printlogo


کد خبر: 207312تاریخ: 1397/12/14 00:00
پرسپولیس میزبان پاختاکور است استقلال میهمان الدحیل
گام اول در آسیا

امشب شب خاصی برای نمایندگان فوتبال ایران است. پرسپولیس در تهران میزبان پاختاکور ازبکستان است و کمی بعدتر استقلال در شبی سخت و دشوار باید میهمان الدحیل در قطر باشد. پرسپولیس در اولین مسابقه مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹ امروز به مصاف تیم پاختاکور ازبکستان می‌رود. نایب‌قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ از  ساعت ۱۸:۳۰ امروز در ورزشگاه آزادی میزبان تیم پاختاکور ازبکستان است؛ تیمی که از مرحله پلی‌آف صعود کرده اما حریف آسانی نخواهد بود بویژه اینکه ازبک‌ها مقابل پرسپولیس انگیزه‌های زیادی برای بازی دارند و می‌خواهند در اولین مسابقه‌ گروهی از نایب‌قهرمان آسیا امتیاز بگیرند. پاختاکور در لیگ ازبکستان از ۵ مسابقه 3 برد، یک باخت و یک مساوی دارد و در آخرین بازی‌اش تیم بنیادکار را ۴ بر صفر شکست داده است. پرسپولیس هم صدرنشین لیگ برتر ایران است. هرچند هنوز آن تیم رویایی فصل قبل نشده و بازیکنان جدید نیاز به زمان دارند تا به هماهنگی برسند. نقطه قوت پرسپولیس روی سکوهاست، جایی که هواداران پرشمار و پرشور این تیم یکدل و یکصدا تیم‌شان را تشویق می‌کنند و یار دوازدهم شاگردان برانکو هستند. با این حال هواداران پرسپولیس باید بدانند با پرتاب کوچک‌ترین چیزی به سمت میدان مسابقه ممکن است از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا با جریمه یا محرومیتی سنگین مواجه شوند زیرا ممکن است محرومیت تعلیقی پرسپولیس از سوی کمیته انضباطی AFC به اجرا گذاشته شود. باشگاه پرسپولیس هم قطعا حواسش خواهد بود بیش از اندازه ظرفیت ورزشگاه بلیت‌فروشی نکند زیرا در صورت حضور تماشاگران روی پله‌ها و راهروهای ورزشگاه
باز هم جریمه مالی در کمین پرسپولیس خواهد بود. پرسپولیس در بازی مقابل نفت مسجدسلیمان 2 جین بازیکن مصدوم داشت که احتمال دارد آنها برای این مسابقه آماده شوند و کامیابی‌نیا را دوباره در ترکیب اصلی پرسپولیس ببینیم. در دیگر مسابقه این گروه تیم الاهلی عربستان از ساعت ۲۰:۴۵میزبان السد قطر است.
شب سخت آبی‌ها در قطر
امشب همچنین استقلال هم در اولین دیدارش در لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۱۸:۴۵ در قطر به مصاف تیم الدحیل خواهد رفت. الدحیل یکی از تیم‌های قدرتمند قطر محسوب می‌شود با این حال الدحیل فصل گذشته ۳ بر یک مقابل پرسپولیس شکست خورد و یکی از آن گل‌ها را هم گادوین منشا زد که امروز عضو تیم استقلال است. بنابراین منشا بهتر از همه استقلالی‌ها این تیم را می‌شناسد. استقلال با 2 قهرمانی در آسیا تنها تیم دوستاره فوتبال ایران است که این روزها در شرایط ایده‌آلی قرار دارد؛ تیمی هماهنگ و بی‌رحم که خط حمله‌اش قابل کنترل نیست. مهار مهاجمان زهردار آبی‌ها سخت‌ترین کار برای مدافعان الدحیل خواهد بود. پاتوسی، منشا و ایسما مثلث وحشت آبی‌پوشان هستند که اگر در آسیا هم قدرت‌نمایی کنند، استقلال می‌تواند براحتی از سد هر حریفی بگذرد. الدحیل از ۸ مسابقه‌اش در لیگ ستارگان قطر فقط یک باخت داشته است و در آخرین بازی هم ۶ بر صفر تیم الاهلی را شکست داده است. شفر که فصل گذشته نیز با استقلال در آسیا حضور داشته در این فصل می‌‌خواهد رویای بزرگ استقلالی‌ها را محقق کند هرچند به عقیده کارشناسان آبی‌پوشان در گروه مرگ آسیا قرار گرفته اما آبی‌پوشان ایرانی به دنبال زندگی در این گروه هستند. دیگر مسابقه این گروه بین العین امارات و الهلال عربستان در امارات برگزار می‌شود.
کارنامه شفر با استقلال در لیگ قهرمانان
بازی تیم‌های استقلال و الدحیل، یازدهمین حضور وینفرد شفر به‌عنوان سرمربی تیم استقلال در لیگ قهرمانان آسیاست. استقلال یکی از ۳ نماینده کشورمان در لیگ قهرمانان آسیاست که همراه با العین، الدحیل و الهلال در گروه سوم این مسابقات موسوم به گروه مرگ قرار دارد. شفر که دومین دوره حضورش در آسیا با استقلال را تجربه می‌کند، در اولین فصل آسیایی‌اش با آبی‌پوشان مجموعاً ۱۰ دیدار انجام داد که حاصل آن ۴ پیروزی، ۴ تساوی، ۲ شکست، ۱۵ گل زده و ۱۲ گل خورده بود. شفر با استقلال در ۱۰ بازی گذشته ۲ بار با الهلال، ۲ بار با العین، ۲ بار با الریان، ۲ بار با ذوب‌آهن و ۲ بار با السد بازی کرد. آبی‌پوشان با شفر ۲ پیروزی مقابل الهلال و یک پیروزی مقابل الریان در مرحله گروهی و یک پیروزی مقابل ذوب‌آهن در مرحله یک‌هشتم نهایی به دست آوردند. شاگردان شفر در مرحله گروهی 2 بازی رفت و برگشت را مقابل العین و یک بازی هم مقابل الریان مساوی کردند. آبی‌ها در آخرین دیدار خود در مرحله یک‌چهارم نهایی که منجر به حذف آنها شد هم مقابل السد تن به تساوی دادند تا ۴ مساوی آنها به این شکل رقم خورده باشد. آبی‌پوشان در این مسابقات یک بار در بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی مقابل ذوب‌آهن و یک بار هم در بازی رفت مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل السد شکست خوردند. بهترین نتیجه تیم استقلال پیروزی ۳ بر یک مقابل ذوب‌آهن در بازی برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی و بدترین نتیجه آنها هم شکست با همین نتیجه ۳ بر یک مقابل السد در بازی رفت مرحله یک‌چهارم نهایی بود.
شماره ۷ پرسپولیس جایی در تفکرات برانکو ندارد
هافبک بازیساز پرسپولیس در بازی نخست این تیم در لیگ قهرمانان آسیا مقابل پاختاکور ازبکستان جایی در بین بازیکنان اصلی ندارد. کادرفنی پرسپولیس تصمیم دارد ترکیب این تیم را با کمترین تغییر نسبت به بازی اخیر سرخپوشان در رقابت‌های لیگ برتر مقابل نفت آبادان به میدان بفرستد. از قرار معلوم عملکرد هافبک‌های پرسپولیس در این دیدار برای برانکو ایوانکوویچ رضایت‌بخش بوده است و این مربی تصمیمی برای تغییر مجدد در خط میانی تیمش ندارد. سرمربی پرسپولیس در حالی قصد دارد بشار رسن را مقابل پاختاکور به بازی بگیرد که حاضر نیست سروش رفیعی را در کنارش بگذارد. تاکتیک پرسپولیس به گونه‌ای است که تنها یکی از این 2 بازیکن می‌تواند در بین ۱۱ مرد اصلی باشد اما عملکرد مطلوب هافبک عراقی سرخپوشان باعث نیمکت‌نشینی رفیعی شده است. رفیعی با بازگشت خود در نیم‌فصل رقابت‌های لیگ برتر بار دیگر شماره 7 پرسپولیس را که بازیکنان بزرگی نظیر علی پروین پوشیده بودند، بر تن کرده است.
 


Page Generated in 0/0061 sec