printlogo


کد خبر: 207185تاریخ: 1397/12/12 00:00
فرمانده ناجا در واکنش به ماجرای فرهاد مجیدی:
مأمور راهور را تشویق کردیم

گروه اجتماعی:‌ فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اتفاق 2 روز پیش برخورد با یک مامور ناجا در تهران گفت: بنده بررسی کردم و مشخص شد مامور وظیفه خود را انجام داده است ‌و وی را تشویق کردیم.
سردار حسین اشتری در همایش سالانه مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان و جشنواره شایستگان گام دوم انقلاب در واکنش به برخورد با یک مامور نیروی انتظامی گفت: بنده بررسی کردم و مشخص شد مامور وظیفه خود را انجام داده است؛ حالا آن آقا توقعی دارد که بماند اما اینگونه نیست که مامور به هرکس تذکر داد به او توهین شود، اگر مامور برخورد نکند، اقتداری باقی نمی‌ماند. وی افزود: البته ما توصیه کرده‌ایم رفتار مناسب و اسلامی باشد، پس حمایت‌های مردم از معروف نیز می‌تواند موثر باشد. سردار اشتری با بیان اینکه بخش‌هایی از فضای مجازی را باید به فرصت تبدیل کرد، گفت: برای حمایت از آمر به معروف باید از فضای مجازی هم استفاده کرد و جوانان که با این فضا و آسیب‌های آن آشنا هستند، باید وارد این عرصه شوند تا وقتی فردی به امر به معروف اقدام می‌کند، بداند پشت سرش حمایت مردم قرار دارد.
پیگیری حقوقی رفتار مجیدی
همچنین جانشین فرمانده ناجا از بررسی پیگیری حقوقی رفتار فرهاد مجیدی در ناجا خبر داد. سردار ایوب سلیمانی در حاشیه چهاردهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، به ماجرای انتشار فیلمی از مواجهه فرهاد مجیدی، بازیکن سابق تیم فوتبال استقلال با پلیس اشاره کرد و در این باره خاطر نشان کرد: بحث ما فراتر از یک فرد است و تاکید ما بر این است که باید تمام جامعه نسبت به این مساله حساس باشند. اینکه یک نفر در مقابل مامور قانون که در حال انجام وظیفه است بایستد و با افتخار فیلم آن را منتشر کند، چه نتیجه‌ای خواهد داشت؟ مامور ما در اتوبان خودرویی را صرف نظر از اینکه متعلق به چه کسی است، به دلیل رانندگی با سرعتی بیش از ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت متوقف می‌کند و پس از توقف، راننده می‌گوید من فلانی هستم. هر کسی که می‌خواهی باش! افراد هر چه بزرگ‌تر و معروف‌تر باشند اتفاقا باید در مقابل قانون خاضع‌تر بوده و بیشتر به آن تمکین کنند، نه اینکه گمان کنند قانون برای آنها نیست. مامور ما به وظایف خود عمل کرده است.
وی با اشاره به واکنش‌های مردم پس از انتشار این ویدئو، اظهار کرد: خوشبختانه ما دیدیم افراد زیادی به این موضوع معترض شده و در شبکه‌های مختلف  اجتماعی نیز زیر همین ویدئو کامنت گذاشته و اعتراض کرده بودند و این نشان می‌دهد الحمدالله وجدان عمومی مردم با پلیس همراه است. جانشین فرمانده ناجا  با طرح این پرسش که طبق نص صریح قانون به کسی که در مقابل قانون ایستادگی کند، چه می‌گویند؟ گفت‌: آیا پخش تصاویر نافرمانی در برابر قانون اشاعه نافرمانی نیست؟ این فوتبالیست سابق‌ کشورمان الگوی یک عده‌ای است و پلیس راهور نیز به عنوان یک نیروی خدماتی و خدمتگزار مردم و برای حفظ ایمنی و سلامت خود مردم در خیابان خودروی این فرد را متوقف کرده است؛ آیا درست است که به گونه‌ای رفتار کنیم تا شأن و منزلت نیروی پلیس را زیر سوال ببریم؟ سلیمانی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه آیا شکایتی از این فرد شده است؟ اظهار داشت: این حادثه 2 شب قبل رخ داد و روز گذشته نیز تعطیل بود و امروز این موضوع را بررسی خواهیم کرد که آیا نسبت به پیگیری حقوقی این فرد اقدام کنیم یا خیر.


Page Generated in 0/0053 sec