printlogo


کد خبر: 207118تاریخ: 1397/12/11 00:00
اخبار

آغاز ثبت‌نام ناشران برای نمایشگاه کتاب از امروز
معاون اجرایی سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از آغاز ثبت‌نام همزمان ناشران داخلی و خارجی برای حضور در این رویداد فرهنگی خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز»، مهدی اسماعیلی‌راد، معاون اجرایی سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: ثبت‌نام ناشران از ساعت 10 صبح روز شنبه (11 اسفند) به مدت یک هفته آغاز می‌شود. به گفته وی، متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت
www.tibf.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. بر اساس آیین‌نامه نمایشگاه، ناشران داخلی باید 40 عنوان و ناشران کودک و نوجوان 45 عنوان کتاب در چهارسال اخیر منتشر کرده باشند. ثبت‌نام ناشران داخلی بر اساس روال گذشته بر عهده تشکل‌های نشر است. از این رو اتحادیه شرکت‌های تعاونی ناشران آشنا، انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی، انجمن فرهنگی ناشران آموزشی و انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان در بخش‌های ناشران عمومی، دانشگاهی، آموزشی و کودک و نوجوان مشارکت دارند. سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 4 تا 14 اردیبهشت 1398 برگزار خواهد شد.


تمرکز سی‌وهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر بر کدام کشورهاست؟
جشنواره جهانی فیلم فجر در دوره سی‌وهفتم در بخش سینمای سایر کشورها به سینمای 2 کشور آلمان و چین می‌پردازد. به گزارش «وطن امروز»، جشنواره جهانی فیلم فجر در دوره سی‌وهفتم که بهار سال ۹۸ برگزار می‌شود، به نمایش آثار سینمایی در ۹ بخش اصلی و فرعی خواهد پرداخت که در بخش سینمای سایر کشورها تمرکز بر آثار سینمایی کشور آلمان از قاره اروپا و چین از قاره آسیا خواهد بود. اسامی و مشخصات فیلم‌های این بخش متعاقبا اعلام خواهد شد. در دوره سی‌وششم جشنواره، بخش مروری بر سینمای ایتالیا و گرجستان برگزار شد که مخاطبان نیز از آثار این بخش استقبال کردند. سی‌وهفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از 29 فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.


جدایی ویل اسمیت از «جوخه خودکشی»
در حالی که زمان شروع به کار فیلم بعدی «جوخه خودکشی» اعلام نشده، این فیلم در حال از دست دادن ستاره‌هایش است. به گزارش مهر به نقل از ددلاین، ویل اسمیت که در فیلم اصلی «جوخه خودکشی» در نقش منفی «ددشات» بازی کرده بود قرار نیست برای بازی در قسمت بعدی بازگردد. گفته شده برنامه‌ریزی زمانی مهم‌ترین عاملی بوده که این بازیگر تصمیم گرفته تا از نقش‌آفرینی در این فیلم جدا شود. هر چند استودیوی برادران وارنر هنوز تایید نکرده که قرار است ویل اسمیت در قسمت بعدی «جوخه خودکشی» هم حضور داشته باشد اما بعید است که این استودیو بخواهد بازیگران بزرگش را از دست بدهد. جوخه خودکشی تابستان 2 سال پیش اکران شد. این فیلم ابرقهرمانی بر پایه گروهی ضد قهرمان به همین نام از کمیک‌بوک‌های شرکت دی‌سی کامیکس و سومین فیلم در دنیای سینمایی مشترک دی‌سی کامیکس محسوب می‌شود.

جولیا رابرتز آمازونی می‌شود
جولیا رابرتز در حال مذاکره بابت نقش‌آفرینی در سریال کوتاهی برای شبکه آمازون است. به گزارش مهر به نقل از ددلاین، جولیا رابرتز بازیگر برنده اسکار قرار است به عنوان بازیگر و تهیه‌کننده اجرایی به تیم تولید یک سریال اقتباسی برای آمازون ملحق شود. این سریال با عنوان «شارلوت والش دوست دارد برنده شود» با اقتباس از رمانی به همین نام نوشته «جو پیازا» ساخته می‌شود. در سریال «شارلوت والش دوست دارد برنده شود» شخصیت اصلی زنی به همین نام است که با همسر و 3 دخترش به پنسیلوانیا که زادگاهش است بازمی‌گردد تا در رقابت‌های انتخاباتی برای سنا شرکت کند. او از اتفاق‌های منفی و نحوه برخورد رسانه‌ها شگفت‌زده می‌شود و در نهایت با رازهای ناگفته‌ای روبه‌رو می‌شود که هم رقابت انتخاباتی او و هم همه چیزهای عزیزش را به خطر می‌اندازد.


Page Generated in 0/0058 sec