printlogo


کد خبر: 207404تاریخ: 1397/12/16 00:00
اخبار

اجلاس مجلس خبرگان 21 و 22 اسفند برگزار می‌شود
سخنگوی هیأت‌ رئیسه مجلس خبرگان رهبری از برگزاری ششمین اجلاسیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روزهای 21 و 22 اسفندماه در تهران خبر داد. به گزارش رسا، آیت‌الله سیداحمد خاتمی ظهر دیروز در نشستی رسانه‌ای با خبرنگاران که در دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در قم برگزار شد، از برگزاری ششمین اجلاسیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روزهای 21 و 22 اسفندماه در تهران خبر داد. وی افزود: سخنران افتتاحیه اجلاس آیت‌الله جنتی، رئیس مجلس خبرگان است که با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی به ایراد سخن می‌پردازند، پس از سخنرانی افتتاحیه نطق‌های قبل از دستور را داریم و در این اجلاس به دلیل بیانیه مهم رهبر انقلاب درباره گام دوم انقلاب اسلامی از ناطقان درخواست شده حول محورهای این بیانیه صحبت داشته باشند. عضو هیأت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دستورهای اجلاس آتی خبرگان ملت اظهار داشت: دستور نخست انتخاب نایب‌رئیس اول مجلس خبرگان به عنوان جایگزین مرحوم آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی است. وی ادامه داد: خبرگان ملت روز پنجشنبه 23 اسفند به زیارت مرقد مطهر امام راحل می‌روند و سپس به دیدار رهبر معظم انقلاب خواهند رفت و از رهنمودهای ایشان بهره‌مند می‌شوند.

بغداد حامی ایران در برابر تحریم‌هاست
رئیس مجلس عراق با تاکید بر اینکه بغداد حامی ایران در برابر تحریم‌هاست، گفت: امروز زمان آن رسیده به دنبال تامین منافع ملت‌های‌مان باشیم و در این راستا لازم است در حوزه اقتصادی و سایر حوزه‌ها با یکدیگر همکاری داشته باشیم. به گزارش خانه ملت، محمد الحلبوسی دیروز در دیدار با علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی پیرامون مسائل منطقه و ضرورت مبارزه با تروریسم گفت‌وگو کرد. محمد الحلبوسی در این دیدار ضمن قدردانی از میزبانی رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: امروز با هیاتی به دیدار شما آمدیم که از بیشتر گروه‌ها و طیف‌های مختلف سیاسی کشور عراق هستند که نشان می‌دهد تمام گروه‌های سیاسی این کشور علاقه‌مندند با ایران در ارتباط باشند. الحلبوسی یادآور شد: عراق توانست در برابر داعش به موفقیت برسد که تحقق این امر نیز با همکاری دوستان‌مان شکل گرفت که در رأس آنها ایران قرار دارد که ملت عراق قدردان این موضع‌گیری شما است. رئیس مجلس عراق با یادآوری اینکه هماهنگی بین ایران و عراق نقش موثری در ایجاد ثبات در منطقه دارد، تصریح کرد: دولت، مجلس و نهادهای گوناگون عراق موضع ثابتی در مقابل تحریم‌هایی که مردم ایران را هدف قرار داده دارند و با این تحریم‌ها که امروز به مردم آسیب زده است مخالف هستند. وی افزود: تصمیم عراق این است خاک این کشور عرصه‌ای علیه هیچ کشور همسایه بویژه ایران نباشد، این مساله هیچگونه تغییری نمی‌کند، چون مطابق با حاکمیت عراق بوده و خط قرمز کشور ما محسوب می‌شود.

طرح‌های انحرافی برای فراموشی آرمان فلسطین محقق نمی‌شود
نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی صبح روز چهارشنبه با محمد الحلبوسی، رئیس مجلس عراق و هیات همراه دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش ایسنا، دریابان علی شمخانی گسترش همکاری‌های منطقه‌ای، اقتصادی و امنیتی میان ایران و عراق را فرصتی راهبردی و تأمین‌کننده امنیت منطقه و پیشرفت و توسعه دو کشور دانست و خاطرنشان کرد؛ توسعه همکاری‌های همه‌جانبه ایران و عراق می‌تواند با طراحی و اجرای برنامه‌های مؤثر در ابعاد اقتصادی، تجاری و انرژی موجبات آرامش و رفاه پایدار را برای مردم دو کشور فراهم کند. دبیر شورای عالی امنیت ملی با تمجید از مواضع «اصولی و شجاعانه» رئیس مجلس عراق در حمایت از آرمان فلسطین و حمایت از حقوق ملت ستمدیده این کشور در برابر رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی، این مساله را نشان‌دهنده هوشیاری جامعه عراق دانست و افزود: طرح‌های انحرافی برای فراموشی آرمان آزادی سرزمین اسلامی فلسطین محقق نخواهد شد. شمخانی حضور نیروهای آمریکایی در منطقه را تهدیدی بلندمدت برای حکومت‌های مردم‌سالار و متکی به توان داخلی و مخالف وابستگی به قدرت‌ها توصیف و تاکید کرد: تجربه پرهزینه حمله داعش به عراق نشان داد آمریکا در مواقع بحران نه‌تنها حاضر نیست از مردم و دولت‌ها در برابر عناصر تروریست دفاع کند، بلکه تمام ظرفیت‌های تسلیحاتی و اطلاعاتی خود را برای مدیریت تروریسم و استفاده ابزاری از آن به خدمت می‌گیرد.


Page Generated in 0/0053 sec