printlogo


کد خبر: 207189تاریخ: 1397/12/12 00:00
اخبار

معاون مبارزه با سرقت وسایل‌نقلیه پلیس آگاهی خبر داد
اعتراف سارق سابقه‌دار به هزار فقره سرقت لوازم خودرو
معاون مبارزه با سرقت وسایل‌نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ از بازداشت سارقی خبر داد که تاکنون به یکهزار فقره سرقت لوازم داخلی خودرو اعتراف کرده است. به گزارش تسنیم، 11 بهمن امسال مأموران کلانتری 152 خانی‌آباد‌نو با شکایت شهروندان مبنی بر سرقت لوازم داخلی خودرو، پرونده‌ای را تشکیل داده و پرونده برای تحقیقات بیشتر و دستگیری متهم در اختیار کارآگاهان اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت که کارآگاهان اداره 20 پلیس آگاهی تهران بزرگ موفق شدند این سارق را شناسایی کرده و تحت تعقیب قرار دهند. در تحقیقات انجام شده مشخص شد این متهم به نام «حمید» از سال 95 با جعل یا تعویض پلاک اصلی خودروی خود با پلاک‌های مسروقه، اقدام به سرقت لوازم داخلی خودرو در محدوده‌های جنوب تهران می‌کرده و در این رابطه چند بار نیز دستگیر شده و به زندان افتاده است اما هر بار پس از رهایی با تغییر شیوه و شگرد دوباره اقدام به سرقت می‌کرده است. کارآگاهان اداره بیستم پلیس آگاهی در بررسی‌های تکمیلی موفق به شناسایی مخفیگاه سارق شده و این متهم را در مخفیگاهش در خانی‌آبادنو دستگیر کردند.
متهم در تحقیقات به کارآگاهان گفت با سرقت 2 پلاک از 2 خودرو و نصب این پلاک‌ها به صورت نوبتی روی خودروی خود، به محله‌های جنوبی تهران می‌رفته و هر بار به شیوه کج کردن کلاف در خودرو یا با استفاده از پیچ‌گوشتی اقدام به تخریب درهای خودرو کرده و لوازم و اموال خودرو را به سرقت می‌برده است. تحقیقات نشان داد این سارق پس از سرقت، اموال مسروقه را به مالخران در محدوده خلازیر می‌فروخته و مالخران نیز اموال سرقتی را با 2 دستگاه خودروی نیسان به شهرستان‌های شمالی تهران انتقال داده و در آنجا می‌فروختند. بررسی‌ها نشان داد متهم 3 بار سابقه انتقال به زندان به جرم سرقت، ضرب و جرح و درگیری دارد و آخرین بار در سال 95 از زندان آزاد شده اما مجدداً به تبهکاری‌های خود ادامه داده است. این متهم سابقه‌دار در تحقیقات به یکهزار فقره سرقت لوازم داخلی خودرو اعتراف کرده و تاکنون مالخران اموال مسروقه نیز دستگیر و خودروهای نیسان آنها نیز کشف شده است. سرهنگ شمس‌الدین میرزکی، معاون مبارزه با سرقت وسایل‌نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: تحقیقات برای شناسایی همدستان احتمالی این سارق در حال انجام است اما با توجه به سوابق وی احتمال دارد میزان سرقت‌ها بیش از یکهزار فقره باشد که پرونده متهم برای روشن شدن تحقیقات تکمیلی با دستور دادیار شعبه دوم دادیاری ناحیه 34 تهران در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار دارد.


معاون شهرداری تهران اعلام کرد
بهره‌برداری از ۱۷ هکتار فضای سبز
معاون خدمات شهری شهرداری تهران در تشریح برنامه‌های نوروزی گفت: ۱۷ هکتار فضای سبز در شهر تهران به بهره‌برداری خواهد رسید و ۲۰۰ هزار نهال نیز در منازل شهروندان کاشته خواهد شد.
به گزارش فارس‌،‌ مجتبی یزدانی گفت: ‌از ۱۵ اسفند اقداماتی در راستای برنامه‌های نوروزی در شهر تهران انجام می‌شود و کارهای ویژه‌ای در قسمت‌های مختلف مختص نوروز انجام می‌شود. وی با اشاره به اینکه ۷۴ اقدام ویژه را برای ایام نوروز در نظر گرفته‌ایم، گفت: اقدامات ما در بازه زمانی ۱۵ اسفند ۹۷ تا ۱۵ فروردین ۹۸ انجام می‌شود و ارزیابی نیز برای مناطقی که این اقدامات نوروزی را انجام می‌دهند در نظر گرفته‌ایم تا بهترین منطقه را انتخاب کنیم.
 معاون شهرداری تهران بیان داشت: در موضوع بوستان‌ها و فضای سبز ۱۸ اقدام ویژه و ۵ نگهداشت در نظر گرفته‌ایم و در همین راستا توسعه جنگل‌کاری در اراضی دامنه جنوبی البرز به وسعت ۱۲۵۰ هکتار را مدنظر داریم. یزدانی خاطرنشان کرد: در 2 قسمت شرق مخازنی زده‌ایم که با استفاده از تصفیه آب فاضلاب نسبت به آبیاری درختان اقدام کنند و بر اساس سیاست شورا درختان پهن‌برگ را در شهر توسعه خواهیم داد. وی خاطرنشان کرد: در ۲۲ منطقه شهر تهران حداقل ۵۰۰ طرح را برای ایجاد فضای سبز آماده کرده‌ایم و ۱۷ هکتار فضای سبز نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.


Page Generated in 0/0055 sec