printlogo


کد خبر: 207227تاریخ: 1397/12/13 00:00
سرخابی‌ها و دردسر جدیدی به اسم ورزشگاه آزادی
کوچ اجباری به تختی

پرسپولیس و استقلال برای هر بازی ۱۲۰میلیون تومان به ورزشگاه آزادی پرداخت می‌کنند. بعد شرکت توسعه و تجهیز وابسته به وزارت ورزش تبلیغات بدون هماهنگی با سازمان لیگ درج می‌کند و فتاحی هم که به قول عرب زورش به شرکت توسعه نمی‌رسد ساعتی قبل از بازی با پدیده تیم پرسپولیس را تهدید به لغو بازی و بعد هم جریمه سنگین می‌کند و حالا هم آزادی اعلام کرده سرخابی‌ها چون بدهی دارند سازمان لیگ نمی‌تواند تبلیغاتی درج کند و این دو باشگاه هم باید بروند ورزشگاه تختی.کاملا مشخص است که ماجرای اصلی جنگ تبلیغاتی سازمان لیگ و ورزشگاه آزادی است و در کنارش هم بدهی‌ها، اما این وسط سرخابی‌ها هستند که درگیر اختلافات طرفین شده‌اند. سازمان لیگ تبلیغات در استادیوم‌ها را در انحصار خود به عنوان مجری باشگاه‌ها و در اختیار مجری و پیمانکار طرف قرارداد خود می‌داند و مجموعه آزادی هم این حق را برای خود قایل  شده تبلیغاتی در بخشی از استادیوم درج کند و حالا که سازمان لیگ مقابله می‌کند، آزادی هم پاتک‌های خودش را می‌زند و از ابزاری که در اختیار دارد همچون ممنوعیت درج تبلیغات از یک ‌سو و از سویی دیگر هم تهدید به کوچ دادن سرخابی‌ها به ورزشگاهی دیگر یعنی تختی بهره می‌برد.
در این میان کدام بازی‌ها را می‌شود در تختی برگزار کرد؟ بازی روز سه‌شنبه پرسپولیس مقابل پاختاکور را یا داربی دهم فروردین را؟ شاید ورزشگاه آزادی بخواهد حتی در داربی و بازی‌های آسیایی سرخابی‌ها هم مانع از درج تبلیغات سازمان لیگ شود آن وقت AFC چه می‌گوید؟ نمی‌گوید تبلیغات شرکت‌های بین‌المللی طرف قرارداد با کنفدراسیون باید کجا درج شود؟ همه اینها یعنی این منازعه سرانجامی جز مصالحه ندارد اما چه کسی است که نداند در فوتبال ما انرژی‌ مدام به‌خاطر اختلافات هدر می‌رود، به جای اینکه در ساختار‌سازی و افزایش درآمدهای باشگاه‌ها و اتفاقات اینچنینی صرف شود؟
از سوی دیگر طبیعی است مدیریت ورزشگاه آزادی حق خود را بخواهد اما نمی‌تواند از سرخابی‌ها حق اجاره بگیرد و بعد بسیاری از بخش‌های استادیوم به گفته مدیران همه این سالیان 2 باشگاه، در اختیار آنها نباشد یا ورزشگاه تبلیغاتی درج کند که تمرکز تیم و مدیر باشگاه را یک ساعت مانده به بازی به هم بریزد و قصه‌های دیگر. این تهدید هم شبیه احکام کسر امتیاز از تیم‌ها به خاطر بدهی به مربی و بازیکن است که فدراسیون صادر می‌کند، هر چند که در نهایت این مطالبات از محل درآمدهای سرخابی‌ها در سازمان لیگ وصول خواهد شد که البته تاکنون هم این گونه پرداخت می‌شده و جنگ تبلیغاتی هم به گونه‌ای حل و فصل می‌شود اما امیدواریم اینگونه نباشد که سازمان لیگ و مجموعه آزادی کارشان به جایی برسد که AFC هم سر از چرایی این اختلالات درآورد، آن وقت است که فوتبال ما حسابی متضرر خواهد شد، چرا که تبلیغات دور زمین یکی از منابع درآمدی باشگاه‌هاست و باشگاه‌ها هم حق آن را به سازمان لیگ واگذار کرده‌اند.


Page Generated in 0/0059 sec