printlogo


کد خبر: 207223تاریخ: 1397/12/13 00:00
اخبار

در اختتامیه جشنواره پژوهش فرهنگی سال چه گذشت؟
دبیر جشنواره پژوهش فرهنگی سال گفت: این رویداد با هدف تقدیر از پژوهشگران حوزه مطالعات فرهنگی برگزار می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره پژوهش فرهنگی سال با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران فرهنگی، پژوهشگران و اهالی رسانه در دانشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی برگزار شد. محمد سلگی، دبیر جشنواره پانزدهم طی ایراد سخنانی اظهار کرد: در نظر داریم که پژوهش از سیاست علمی - پژوهشی به علمی - اجتماعی تبدیل شود. می‌توان گفت این جشنواره یک گزارش سالانه از وضعیت پژوهش فرهنگی است. در ادامه سیدعباس صالحی، وزیر ارشاد نیز طی سخنانی اظهار کرد: «ما نیاز داریم در حوزه آمار و اطلاعات بخش فرهنگی و هنری را جدی‌تر بگیریم؛ متاسفانه در این بخش گرفتار فقر و حبس اطلاعات هستیم، همچنین گرفتار پردازش اطلاعات. در بحث تحلیل‌های ثانوی از اطلاعات مشکل داریم و یک مشکل دیگر این است که این اطلاعات در برنامه‌ریزی‌ها صورت راهبردی ندارد. باید تلاش خود را برای رفع این نیاز‌ها انجام دهیم». در پایان از مرتضی فرهادی، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا قائمی‌نیا، عبدالمجید نقره‌کار، فاطمه جواهری، عبدالحسین آذرنگ، فرزین غفوری، آرش نصراصفهانی، لیلا اردبیلی و اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران به عنوان صاحبان آثار برتر در پانزدهمین جشنواره فرهنگی سال با اهدای لوح و تندیس تقدیر به عمل آمد.

 واکنش وزیر ارشاد به برپایی  فشن شوی مختلط در تهران
سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به برپایی فشن شوی مختلط در لواسانات تهران واکنش نشان داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران درباره حواشی برگزاری فشن شو در لواسان گفت: این جریان به ما ربطی نداشت؛ یک تالار خصوصی بدون مجوز این کار را انجام داده بود که مسؤولانش پس از آن ماجرا احضار شده و مورد بازخواست قرار گرفتند. قطعاً همیشه تخلفاتی وجود دارد که بدون آگاهی مسؤولان انجام می‌شود؛ مهم این است که چطور با این تخلف‌ها برخورد شود.

انتصاب مسؤول جدید  بنیاد فرهنگی روایت فتح
طی حکمی مسؤول بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب و جایگزین محمد حبیبی شد. به گزارش «وطن‌امروز»، طی حکمی از سوی غلامحسین غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفان، مسؤول بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب و جایگزین محمد حبیبی شد. سیدمحمدیاشار نادری به عنوان مسؤول بنیاد فرهنگی روایت فتح فعالیت خود را در این بنیاد آغاز کرد. بنیاد فرهنگی روایت فتح متولی جشنواره‌های بین‌المللی فیلم «مقاومت»، جشنواره تئاتر «مقاومت» و جشنواره «هنر مقاومت» است و در حوزه‌های تئاتر و هنرهای نمایشی، مستند، سینما، هنرهای تجسمی، ادبیات و رسانه فعالیت دارد.


مخالفت اسپیلبرگ  با حضور نت‌فلیکس در اسکار
استیون اسپیلبرگ که مخالف ورود محتواهای سینمایی نت‌فلیکس به بخش رقابتی اسکار بوده،‌ معتقد است فیلم‌های این ابررسانه اینترنتی واجد حضور در جوایز «اِمی» است، نه اسکار. به گزارش فارس به نقل از ورایتی، استیون اسپیلبرگ که مخالف ورود محتواهای سینمایی نت‌فلیکس به بخش رقابتی اسکار است در نشست بعدی آکادمی در مقام مدیر بخش کارگردانان اسکار به این موضوع می‌پردازد. وی در مقام رئیس بخش کارگردانان آکادمی اسکار از تغییرات اعمال شده در قوانین اجلاس سالانه حمایت می‌کند. اسپیلبرگ همواره نگرانی خود را از تفاوت بین انتشار اینترنتی محتواهای سینمایی با اکران در سالن سینماها ابراز کرده و معتقد است که محتواهای تولید شده توسط نت‌فلیکس نباید در بخش رقابتی اسکار قرار گیرد. او در حمایت از این مساله کمپینی راه‌اندازی کرده است. این کارگردان اسطوره‌ای هالیوود معتقد است که فیلم‌های نت‌فلیکس فقط باید واجد شرایط شرکت در بخش رقابتی «اِمی» باشد نه اسکار.
 


Page Generated in 0/0060 sec