printlogo


کد خبر: 207219تاریخ: 1397/12/13 00:00
چهارگوشه

تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی در کویت
وزارت بازرگانی کویت برای نخستین بار کالاهای اسرائیلی را که به شیوه‌ غیرقانونی وارد این کشور شده بود، ضبط و جمع‌آوری کرد. یک مسؤول کویتی اعلام کرد دلیل ضبط و مصادره 60 نوع از کالاها و محصولات وارد شده از فلسطین اشغالی این است که علاوه بر ورود غیرقانونی، این کالاها مربوط به رژیم صهیونیستی است که کویت روابطی با آن ندارد. برچسب «ساخت اسرائیل» اکنون برای رژیم صهیونیستی به مشکلی بزرگ در تجارت بین‌المللی تبدیل شده است و بتازگی نه‌تنها آفریقای جنوبی تصمیم گرفته تمام محصولات اسرائیلی را که توسط صهیونیست‌ها تولید می‌شود تحریم کند، بلکه در برخی کشورهای اروپایی نیز این محصولات از قفسه‌های فروش، حتی در فروشگاه‌های مشهور جمع‌آوری می‌شود.

سفر قریب‌الوقوع محمود عباس  به سوریه
عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش (ساف) از مقدمه‌چینی برای سفر قریب‌الوقوع محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به سوریه خبر داد. احمد مجدلانی تاکید کرد: در این سفر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با رئیس‌جمهوری سوریه دیدار خواهد کرد و در جریان این دیدار 2 طرف به بررسی شماری از پرونده‌های مهم و مشترک خواهند پرداخت. مجدلانی تصریح کرد: هنوز زمان این سفر مشخص نشده است. یونی بن مناحیم، کارشناس امور عربی و یک افسر سابق اسرائیلی در دستگاه اطلاعات نظامی گفت: رهبران جنبش فتح تاکید کرده‌اند محمود عباس به همراه هیاتی عالی‌رتبه به دمشق سفر خواهد کرد. بن مناحیم همچنین افزود: عزام الاحمد، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح گفته است که انتظار می‌رود سفر  محمود عباس به دمشق باعث باز شدن صفحات جدیدی در روابط میان 2 طرف شود.

تور خاورمیانه‌ای وزیر خارجه روسیه
وزیر خارجه روسیه روز گذشته تور خاورمیانه‌ای خود را به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس در حالی آغاز کرد که به نظر می‌رسد روس‌ها به دنبال ایفای نقشی تازه در خاورمیانه برای کاهش تنش‌ها هستند. قطر، عربستان سعودی، کویت و امارات مقصد سفرهای سرگئی لاوروف است. چند روز پیش ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد که طرحی برای تشکیل ساختاری در جهت عادی‌سازی و بهبود اوضاع سوریه پس از غلبه و پیروزی کامل بر تروریست‌ها مطرح است. وی توضیح داد: هدف این است که همه طرف‌های ذی‌نفع از جمله دولت سوریه، مخالفان دولت، کشورهای منطقه و همه طرف‌‌‌هایی که در این مناقشه درگیر هستند گروه کاری یا تشکیلاتی را تشکیل دهند که به عادی‌سازی اوضاع سوریه پس از غلبه بر تروریست‌ها بپردازد. پوتین اظهار داشت: این مساله با خروج همه نیروهای نظامی از سوریه و احیای کامل دولت سوریه و حفظ تمامیت ارضی این کشور مرتبط است.

حمله داعش به نظامیان در نیجریه
گروه تروریستی داعش می‌گوید که ۱۰ تن از نظامیان نیجریه را در ایالت «بورنو» واقع در شمال شرقی این کشور به قتل رسانده است. بنا به ادعای داعش، این حمله در روز ۲۸ فوریه گذشته رخ داده است. سخنگوی ارتش نیجریه وقوع چنین حمله‌ای را تکذیب کرد و گفت که اوضاع در شمال شرقی آرام است. وی افزود که ارتش نیجریه با افزایش تلاش‌های خود، موفقیت‌هایی را کسب کرده است. داعش در غرب آفریقا که در سال ۲۰۱۶ از گروه تروریستی بوکوحرام جدا شده است طی ماه‌های گذشته حملاتی را در شمال شرقی نیجریه انجام داده است.

بزرگ‌ترین حزب اسلامی در الجزایر انتخابات را تحریم کرد
حزب «جنبش انجمن صلح» الجزایر، بزرگ‌ترین حزب اسلامی در این کشور با اعلام عقب‌نشینی از دور رقابت‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری، اظهار کرد در این انتخابات شرکت نمی‌کند. یک منبع در این حزب تاکید کرد: شورای «اخوان‌الجزایر» همسو با خواست مردم که تظاهرات میلیونی را در اعتراض به کاندیداتوری عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس‌جمهوری این کشور به راه انداختند، به انصراف از شرکت در رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری رای داد. پس از آنکه لویزه حنون، رئیس حزب کارگر الجزایر عقب‌نشینی حزب خود از دور رقابت‌ها را اعلام کرد، جنبش انجمن صلح دومین حزب الجزایر محسوب می‌شود که از این رقابت‌ها انصراف می‌دهد. احزاب دیگری نیز پیش‌تر اعلام کرده بودند که انتخابات را تحریم می‌کنند.
 


Page Generated in 0/0057 sec