printlogo


کد خبر: 207285تاریخ: 1397/12/14 00:00
اخبار

فراز و فرود 2500 واحدی بورس
بازیگران بازار سرمایه دیروز به‌رغم کاهش نماگر اصلی، شاهد رشد شاخص کل هم‌وزن بودند. جذب نقدینگی به نسبت بالای سهم‌های قندی و سیمانی در کنار برخی سهم‌های کوچک دیگر سبب این رشد شد اما بزرگان بازار همچنان بازیگر اصلی هستند و بازار را در دست دارند. به گزارش «وطن امروز»، دیروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۲۰۴ واحد افت کرد و به رقم ۱۶۴ هزار و ۲۳۸ واحد رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن با ۲۹ واحد افزایش به رقم ۳۰ هزار و ۹۰۶ واحد دست پیدا کرد. شاخص آزاد شناور نیز با ۲۷۰ واحد کاهش تا رقم ۱۸۳ هزار و ۶۹۹ واحد پایین رفت.
 در عین حال شاخص بازار اول هم با ۳۱۴ واحد پایین آمد و به رقم ۱۲۳ هزار و ۴۹۵ واحد رسید اما شاخص بازار دوم با رشد ۳۶۹ واحدی روبه‌رو شد و عدد ۳۱۵ هزار و ۲۷۶ واحد را تجربه کرد. در همین حال شاخص کل بورس در یک هفته گذشته فراز و فرود 2500 واحدی داشته است به طوری‌که این عدد در 4 اسفند بالغ ‌بر 164267 واحد بوده که در 6 اسفند با افزایش 2526 واحدی به 166793 رسیده است.



پرونده شرکت‌های بهمن‌موتور و کرمان‌موتور در  تعزیرات
«به عرضه‌کنندگان و خودروسازهایی که تعهدات معوق دارند بویژه خودروسازان کرمان موتور و کارمانیا تذکر می‌دهیم  در اسرع وقت نسبت به ایفای تعهدات خود برابر قرارداد و وفق ماده 4 قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو اقدام کنند و اگر این خودروسازان تا 3 روز دیگر نسبت به این تذکر اقدام نکنند، طبق قانون با آنها برخورد می‌شود». رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با بیان این مطلب از ارسال پرونده خودروساز‌های بهمن‌موتور و کرمان‌موتور به تعزیرات خبر داد.
عباس تابش افزود: پرونده خودروسازی بهمن موتور به‌دلیل عدم ایفای تعهدات تحویل بسترن و هاوال حدود 10 روز پیش به تعزیرات ارسال شده است. وی درباره بازار نیز با بیان اینکه طرح ویژه نظارت آغاز شده است، گفت: با توجه به اعلام وزارت جهاد کشاورزی و شرکت بازرگانی دولتی ایران، شکر به اندازه کافی به همه استان‌ها تخصیص داده شده است و اگر استان‌ها به شکر مازاد هم نیاز داشته باشند، شرکت بازرگانی دولتی ایران و وزارت جهاد کشاورزی آمادگی تخصیص دوباره را به این استان‌ها دارند و از استانداران تقاضا دارم به عنوان مسؤولان تنظیم بازار نسبت به جذب و نظارت بر توزیع این کالا دستورات لازم را صادر کنند. تابش با اشاره به اینکه توزیع شکر از هفته گذشته آغاز شده است، عنوان کرد: شکر برای صنوف، صنعت و خانوار تامین شده است و ما هیچ محدودیتی در عرضه شکر با قیمت مصوب نداریم و انتظار ما از اصناف این است که با توجه به این عرضه سریعا نسبت به عرضه در فرآیند و براساس مصوبات قیمت اقدام کنند. وی همچنین درباره عرضه مرغ با مصوبه تنظیم بازار به قیمت 11 هزار و 500 تومان گفت: این قیمت مورد توافق وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت جهاد کشاورزی و بخش خصوصی مربوطه است و در استان‌ها فرآیند را از مرغداری آغاز و تا عرضه کنترل می‌کنیم و هر عاملی که قیمت مصوب را رعایت نکرده باشد، تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.
تابش به اصناف و کسانی که در فرآیند تجارت کالاهای شب عید مردم هستند، یادآور شد: برای بازرسان داشتن فاکتور خرید از فروشنده قبلی الزام است و چنانچه تخلفی انجام شده باشد و کسی اعلام کند فاکتور خرید ندارد، کل تخلف را برای آن حلقه منظور می‌کنیم و به کسانی که در حلقه‌های تامین و توزیع فعال هستند اعلام می‌کنم به طور حتم در زمان تحویل کالا، فاکتور خرید هم همراه داشته باشند.
 


Page Generated in 0/0049 sec