printlogo


کد خبر: 207433تاریخ: 1397/12/16 00:00
گزارش «وطن‌امروز» از روز پر خبر اهالی کتاب
اکنون حلوای عروسی!

هادی حسینی: سه‌شنبه این هفته یک روز پرخبر و ویژه برای اهالی کتاب بود، روزی که صبحش با رونمایی از یک کتاب تازه از انتشارات روایت فتح آغاز شد و در حالی به شب رسید که جمعی از دوستداران شعر و ادبیات برای حضور در جشن امضای «اکنون» تازه‌ترین مجموعه سروده‌های فاضل نظری گردهم آمده بودند.
طعم حلوای عروسی در کنار شهدا
اولین رویداد کتابی روز گذشته مربوط به برگزاری آیین رونمایی از کتاب «حلوای عروسی» در فرهنگسرای رضوان بهشت زهرا بود. در این مراسم که با حضور صغری ذوالفقاری مادر شهید محمدرضا مرادی، خواهر شهید، جمعی از بستگان شهید، عبدالله نوری‌پور از همرزمان شهید و عضو گروه دستمال سرخ‌ها، برگزار شد؛ علاوه بر خانواده معظم شهدا و دوستان شهید، فاطمه دانشور‌جلیل نویسنده کتاب و محسن دریالعل مدیرعامل انتشارات روایت فتح نیز حضور داشتند. جایی که عبدالله نوری‌پور همرزم شهید با بیان خاطراتی از شهید مرادی و چگونگی تشکیل گروه دستمال‌سرخ‌ها و مبارزات آنان در ارتفاعات مریوان و آزادسازی پاوه صحبت کرد و گفت: «جز بنده و دو سه نفر دیگر، سایر رزمندگان گروه دستمال‌سرخ‌ها در قید حیات نیستند». همچنین ذوالفقاری مادر شهید مرادی نیز در این مراسم با بیان اینکه در روزی که قرار بود مراسم عروسی محمدرضا برگزار شود خبر شهادت وی را دادند، بیان داشت: «به‌خاطر امام و به دلیل اینکه پسرم جانش را در راه اسلام فدا کرد هیچ اشکی نریختم». او همچنین با بیان خاطره‌ای از دیداری که خانواده شهدا با حضرت امام خمینی(ره) داشتند، گفت: «مصادف با هفتم شهادت محمدرضا با دعوت خصوصی امام خمینی(ره) به دیدار ایشان مشرف شدیم که شهیدان فلاحی، فکوری و چمران نیز حضور داشتند که به امام گفتم حاضر هستم خودم هم جانم را فدای اسلام و انقلاب کنم». در پایان این مراسم نیز از کتاب «حلوای عروسی» رونمایی شد. این اثر داستان زندگی شهید محمدرضا مرادی از اعضای گروه دستمال‌سرخ‌ها است که توسط انتشارات روایت فتح راهی بازار نشر شده است.
فاضل نظری پدیده‌ترین شاعر روزگار ما
اما «حلوای عروسی» تنها کتابی نبود که روز گذشته رونمایی آن خبرساز شد، چرا که فاضل نظری هم با طرفدارانش که عمدتا از نسل جوان هستند در فرهنگسرای ارسباران گرد هم جمع شده‌ بودند تا از تازه‌ترین اثر این شاعر شعرهای عاشقانه رونمایی شود. در این مراسم که علاوه بر علاقه‌مندان فاضل نظری، چهره‌های برجسته‌ای چون بهروز شعیبی، بهاءالدین خرمشاهی، محمد صالح‌علا، ساعد باقری، محسن مؤمنی‌شریف، محدثی‌خراسانی نیز حضور داشتند، بهاءالدین خرمشاهی، فاضل نظری را پدیده‌ترین شاعر روزگار ما دانست و گفت: «فاضل در شعر امروز ما معجزه‌ها خواهد کرد. وی در ادامه این شعر طنز را خواند: «باشد عملی هر آنکه از اهل هنر/ جز فاضل ما که کلاً نظری است». در ادامه مراسم محمد معتمدی از خوانندگان کشورمان به اجرای برنامه پرداخت و پس از او محمد صالح‌علا در جملاتی کوتاه گفت: «من آقای نظری را تاکنون از نزدیک ندیده بودم. کلمه «بیشتر» را خیلی دوست دارم و در شعر فاضل بیشتر بسیار است. کلمات در ما آثاری دارند و این یکی از آن آثار است». همچنین فاضل نظری نیز در سخنانی در این مراسم گفت: «آرزوهای کمی دارم برخی از آنها برآورده شده‌ است. امیدوارم یک روز دنیا از عدالت سرشار باشد که با آمدن امام عصر(عج) بزودی رخ دهد و همه ما آن روز را ببینیم. می‌دانم قابل نیستم اما از حضورتان ممنونم. محبت شلاقی است که جایش بر تن آدم نمی‌ماند. باید در خودم تأمل بیشتری را می‌داشتم که محبت دوستان را تاب بیاورم». او همچنین با اشاره به اینکه بهترین جوایز عمرش را از دست مردم دریافت کرده‌ است، اظهار کرد: «بهترین انگیزه‌ای که باعث می‌شود مسیر تألیف را ادامه دهم و باعث انگیزه برای گردآوری کتاب دیگری می‌شود، این است که این همه محبت و مهربانی که از جوان‌ها، مردم و اهالی ادبیات دیده‌ام تنها پاسخش این باشد که بگویم همچنان تلاش خواهم کرد».


Page Generated in 0/0055 sec