printlogo


کد خبر: 207228تاریخ: 1397/12/13 00:00
حواشی زیاد این روزهای فوتبال
حاشیه گرم‌‌‌‌‌‌تر از متن

زهره فلاح‌زاده: هفته گذشته تا دل‌تان بخواهد اتفاقات عجیب و غریبی از سوی فوتبالی‌ها رخ داد که هر طرف آن را بگیری به باشگاه استقلال می‌رسد. اولین اتفاق مربوط می‌شود به زد و خورد علیرضا حقیقی، سنگربان سابق تیم‌‌های ملی و پرسپولیس با علی خطیر، معاون باشگاه استقلال. این اتفاق در حالی رخ داد که حقیقی به همراه مربی خود مشغول تمرین در ورزشگاه انقلاب بود و خطیر برای آماده‌سازی زمین چمن این مجموعه برای انجام تمرینات تیم استقلال از طرف باشگاه در محل حضور داشته است. پس از گله‌مندی حقیقی و مربی‌اش بابت حضور معاون باشگاه استقلال در ورزشگاه، بحث بالا می‌گیرد و حقیقی با سر به بینی خطیر ضربه شدیدی وارد می‌کند که بینی معاون آبی‌ها از چند جا شکسته می‌شود. پس از آن حقیقی بازداشت و خطیر روانه بیمارستان جهت جراحی بینی می‌شود. اما چند ساعت نمی‌گذرد که دروازه‌بان سابق پرسپولیس با قید وثیقه آزاد می‌شود و بعد از آن هم ماجرا را تکذیب می‌کند. حقیقی در اظهاراتش می‌گوید خطیر به مادر او و تیم پرسپولیس توهین کرده است. اما آیا باید به هر دلیلی گلر سابق پرسپولیس چنین حرکت زشتی را انجام دهد؟ نکته جالب اینکه بعد از چند روز حقیقی از سوی کمیته اخلاق تا اطلاع ثانوی از هر گونه فعالیت ورزشی محروم می‌شود اما حقیقی مگر در تیمی حضور دارد که بخواهد دوران محرومیتش را سپری کند؟ قانون در این مواقع چه می‌گوید؟
اما اتفاق دوم درست بعد از برد پرگل استقلالی‌ها مقابل فولادی‌ها رقم خورد. فرهاد مجیدی هنگام بازگشت از فرودگاه و در حالی که قصد رفتن به منزلش را داشته، خودروی او به دلیل سرعت غیرمجاز از سوی پلیس راهور متوقف می‌شود و فرهاد هم لحن صحبت مأمور به دلش نمی‌نشیند و از ماجرا فیلم می‌گیرد. در فیلم منتشر شده صحبت از تست الکل دادن مربی تیم و سرعت غیرمجاز او بوده که فرهاد ابتدا از قبول آن امتناع می‌کند و سپس خودروی او به پارکینگ منتقل می‌شود.
فرهاد مجیدی به عنوان شهروندی که در شهر تردد دارد باید تابع قوانین باشد و بدون جدا کردن خودش از مردم، اشتباهش را بپذیرد. حالا گفته شده به دلیل پخش فیلم از سوی مجیدی، او جریمه خواهد شد. باید منتظر بمانیم و ببینیم در روزهای آتی چه اتفاقی در این‌باره رخ می‌دهد.
اما سومین اتفاق تلخ برای آبی‌ها محرومیت گادوین منشا، مهاجم جدید آنها بود.
پس از گلزنی منشا برای نخستین‌بار برای استقلال در بازی با فولاد و برد این تیم، فیلمی از مهاجم استقلال پخش شد که وی در حالی که از بین طرفداران پرشمار این تیم در حال عبور بوده به سوی یکی از هواداران حمله‌ور می‌شود. اما ماجرا از چه قرار بود؟
به گفته فتحی، مدیرعامل استقلال، به مهاجم استقلال تعرض شده و موی او را هم کشیده‌اند. منشا که از این حرکت عصبانی شده بود قصد برخورد فیزیکی با فرد خاطی را داشته که البته دست او به هوادار نمی‌رسد و ضربه‌ای وارد نمی‌شود.
2 روز بعد درست زمانی که استقلال برای بازی در لیگ قهرمانان آماده سفر به دوحه قطر بود، خبری از کمیته اخلاق، استقلالی‌ها را شوکه می‌کند؛ خبر محرومیت منشا تا اطلاع ثانوی.
البته تورک، رئیس کمیته اخلاق در این بین به اشتباه از محرومیت مهاجم آفریقایی‌تبار آبی‌ها در بازی در لیگ قهرمانان و مقابل الدحیل خبر می‌دهد که البته بعد از تصحیح خبر خود مبنی بر اینکه بازی‌های آسیایی ارتباطی به بازی‌های لیگ و جریمه شدن منشا ندارد، کمی هواداران دل‌نگران آبی را آرام می‌کند.
چند نکته درباره محرومیت منشا وجود دارد.
1- اعضای کمیته اخلاق جز فیلم درگیری منشا که به دست عموم هم رسیده، مدرک دیگری برای محکوم و محروم کردن او دارند؟
2- روز جمعه که تعطیل بوده، روز شنبه چطور آنها سریع پرونده را بررسی و منشا را محروم کردند؟!
چطور در مواقع دیگر دلیل دیر صادر شدن حکم بازیکن همین تعطیلات رسمی و عدم رسیدگی به پرونده ها عنوان می‌شود؟
3- رئیس کمیته اخلاق قانون را نمی‌دانسته که ابتدا رأی به محرومیت منشا در بازی با الدحیل می‌دهد؟
4- آیا همه مقابل قانون برابرند یا با توبیخ و گرفتن تعهد از برخی بازیکنان در موارد مشابه سر و ته ماجرا را هم می‌آورند؟
البته در اینکه منشا نباید واکنشی نشان می‌داد شکی نیست اما بسیاری‌ از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند و در صادر شدن احکام توسط کمیته‌های اخلاق و انضباطی تأثیرگذار هستند. حالا استقلال در حالی به مصاف الدحیل پرمهره می‌رود که مربی، مهاجم و معاون آنها درگیر حواشی عجیب و غریبی شده‌اند؛ اتفاقاتی که می‌تواند آرامش تیم‌ را در آستانه چنین بازی مهمی، آن‌ هم پس از بردهای پرگل و شیرین برهم بزند.


Page Generated in 0/0055 sec