printlogo


کد خبر: 207247تاریخ: 1397/12/13 00:00
اخبار

فروش 17 درصد زیر قیمت بازار میوه تنظیم بازار شب عید
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: 70 هزار تن سیب و پرتقال 17 درصد زیر قیمت بازار در ایام عید توزیع می‌شود و برای تامین هیچ نیازی به واردات نیست. به گزارش فارس،‌ حسین شیرزاد در مراسم افتتاحیه نمایشگاه «4 دهه دستاوردهای کشاورزی» درباره تنظیم بازار میوه شب عید اظهار داشت: کمیته‌های راهبردی تنظیم بازار تشکیل شد و بر اساس مصوبات این کمیته‌ها، ۳۰ هزار تن سیب درختی به طور کامل خریداری و به استان‌ها حمل شده است. وی ادامه داد: در کنار این ذخیره‌سازی، ۶ هزار تن ذخایر احتیاطی سیب در نظر گرفته شده که در ۵ کلانشهر ذخیره شده است. معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه میوه‌های تنظیم بازاری حدود ۱۲ تا ۱۷ درصد زیر قیمت بازار عرضه می‌شود، گفت: این عرضه مطابق قیمتی که ستاد تنظیم بازار تا هفته آخر اسفند اعلام می‌کند، انجام خواهد شد. شیرزاد تصریح کرد: میوه‌های تنظیم بازاری در مراکز مستقیم عرضه ستاد تنظیم بازار، غرفه‌های میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های تعاونی مصرف، عرضه خواهد شد.

مستمری از کار افتادگی و بازنشستگی برای قالیبافان
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف می‌گوید با واگذاری کارگزاری بیمه اجتماعی به این اتحادیه، بافندگان فرش بدون نیاز به داشتن گواهی فنی و حرفه‌ای می‌توانند از مزایای بیمه از کار افتادگی و بازنشستگی بهره‌مند شوند. عبدالله بهرامی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به دنبال فراهم کردن امکان عضویت قالیبافان در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر و در مراسمی با حضور مدیرعامل این صندوق و رئیس مرکز ملی فرش، کارگزاری بیمه اجتماعی به اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف واگذار شد تا تولید‌کنندگان فرش دستباف و بافندگان از طریق اتحادیه به عضویت صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در‌آیند. وی ادامه داد: این طرح به شکل آزمایشی از هفته گذشته در تهران آغاز شده است و همه بافندگان بدون داشتن گواهی فنی و حرفه‌ای یا بازدید بازرس تأمین اجتماعی برای حضور در منزل می‌توانند از این بیمه که شامل مستمری از کار افتادگی و بازنشستگی هم می‌شود برخوردار شوند. بهرامی اضافه کرد: این طرح از زنان خانه‌داری که در داخل منزل کار قالیبافی انجام می‌دهند نیز حمایت می‌کند و فرآیند آن به این نحو است که متقاضیان باید با ورود به سایت اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف (TAAVON.CO) از داخل منزل و بدون پرداخت هزینه اضافی مراحل ثبت‌نام خود را تکمیل و هزینه بیمه در طول یک سال را پرداخت کنند. مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف درباره میزان پرداخت حق بیمه نیز گفت‌: بهره‌مندی از بیمه اجتماعی نیازمند داشتن شرط سنی زیر ۵۰ سال است و افراد می‌توانند از ۲۵۰ هزار تومان تا ۶۰۰ هزار تومان در سال خود را بیمه کنند و بر اساس میزان درآمدی که دارند، تعیین کنند چقدر می‌توانند حق بیمه بپردازند.

خدمات فرودگاه امام در نوروز گران نمی‌شود
سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با اعلام اینکه ۸۵ تا ۹۰ درصد تجهیزات و اقلام استفاده شده در ترمینال سلام ساخت داخل است، گفت: کرایه تاکسی‌ها بالا نمی‌رود و ما هیچ برنامه‌ای برای گران کردن خدماتی چون حمل‌ونقل، غرفه‌ها و... نداریم. به گزارش تسنیم، علی رستمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ترمینال سلام آماده افتتاح است، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه میزان از تجهیزات این ترمینال تولید داخل است، اظهار کرد:‌ 85 تا 90 درصد تجهیزات و اقلامی که در ترمینال سلام مورد استفاده قرار گرفته تولید داخل است. وی در پاسخ به اینکه این پروژه چه زمانی آماده افتتاح است، تصریح کرد: در حال برنامه‌ریزی برای انجام پروازهای «شب عید» هستیم،  همانگونه که وزیر اعلام کردند فصل بهار ترمینال سلام افتتاح می‌شود. وی همچنین درباره هزینه تمام‌شده این پروژه افزود:‌ در حال جمع‌بندی این مساله هستیم؛ بخشی از کار سرمایه‌گذاری بوده، بخشی از قبل اجرا شده و برای بخشی از پروژه نیز قرارداد محوطه‌سازی داشته‌ایم. ان‌شاءالله بزودی رقم هزینه شده برای ساخت این ترمینال را اعلام می‌کنیم.


Page Generated in 0/0062 sec