن با قانون اداره می‌شود».
«قانون حاکم است» این جمله برای همه صادق است و فرقی نمی‌کند، چرچیل باشی یا یک شهروند عادی، وکیل باشی یا فوتبالیست مشهور(!) اگر همه تابع قانون باشیم قطعا جامعه‌ای پیروز خواهیم داشت اما چه کنیم که مردم جامعه خود برای این جماعت سلبریتی - حالا امروز فوتبالیستی معروف- شأنیتی قائل شده‌اند که اینها خود را گم کرده و فراتر از قانون می‌دانند! جلوی مامور قانون می‌ایستند، گوشی در می‌آورند و فیلم می‌گیرند که شاید از این طریق بتوانند بی‌قانونی خود را رفع و رجوع کنند.
اما حالا هر کس این فیلم را ببیند حق را به فرهاد مجیدی می‌دهد؟ فارغ از اینکه فیلم گرفتن از مامور قانون جرم است؛ هر کس این فیلم را ببیند می‌گوید «دم این پلیس با شرف گرم!» و وای بر آن فوتبالیستی که هم از دستور مامور قانون سرپیچی می‌کند، هم فکر می‌کند با استوری گذاشتن از او بی‌آبرویش می‌کند!
پلیسی که مرعوب نام و نشان نشود و از دوربین کشیدن و هیبت یک فوتبالیستی که برای خودش دبدبه و کبکبه‌ای به هم‌زده نهراسد و وظیفه‌اش را بدرستی انجام دهد شایسته تقدیر است. نیروی انتظامی و ما مردم باید او را سمبلی برای این جمله قرار دهیم که «قانون حاکم است»!


برگزاری جشن ویژه  2 هزار کودک ‌کار و خیابان
جشن ویژه 2 هزار کودک کار و خیابان به همت سازمان رفاه خدمات و مشارکت‌‌های اجتماعی شهرداری تهران برگزار شد.
به گزارش فارس، جشن «بوی کاغذ رنگی» برای کودکان کار و خیابان پایتخت با حضور برخی اعضای شورای اسلامی شهر تهران، محمدرضا جوادی‌یگانه، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و مدیرعامل و معاونان سازمان رفاه خدمات و مشارکت‌‌های اجتماعی شهرداری تهران در مرکز همایش‌‌های برج میلاد برگزار شد. سیدنجم‌الدین محمدی، مدیرعامل این سازمان ضمن تبریک پیشاپیش سال جدید و ابراز امیدواری برای سپری کردن یک روز پرنشاط در این آیین اظهار داشت: بسیاری از شما نان‌آوران کوچک خانواده‌های‌تان هستید اما هرگز از درس خواندن‌تان غافل نشوید. وی افزود: آموزش، بازی و سرگرمی حق طبیعی شماست؛ آرزوی من است که در تمام مراحل زندگی‌تان موفق باشید و با تحصیل علم در جایگاه مناسب خود قرار گرفته و به کشور عزیزمان ایران خدمت کنید. محمدی با ابراز خرسندی از حضور در جمع این کودکان تصریح کرد: ما نیز در شهرداری تهران تلاش می‌کنیم ذره‌ای از سختی راه شما بکاهیم. صدراعظم نوری، عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به اینکه این برنامه‌ها سبب‌ شادی کودکان است، بیان کرد: حضور در جمع این کودکان هر فردی را شگفت‌زده می‌کند، از اینکه در جمع این کودکان هستیم خرسندیم. آزاده آل‌ایوب، مجری تلویزیونی شبکه تهران نیز در این آیین از شور و نشاط کودکان کار و خیابان در جشن کودک ابراز خرسندی کرد و گفت: از اینکه بچه‌های کار را در چنین جمع صمیمانه‌ای می‌بینم، خوشحالم. گفتنی است محمد مسلمی، آزاده آل‌ایوب و فرزاد فرزین با اجرای برنامه‌‌های شاد و مفرح برای این کودکان، این جشن را برای‌شان خاطره‌انگیز کردند.


Page Generated in 0/0059 sec