printlogo


کد خبر: 207239تاریخ: 1397/12/13 00:00
نبض جامعه

رئیس سازمان امداد و نجات اعلام کرد
5  کشته و 20 مصدوم به دلیل وقوع کولاک
رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به فوت 5 نفر به دلیل وقوع سیلاب و کولاک در کشور، گفت: بیش از 19 هزار نفر در 220 شهر، روستا و محور کوهستانی امدادرسانی شدند.
مرتضی سلیمی در ارتباط با جزئیات وقوع برف و کولاک و سیل در کشور در 4 روز گذشته، به فارس اظهار داشت: استان‌های یزد، همدان، هرمزگان، مازندران، لرستان، گلستان، کهگیلویه‌ و بویراحمد، کرمانشاه، کرمان، کردستان، قزوین، فارس، سیستان ‌و بلوچستان، چهارمحال ‌و بختیاری، خراسان‌جنوبی، خوزستان، زنجان، ایلام، ‌البرز،‌ اصفهان، اردبیل، آذربایجان‌شرقی و غربی متأثر از این حادثه شدند که بیش از 19 هزار و 700 نفر در 220 شهر، روستا و محور کوهستانی امدادرسانی شده و 1380 نفر اسکان اضطراری یافتند. رئیس سازمان امداد و نجات گفت: متأسفانه 5 نفر به دلیل این حادثه جان خود را از دست دادند که 4 نفر به  دلیل وقوع سیلاب در سیستان‌وبلوچستان و یک نفر به دلیل وقوع بهمن در آذربایجان‌غربی بوده است. همچنین 20 نفر مصدوم شدند که توسط نیروهای امدادی به مراکز درمانی منتقل یا به صورت سرپایی مداوا شدند.

اعلام 17 فرآورده  تبلیغی ماهواره‌ای غیرمجاز
سخنگوی سازمان غذا و دارو اسامی ۱۷‌فرآورده غیرمجاز را که به صورت گسترده در شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شوند اعلام کرد. کیانوش جهانپور با اشاره به گزارش اداره کل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو درباره تبلیغات ماهواره‌ای محصولات سلامت‌محور، به ایسنا تاکید کرد تبلیغات پیامکی برای عموم و ماهواره‌ای فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل‌های تغذیه‌ای طبق ضوابط جاری ممنوع است. جهانپور با بیان اینکه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در بحث سلامت مردم اغماضی نخواهند داشت، تاکید کرد: لذا ضمن اطلاع‌رسانی به مردم، از دستگاه‌های ذی‌ربط نیز درخواست داریم به منظور حفظ سلامت مصرف‌کنندگان فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل، اقدام لازم را در این باره انجام دهند. گفتنی است بر اساس اعلام سخنگوی سازمان غذا و دارو، فرآورده‌هایی که هیچ‌گونه مجوزی اعم از تولید، واردات، توزیع، ‌ عرضه و تبلیغات را از اداره کل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو ندارند، به شرح جدول زیر است.


Page Generated in 0/0054 sec