printlogo


کد خبر: 207216تاریخ: 1397/12/13 00:00
بانوی اول روسیه:
جلوی حمله آمریکا به ونزوئلا را می‌گیریم

بانوی اول روسیه اعلام کرد که این فدراسیون جلوی اقدام نظامی آمریکا در ونزوئلا را خواهد گرفت.
 به گزارش خبرگزاری تاس، «والنتینا ماتوینکو» که قدرتمندترین زن در ساختار حکومتی روسیه به شمار می‌رود در گفت‌وگو با «دلسی رودریگز» معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا به او اطمینان داد «ما از اینکه آمریکا هر گونه تحرکی در زمینه کشتار  و یافتن دلیلی برای مداخله نظامی در ونزوئلا بیابد، بسیار نگرانیم اما همه تلاش خود را به کار می‌گیریم تا مانع چنین چیزی شویم».
 رئیس شورای فدراسیون روسیه به عنوان عالی‌ترین مقام سیاسی این کشور، در حالی روی قدرت بازدارندگی در مقابل تجاوز احتمالی دولت ترامپ به نفت‌خیزترین کشور جهان تاکید داشته که نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا برای مداخله در امور ونزوئلا نیز اخیرا احتمال هرگونه دخالت نظامی در این کشور را رد کرده است. البته کارشناسان معتقدند که «الیوت آبرامز» به عنوان صهیونیست دوآتشه‌ای که نظریه‌پرداز تقسیم جهان به حوزه‌های جنگی مختلف و مرشد بازهای شکاری کاخ سفید شناخته می‌شود، قصد دارد بدین وسیله نقش آمریکا در یک جنگ نیابتی منطقه‌ای احتمالی علیه ونزوئلا را کمرنگ جلوه دهد.
 آبرامز شامگاه جمعه طی کنفرانس مطبوعاتی در مقر وزارت خارجه ایالات متحده در واکنش به صحبت‌های لاوروف درباره طرح واشنگتن برای مداخله نظامی در ونزوئلا گفته بود: «گمان نمی‌کنم او واقعا باور داشته باشد که ما می‌خواهیم آن کار (مداخله نظامی) را انجام دهیم. همه گزینه‌ها روی میز است اما تمایل داریم فعلا از گزینه‌های اقتصادی و دیپلماتیک و دیگر اقدامات مناسب استفاده کنیم». «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه  نیز در همین راستا شنبه‌شب در تماس تلفنی با «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا، دخالت آشکار واشنگتن در امور ونزوئلا را محکوم و خطاب به او گفت که آینده این کشور حوزه کارائیب در آمریکای لاتین باید بر اساس تصمیم مردمش تعیین شود، نه اراده خارجی‌ها.
 


Page Generated in 0/0054 sec