printlogo


کد خبر: 207142تاریخ: 1397/12/11 00:00
هفته بیستم به کام سرخابی‌‌های پایتخت
لیگ دیدنی شد

هفته بیستم لیگ برتر فوتبال کاملا بر وفق مراد سرخابی‌‌های پایتخت بود. استقلال روز پنجشنبه در اهواز میهمان فولاد بود که موفق شد با نتیجه جالب 3 بر یک از سد میزبان قدرتمند خود عبور کند. گلزنی خارجی‌‌های استقلال از نکات جالب این بازی بود. منشا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، پاتوسی و ایسما زننده گل‌‌های استقلال بودند و در آن سو بیت سعید تنها گل شاگردان قطبی را به ثمر رساند. در همان روز پنجشنبه پرسپولیس میزبان نفت آبادان بود که شاگردان برانکو موفق شدند با تک‌گل علیپور از زرد‌‌های آبادان بگذرند. همچنین دیروز در مهمترین دیدار هفته تراکتورسازی موفق شد با 2 گل از سد سپاهان بگذرد. با این نتایج شاهد داغ شدن لیگ هجدهم در 10 هفته باقیمانده خواهیم بود.
استقلال 5 امتیاز جلوتر از فصل پیش
استقلال در اهواز فولاد را 3 بر یک شکست داد و با ۳۴ امتیاز در رده چهارم جدول باقی ماند اما حالا به مدعیان قهرمانی نزدیک‌تر از قبل شده است. حالا هواداران استقلال به قهرمانی تیم‌شان در لیگ هجدهم امیدوارتر از قبل هستند و مقایسه نتایج این تیم با فصل گذشته نشان می‌دهد این امیدواری بی‌دلیل هم نیست. فصل گذشته استقلال در پایان هفته بیستم، ۲۹ امتیاز داشت و در رده هفتم جدول قرار گرفته بود. شاگردان شفر تا پایان فصل ۲۵ امتیاز دیگر کسب کردند و در نهایت با ۵۴ امتیاز در رده سوم جدول ایستادند. حالا اما استقلال در لیگ هجدهم و در پایان هفته بیستم ۳۴ امتیازی است و در رده چهارم جدول قرار دارد. آبی‌ها اگر بتوانند این روند را حفظ کنند و مثل فصل گذشته از ۱۰ بازی باقیمانده حداقل ۲۵ امتیاز بگیرند در پایان فصل ۵۹ امتیازی خواهند بود و این به معنای آن است که آنها می‌توانند قهرمان لیگ هجدهم شوند. اگر 2 قهرمانی قاطعانه پرسپولیس در 2 فصل اخیر را استثنا بدانیم، ۵۹ امتیاز برای قهرمانی در لیگ ۱۶ تیمی کافی است و این اتفاقی است که در سال‌های گذشته با 57 و 56 امتیاز هم رخ داده است. با توجه به اینکه در لیگ هجدهم فعلا خبری از فاصله صدرنشین با دیگر مدعیان نیست و بعید است تیمی به امتیاز بالاتر از ۶۰ برسد، می‌توان گفت استقلال و البته سایر مدعیان با گرفتن ۵۸ تا ۶۰ امتیاز می‌توانند در رقابتی نزدیک، قهرمان لیگ هجدهم شوند.
درخشش دانشگر، تجربه منتظری
بعد از آزمایش‌های زیاد در مرکز خط دفاعی، وینفرد شفر در نهایت به ترکیب اصلی خود در مرکز خط دفاعی دست پیدا کرده است. شفر در هفته‌‌های اخیر با انتخاب پژمان منتظری و محمد دانشگر در مرکز خط دفاعی ترکیبی ایده‌آل را برای آبی‌ها انتخاب کرده و عملکرد این دو بازیکن نیز به اندازه‌ای خوب و درخشان بوده که شفر دیگر تردیدی برای انتخاب 2 بازیکن مرکزی خود ندارد. در این میان اما 2 نکته بسیار مهم است؛ پژمان منتظری یک سال پس از حضور دوباره خود در استقلال شبیه بازیکنی شده که آبی‌ها از او انتظار داشتند و در هفته‌‌های اخیر عملکردی بسیار خوب از خود ثبت کرده است.
نکته مهم‌‌‌‌‌‌تر اما اوج‌‌‌گیری دانشگر بعد از شروع پرانتقاد ابتدای فصل است. دانشگر که به شکلی قربانی هفته‌‌های بد استقلال شده بود، با طی کردن مسیری حرفه‌ای و درست خود را به ترکیب استقلال رساند و هفته به هفته در حال پیشرفت در تیمی است که مدعی کسب عنوان بهترین خط دفاعی لیگ است. مدافع جوان آبی‌ها این روزها ستون خط دفاعی استقلال است و عملکرد او باعث شده کمتر کسی دیگر سراغی از مجید حسینی در خط دفاعی بگیرد. دانشگر در جنگ‌‌های زمینی و دوئل‌‌های هوایی بسیار موفق بوده و باعث شده شفر دیگر به گزینه‌ای جز او برای انتخاب زوج منتظری
فکر نکند.
تراکتورسازی از سد سپاهان گذشت
تراکتورسازی در حساس‌ترین بازی هفته بیستم لیگ برتر مقابل سپاهان پیروز و مانع بازگشت تیم قلعه‌نویی به صدر جدول شد. در ادامه مسابقات هفته بیستم لیگ  دیروز جمعه 3 دیدار به صورت همزمان برگزار شد که در یکی از این مسابقات، تراکتورسازی در تبریز به مصاف سپاهان اصفهان رفت که این مسابقه با 2 گل به سود تراکتور خاتمه یافت. تراکتورسازی با این پیروزی، مانع بازگشت سپاهان به صدر جدول شد تا پرسپولیس به خاطر برد روز گذشته برابر صنعت نفت، صدرنشین باقی بماند. در دیگر بازی دیروز، پدیده در تهران به مصاف پیکان رفت اما تقابل اندیشه‌های یحیی گل محمدی و حسین فرکی، سرمربیان 2 تیم ثمری نداشت. تیم سپیدرود هم در نخستین هفته بعد از استعفای علی کریمی به مصاف استقلال خوزستان رفت که در دقایق پایانی این مسابقه را با نتیجه 2بریک  واگذار کرد. به این ترتیب در پایان هفته بیستم، پرسپولیس با ۴۱ امتیاز صدرنشین است، پدیده با تساوی دیروز ۳۹ امتیازی شد و در رده دوم قرار گرفت و سپاهان هم با ۳۸ امتیاز به رده سوم سقوط کرد. تراکتورسازی هم به لطف پیروزی دیروز، ۳۷ امتیازی شد تا با تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال در رده پنجم قرار بگیرد.
 


Page Generated in 0/0067 sec