printlogo


کد خبر: 207405تاریخ: 1397/12/16 00:00
بهارستان

جاسوسی در ساختار مدیریتی کشور احساس می‌شود
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: وزیر اطلاعات باید پیگیر پرونده تحت عنوان جاسوسی در ساختار تصمیم‌گیری، مدیریتی و کارشناسی کشور شود. حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با خانه‌ملت، در توضیح تذکر خود به وزیر اطلاعات، گفت: متاسفانه در حوزه‌های تصمیم‌گیری، مدیریتی و کارشناسی کشور اشتباهاتی رخ داده که منجر به سوزاندن فرصت‌های کشور و هدر رفت منابع شده است، این اشتباهات تنها از عهده یک گروه جاسوسی برمی‌آید. وی با بیان اینکه از شروع کار نمایندگی پیگیر این نوع کم‌کاری‌ها بودم، افزود: کارهای اساسی چون احداث پالایشگاه، نیروگاه، پتروشیمی و تولیدات غیرقابل تحریم باید در کشور صورت می‌گرفت اما انحرافات سبب کارشکنی‌هایی در این حوزه شد به نوعی که برخی افراد به اسم محیط‌زیست، تسهیلات، فاینانس، ضمانت و درگیری با سرمایه‌گذاران وقت‌کشی کردند تا در نهایت مجددا کشور تحریم شد. فلاحت‌پیشه یادآور شد: بانک‌های کشور با بیش از 200 میلیارد یورو هم انتقال ارز داخل کشور را صرف کالاهای لوکس مانند خرید خودرو و... کردند، در حالی که بخشی از درآمد باید صرف تولیدات حساس می‌شد، زیرا این اقدامات قطعا به وابستگی بسیاری از کشورها به صادرات ایران منجر می‌شد. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وزارت اطلاعات برای هر کدام از این موارد باید پرونده مشخص ایجاد کند و مواردی که در آنها اتلاف منابع مشخص است با فرضیه جاسوسی کارشناسی موضوعات را مورد پیگیری قرار دهد تا در آینده پیشگیری صورت گیرد.

روزنه‌های دور زدن تحریم‌ها را نبندیم
عضو هیأت‌رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان آخرین سنگر باید با هوشیاری ضمن حفظ استقلال ایران اسلامی، راه‌های نفوذ دشمن را در لوایح غربی ببندد، گفت: باید برای دور زدن تحریم‌ها فکری اساسی کرده و نباید با تصویب پالرمو و CFT دست خود را ببندیم. اسدالله عباسی در گفت‌وگو با فارس، درباره ضرر تصویب پالرمو و تعداد زیادی از لوایح غربی در کشور گفت: دشمن‌شناسی درباره لوایح غربی باید مدنظر مجلس، مجمع تشخیص و نهادهای نظارتی کشور باشد. عضو هیأت‌رئیسه مجلس تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران تمام تعهدات خود را درباره برجام انجام داده و به آن عمل کرد اما بلافاصله آمریکا زمانی که به اجرای تعهدات خود رسید از آن خارج شد. وی اظهار داشت: اروپایی‌ها درباره برجام هم در حال سرگرم کردن ایران هستند و ذره‌ای از تعهدات‌شان را اجرایی نکردند. عضو هیأت‌رئیسه مجلس گفت: خود را متوجه لوایح چهارگانه کرده و اقتصاد کشورمان را بی‌سروسامان کرده‌ایم و نباید بعد جدیدی را با روزنه‌های جدید برای نفوذ به کشورمان ایجاد کنیم، ضمن اینکه باید تلاش کنیم راه‌های دور زدن تحریم‌ها را همچنان حفظ کرده و دشمنان را شکست دهیم.

جنگ رسانه‌ای، مهم‌ترین رویارویی در دنیای امروز است
عضو شورای عالی فضای مجازی نوشت: تجربه ۸ سال دفاع‌مقدس نشان داد که حمله نظامی به مرزهای ایران اسلامی، نتیجه‌ای جز شکست برای دشمن به همراه ندارد. سال‌هاست که راهبرد آنان از جنگ نظامی به جنگ رسانه‌ای، آن هم در بالاترین سطح سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تغییر کرده است.  به گزارش «وطن‌امروز»، عزت‌الله ضرغامی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: کارزار بزرگ دنیای امروز، جنگ رسانه‌ای است و نه جنگ نظامی. دشمن حمله نظامی نخواهد کرد ولی در بالاترین استعداد سخت و نرم، در عرصه‌ جنگ تبلیغی و عملیات روانی بسیج شده است.  اصحاب رسانه، اندیشمندان و کنشگران سیاسی می‌دانند که زمین بازی دشمن در این حوزه گسترده‌تر از همیشه است. ضرغامی همچنین نوشت: به عنوان عضو کوچک شورای عالی فضای مجازی معتقدم مهم‌ترین نیاز امروز ما در این عرصه، برخورداری از «پیام‌رسان قدرتمند داخلی» است که تا این لحظه بروز و ظهوری نداشته است. نمی‌خواهم کسی را در جایگاه متهم اصلی این «مرثیه غمبار» قرار دهم ولی تمام نهادهای مؤثر کشور از دولت و مجلس گرفته تا اپراتورهای بزرگ مخابراتی و چند نهاد مهم حاکمیتی، همگی باید پاسخگوی تعلل و عدم هماهنگی در این موضوع باشند. متأسفانه این بحث‌های حیاتی و سرنوشت‌ساز، اجمالاً جایی در جلسات شورای عالی فضای مجازی ندارد!
 


Page Generated in 0/0125 sec