printlogo


کد خبر: 207172تاریخ: 1397/12/12 00:00
اخبار

حواشی رأی‌گیری جشنواره «جام‌جم» را فعلاً متوقف کرد
دبیر جشنواره تلویزیونی «جام جم» بیان کرد به دلیل اختلالی که در رای‌گیری‌های جشنواره به‌وجود آمده، روند ثبت آرا فعلا متوقف شده‌است. به گزارش «وطن امروز»، ارسال پیامک‌های مشکوک به طیف گسترده‌ای از مردم مبنی‌بر «ثبت رأی آنها به نام برنامه تلویزیونی برنده‌باش در جشنواره جام‌جم» آن هم بدون آنکه فرد دریافت‌کننده پیامک در رأی‌گیری جشنواره مشارکت کرده باشد، ابهاماتی را درباره فرآیند ثبت آرا در این رویداد تلویزیونی طی روزهای اخیر به همراه داشته است. موضوعی که در فضای مجازی نیز بازتاب‌های بسیاری داشت و افراد زیادی بودند که روز گذشته اعلام کردند پیامک‌هایی با این جمله که «دوست عزیز، رای شما با رای قبلی جایگزین شد» دریافت کرده‌اند. مسعود احمدی‌افزادی، دبیر جشنواره «جام جم» در گفت‌وگو با مهر ضمن اشاره به برگزاری جلسه‌ای برای پیگیری این ماجرا، بیان کرد: ما در دبیرخانه جشنواره «جام‌جم» هم‌اکنون در حال بررسی این موضوع هستیم و طی جلسه‌ای به بررسی پیامک‌ها و موارد مرتبط با این قضیه می‌پردازیم و به طور جدی نسبت به این مساله اقدام خواهد شد. ما همه مسیرهایی را که منجر به ثبت رای می‌شود بررسی کردیم تا هر کجا اخلالی دیده شود جلوی آن را بگیریم و قطعا تلاش ما بر این است که تک‌تک رای‌های مردمی با دقت، شفافیت و حساسیت حفاظت شود. حوزه انفورماتیک جشنواره «جام‌جم» در ساعت ۲۴ روز جمعه ۱۰ اسفندماه متوجه این اخلال در رای‌گیری‌ها شده و بلافاصله سیستم ورود آرا را بسته است. دبیر جشنواره جام‌جم ضمن تأکید بر اینکه عوامل برنامه «برنده‌باش» در این اخلال هیچ نقشی نداشته‌اند، در پایان سخنانش بیان کرد: ثبت آرا همچنان متوقف است تا ببینیم مشکل چیست و از کجا این اتفاق رخ داده است.


برترین‌های پژوهش فرهنگی سال معرفی می‌شوند
مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره پژوهش فرهنگی سال امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار همایش‌های پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود. به گزارش «وطن امروز»، مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره پژوهش فرهنگی سال، روز یکشنبه ۱۲ اسفند ۹۷ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در تالار همایش‌های پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود. در این مراسم برترین‌های پژوهش فرهنگی سال معرفی خواهند شد. همچنین از یک پیشکسوت پژوهش فرهنگی تجلیل به عمل خواهد آمد. به‌ منظور قدردانی از تلاش پژوهشی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، یک اداره‌کل به عنوان «اداره ‌کل برگزیده» بر اساس ارزیابی عملکرد پژوهشی ادارات کل طی یک سال گذشته معرفی خواهد شد. در مراسم اختتامیه جشنواره پژوهش فرهنگی سال همچنین یاد مرحوم محمدجواد صاحبی، دبیر فقید شورای دین‌پژوهان کشور، گرامی داشته خواهد شد.

شرط چین برای اکران فیلم‌های آمریکایی
صحنه‌های همجنس‌بازی را حذف کنید!
بازار چین به عنوان دومین بازار بزرگ دنیا برای شرکت‌های سینمایی آمریکا شناخته می‌شود اما مدیران چینی محدودیت‌هایی را برای اکران آثار هالیوود در نظر گرفته‌اند. به گزارش تسنیم، شرکت‌های آمریکایی بازار چین را به عنوان دومین بازار بزرگ جهان بعد از آمریکا در زمینه محصولات سینمایی می‌شناسند. همین موضوع باعث شده بارها ستاره‌های هالیوودی در قامت سفیران سینمای آمریکا و در چارچوب سفرهای تبلیغاتی به این کشور بروند و محصولات خودشان را برای مخاطبان آسیایی ارائه کنند. در چنین شرایطی فیلم «حماسه کولی» اثری که در مراسم اسکار امسال بیشترین جایزه را به خود اختصاص داد و تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد را هم برد هنوز در این کشور اکران نشده است. چینی‌ها اعلام کرده‌اند فقط در شرایطی اجازه اکران ساخته جدید برایان سینگر را می‌دهند که تمام صحنه‌های همجنس‌بازی این اثر از محصول نهایی حذف تا آماده اکران شود. چینی‌ها همین‌طور خواستار حذف صحنه‌هایی شده‌اند که در آن استعمال مواد مخدر نمایش داده می‌شود. پیش‌بینی می‌شود «حماسه کولی» اکران محدودی در چین داشته باشد.
 


Page Generated in 0/0058 sec