printlogo


کد خبر: 207248تاریخ: 1397/12/13 00:00
اخبار

 افزایش تا بیش از 300 درصدی قیمت قطعات خودرو
رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با تأکید بر اینکه متأسفانه قیمت قطعات تا بیش از ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: قیمت قطعات بسیار بالا رفته و برای مردم تعویض آنها به صرفه نیست. علیرضا نیک‌آیین در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه در شب عید با افزایش تقاضا برای خرید قطعات خودرو روبه‌رو هستیم، اظهار داشت: متأسفانه در این شرایط وفور قطعات بی‌کیفیت و تقلبی در بازار بسیار است به نحوی که تعداد تعمیرات خودرو به حد بالایی رسیده است. رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو گفت: متأسفانه با استفاده از تجهیزات پیشرفته علامت‌هایی روی قطعات حک می‌کنند که مصرف‌کننده به هیچ عنوان نمی‌تواند قطعه بی‌کیفیت را شناسایی کند.
وی با تأکید بر اینکه متأسفانه قیمت قطعات تا بیش از 300 درصد افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: یاتاقان برای کامیون از یک میلیون و 500 هزار تومان به 8 میلیون تومان رسیده است، جالب اینکه با همین قیمت نیز مصرف‌کننده به زحمت می‌تواند این قطعه را در بازار پیدا کند.

شکر دولتی به دست همه نمی‌رسد
دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: شکر ۷۰ درصد گران شده است و شکری که توسط شرکت بازرگانی دولتی و با نرخ مصوب توزیع می‌شود، به دست همه نمی‌رسد. قاسمعلی حسنی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: سوءمدیریت‌ها باعث شده قیمت شکر در بازار افزایش یابد. وی افزود: قیمت عمده‌فروشی هر کیلوگرم شکر روی تریلی به 5600 تومان و در سطح عمده‌فروشی به 6 هزار تومان تا 6200 تومان رسیده، این در حالی است که در چند ماه گذشته این محصول کمتر از 3000 تومان قیمت داشت. دبیرکل اتحادیه بنکداران غذایی با بیان اینکه ارز 4200 تومانی آفت مواد غذایی شده است، گفت: قیمت شکر ظرف 3 ماه حدود 70 درصد افزایش یافت که بخش خصوصی دخالتی در این افزایش قیمت ندارد. وی درباره دلایل افزایش قیمت شکر گفت: شکری که توسط شرکت بازرگانی دولتی توزیع می‌شود به دست همه نمی‌رسد و با انحصار همراه شده است.  

کاهش یک میلیون تومانی قیمت‌ برخی خودرو‌ها در بازار
گزارش‌ها از بازار خودرو حکایت از رکود خرید و فروش معاملات و کاهش یک میلیون تومانی قیمت تعدادی از خودروهای داخلی دارد. به گزارش تسنیم، در بازار دیروز خرید و فروش خودرو سمند EF7 با قیمت 86 میلیون و 500 هزار تومان، چانگان با قیمت 175 میلیون تومان، 207 اتوماتیک با قیمت 135 میلیون تومان، ساینا دنده‌ای با قیمت 61 میلیون و 500 هزار تومان و پژو 206 صندوقدار با قیمت 98 میلیون تومان به فروش رسید. علاوه بر این پراید 111 هم دیروز 51 میلیون تومان، پژو 206 تیپ 2 با قیمت 81 میلیون تومان، پژو206 تیپ 5 با قیمت 93 میلیون تومان، استپ‌وی 162 میلیون تومان و H30 118 میلیون و 800 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت.

تعویض موتوسیکلت پستچی‌ها از فروردین آینده
مدیرعامل شرکت ملی پست از آغاز نوسازی ناوگان موتوسیکلت موزعین از فروردین ماه آینده خبر داد و گفت: برای تهیه موتوسیکلت‌ها تسهیلات ارائه خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پست، حسین نعمتی استفاده از توان داخلی صنایع با حمایت منابع قرض‌الحسنه بانکی و رعایت استانداردهای زیست‌محیطی را از مزیت‌های اصلی نوسازی ناوگان حمل و نقل شرکت ملی پست دانست. وی افزود: نوسازی ناوگان موتوسیکلت موزعین به عنوان اصلی‌ترین عاملان توزیع مرسولات پستی، موضوع تفاهمنامه سه‌جانبه بین شرکت ملی پست، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و شرکت تولیدی نیرو محرکه شد.
وی درباره مزیت‌های دریافت این موتوسیکلت‌ها گفت: به منظور کاهش فشار اقتصادی به موزعین شبکه پستی، مقرر شد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، به مبلغ قیمت تمام شده موتوسیکلت با کارمزد 4 درصد و اقساط 24 ماهه وام پرداخت کند.


Page Generated in 0/0052 sec