printlogo


کد خبر: 207187تاریخ: 1397/12/12 00:00
اخبار

رئیس سازمان غذا و دارو خبر داد
ورود 120 قلم داروی جدید  تولید داخل به بازار
رئیس سازمان غذا و دارو از تولید 120 قلم داروی جدید تولید داخل و ورود آنها به بازار دارویی کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر برخی کشورها مواد اولیه دارویی را تحت لیسانس ایران تولید می‌کنند و در حال حاضر باید به سمتی رویم که داروهای‌مان یا به صورت تحت لیسانس در کشورهای دیگر تولید شوند یا آنها را صادر کنیم.
به گزارش ایسنا، مهدی پیرصالحی در مراسم معرفی ۱۲۰ قلم داروی جدید تولید داخل با بیان اینکه این جلسه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران برگزار شد و قرار بود از ۴۰ داروی ایرانی که از بهمن‌ماه سال قبل تا بهمن‌ماه امسال وارد بازار شدند، تقدیر شود، گفت: آنقدر تعداد اقلام تولید شده در کشور زیاد بود که ما به دسته‌بندی‌های ۴۰ تایی رسیدیم. بر این اساس امروز از ۴۰ داروی شیمیایی، ۴۰ داروی سنتی و ۴۰ داروی بایوتکنولوژی تولید داخل رونمایی می‌شود.

برخورد با برگزار‌کنندگان  فشن‌شو در لواسان
انتشار فیلمی از برگزاری یک فشن‌شو در تالار‌ «آیینه دیوان» لواسان آن هم با پوشش‌های عجیب و غریب جنجال زیادی به پا کرد. دبیر کارگروه مد و لباس کشور اعلام کرد: برگزار‌کنندگان بدون اخذ مجوز قانونی اقدام به برگزاری این فشن‌شو هنجارشکن کرده‌اند.
به گزارش فارس، انتشار تصاویر و فیلم‌هایی از یک سالن مد در تالار‌ «آیینه دیوان» لواسان آن هم با پوشش‌های عجیب و غریب باز هم این سوال را به وجود آورده که برگزاری مراسم‌هایی از این دست چقدر تحت نظارت قانون انجام می‌شود؟ در نگاه اول پس از دیدن این ویدئو تصور می‌شود این رویداد در یک کشور خارجی رخ داده  اما با کنکاش بیشتر متوجه می‌شوید  این فیلم  از سالن مد و لباس مختلط در منطقه لواسان گرفته شده و روی اینستاگرام برگزار‌کنندگان هم منتشر شده است. فارغ از ایرادات شرعی و اخلاقی که برگزاری چنین رویدادی در  ایران اسلامی دارد، نحوه برگزاری و اجرای این مراسم هیچ ربطی با قوانین داخل کشور ندارد. حمید قبادی، دبیر کارگروه مد و لباس کشور در این باره گفت: به محض اطلاع از برگزاری این فشن‌شو در محدوده لواسانات تهران پیگیر آن شدیم و با بررسی‌های انجام شده مشخص شد فشن‌شو بدون دریافت مجوزهای قانونی برگزار شده است. وی با بیان اینکه برگزاری نمایش زنده تخلف محسوب می‌شود، ابراز داشت: برگزار‌کنندگان این برنامه شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند. دبیر کارگروه مد و لباس اعلام کرد: برگزار‌کنندگان این فشن‌شو سابقه قبلی تخلفاتی در این زمینه داشته‌اند. همچنین خبرگزاری قوه قضاییه دیروز اعلام کرد مکان مورد نظر که اقدام به برگزاری فشن‌شو کرده بود تعطیل و پلمب شد  و قرار است با مسببان برگزاری این مراسم غیراخلاقی برخورد جدی شود.


Page Generated in 0/0055 sec