printlogo


کد خبر: 207251تاریخ: 1397/12/13 00:00
اخبار

دیدار آیت‌الله خامنه‌‎ای و اسد دیدار برندگان بر توطئه بزرگ بود
نایب‌رئیس شورای اجرایی حزب‌الله ضمن بی‌تأثیر خواندن اقدام اخیر انگلیس علیه این جنبش، افزود: دیدار رهبر انقلاب اسلامی و رئیس‌جمهور سوریه دیدار برندگان بود. به گزارش فارس، «علی دعموش» اعلام کرد دیدار آیت‌الله «سیدعلی خامنه‌‌ای» رهبر انقلاب و «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه در تهران دیدار پیروزمندان بود، کسانی که با مقاومت، ایستادگی و فداکاری موفق شدند پروژه ساقط کردن (نظام) سوریه با توطئه بزرگ را کنار بزنند؛ توطئه‌ای که سوریه، کشورها و ملت‌های منطقه را هدف قرار داده بود. دعموش تصریح کرد: محور مقاومت تا نابودی تروریسم و تحقق پیروزی کامل به مسیر خود ادامه خواهد داد، همچنین مقاومت در لبنان ثابت و قدرتمند باقی می‌ماند و به حجم توانایی خود برای مقابله با چالش‌ها و تهدیدهای اسرائیلی خواهد افزود؛ فشارها، تحریم‌ها، تحریک‌آفرینی‌ها و قرار دادن [حزب‌الله] در لیست تروریسم مانع از ادامه مسیر مقاومت نمی‌شود. وی در ادامه تأکید کرد: تصمیم انگلیس در قرار دادن حزب‌الله در لیست گروه‌های تروریستی باعث سست شدن مقاومت برای ادامه مسیرش در دفاع از لبنان مقابل تهدیدات و طمع‌های رژیم اسرائیل نمی‌شود، همچنین باعث نگرانی یا ترس مقاومت هم نخواهد شد.

بیانیه «گام دوم» از اسناد بالادستی در سیاست‌های کلی نظام است
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیانیه گام دوم انقلاب را از جمله اسناد بالادستی دانست که در سیاست‌های کلی نظام به عنوان مبنا مورد استفاده قرار می‌گیرد. محسن رضایی در گفت‌وگو با مهر، درباره عملی شدن بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار کرد: بیانیه گام دوم رهبر انقلاب سنگ‌بنایی برای سیاست‌گذاری کلان کشور خواهد بود. وی ادامه داد: ما سعی خواهیم کرد یکی از مبانی سیاست‌های کلی نظام را بیانیه «گام دوم» مقام معظم رهبری قرار دهیم. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا مقرر است درباره بیانیه فصل جدیدی از سیاست‌گذاری‌ها در مجمع شکل گیرد؟ گفت: همانطور که قانون اساسی و اسناد بالادستی مبنای سیاست‌های کلی نظام است، این بیانیه هم یکی از اسناد بالادستی خواهد بود که در سیاست‌های کلی مؤثر است.

ایزدی در نشست «آمریکا در مسیر افول»:
امروز تمام آمریکایی‌ها به افول خود اجماع دارند
عضو هیات علمی دانشکده مطالعات جهان گفت: کسی در آمریکا نیست که در مباحث موقعیت آمریکا ورود کند و اجماع به افول آمریکا نداشته باشد. به گزارش مهر، فواد ایزدی در نشست علمی «آمریکا در مسیر افول»  که عصر دیروز به همت موسسه پژوهشی - فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: واقعیت این است که کسی را در آمریکا نداریم که در مباحث موقعیت آمریکا ورود کند و اجماع به افول آمریکا نداشته باشد و این اتفاق نظر بین نخبگان و مردم آمریکا وجود دارد و ترامپ با وعده بازگرداندن آمریکا به وضعیت سابق در انتخابات برنده شد. وی خاطرنشان کرد: اجماع به افول آمریکا به نهادهای امنیتی آمریکا هم کشیده شده است و پژوهش «گلوبال ترندز ۲۰۳۰» بر اساس آینده‌پژوهشی نشان می‌دهد در ۱۱ سال آینده هیچ کشور بزرگ دیگری قدرت هژمونیک نخواهد بود و انتشار قدرت میان دولت‌ها بر شبکه‌های غیررسمی تأثیرگذار خواهد بود. عضو هیات علمی دانشکده مطالعات جهان با اشاره به گرسنگی ۱۳ درصد خانوارهای آمریکایی گفت: این آمار شامل ۴۰ میلیون آمریکایی می‌شود و ۲ هزار و ۹۷۵ نفر دسترسی به آب آشامیدنی بهداشتی نداشتند و در سال ۲۰۱۶ جان خود را از دست دادند.

تشییع پیکر شهدای مرزبانی در میرجاوه
با حضور فرمانده مرزبانی ناجا، پیکرهای ۳ شهید مرزبانی که گرفتار سیل شده بودند، در میرجاوه تشییع شد. به گزارش فارس، ظهر دیروز با حضور سردار قاسم رضایی، فرمانده مرزبانی ناجا، پیکر شهدای مرزبانی در میرجاوه تشییع شد. روز شنبه به دنبال وقوع سیلاب در برجک شماره 2 پاسگاه ۹۳ هنگ مرزی میرجاوه، گروهبان یکم شهید محمد نوری، سرباز وظیفه شهید علی هلاکویی و سرباز وظیفه شهید مجتبی یزدان‌پناه گرفتار سیل شده و به شهادت رسیدند. پیکر این شهدا دیروز پس از تشییع در زاهدان به زادگاه‌شان در زابل، گرگان و مشهد منتقل شد.
 


Page Generated in 0/0048 sec